Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poduszka/odbój przed silnikiem 1.9


Natanael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jakiś czas temu padł mi dysk na którym miałem Etke i Else. Teraz chwilowo korzystam z mniejszego na który nie mam jak ich wrzucić.

Czy ktoś mógłby mi przesłać, bądź wrzucić tutaj rysunki poduszki/odboju (bo różnie to nazywają), która znajduje się przed silnikiem (w pasie przednim w zasadzie).

Borykam się z drganiami budy od ok 2 lat. Ostatnio bardzo się to nasiliło, łącznie z "latającym silnikiem". Sporo już zostało wymienione i jeszcze więcej wykluczone. Pomijam już tutaj jak to się zaczęło.

Zostały w zasadzie jeszcze tylko poduszki. Na pewno do wymiany jest ta pod skrzynią. Ale zauważyłem, że przy tym przednim odboju/poduszce jest dużo luzu. Zastanawiam się nad wymianą, ale w hurtowniach i ASO ceny wahają się od 20 do 250zl. Rozumiem wobec tego, że nie wszędzie rozumieją dokładnie o co pytam. Dlatego właśnie chciałbym zobaczyć i ewentualnie pokazać to na rysunkach.

Ponadto chciałbym usztywnić tą poduszkę przed wymianą, ale nie wiem dokładnie jak to zrobić. Są tam 3 śruby, ale po ich odkręceniu (bądź poluzowaniu) ten aluminiowy element łączący gumę z silnikiem jest luźny.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie trzeba zacząć od wymiany uszkodzonych poduszek pod skrzynią. A może całe zawieszenie kwalifikuje się do wymiany? Przedni odbijak powinna być podparta tym aluminiowym ogranicznikiem co można wyregulować przy pomocy trzech śrubek. Z opisu wynika, że zakres regulacji się skończył co może świadczyć, że silnik jest przesunięty. Aby wymienić ten odbijak trzeba przesunąć przód co najmniej w pozycje serwisową. Niestety zrzutu z etki nie mogę dodać spróbuje wysłać na PW.

---------- Post dopisany at 15:07 ---------- Poprzedni post napisany at 15:01 ----------

Niestety zdjęcia nie mogę przesłać część która cie interesuje to odbijak nr z ETKI 8E0 199 339.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą poduszkę pod skrzynia już bym miał zamówiona, ale okazuje się ze lemforder robi zielone i żółte. Nie wiem która ja mam. Musze ja zdemontować i dopiero wtedy mogę zamawiać, a na to jeszcze nie miałem czasu (auto cały czas gdzieś musi jechać, bo drugie stoi w warsztacie).

Jeśli natomiast chodzi o ten odbój przedni, to jest przy nim po prostu luz. Jeśli włożę tam klucz i zrobię dźwignie to bez problemow się porusza w tył i w przód. Problem polega własnie na regulacji. Śruby są przykręcone do silnika do oporu. Poluzowanie ich jak napisałem wyżej powoduje ze element aluminiowy/stalowy jest luźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten odboj ma za zadanie tylko powstrzymac silnik przed przesunieciem w przod. Sam silnik sie na nim normalnie nie opiera w czasie pracy. Jak jest zle wyregulowany to moze wtedy przenosic drgania na bude. Do wymiany nie trzeba sciagac przodu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odbijak.jpg

---------- Post dopisany at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany at 17:39 ----------

Co do regulacji to luzujesz sruby od tego gniazda i tak ustawiasz je zeby odbijak nie dotykal do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za rysunek.

Rozumiem w takim razie, że moge je poluzować i tak to zostawić?

Chodzi mi o to, że nie musze sie martwić, że ten aluminiowy element bedzie luźny?

Wybacz, ze tak draze temat, ale nie potrafie sobie wyobrazic skutecznego dzialania tego odboju, jesli te sruby bylyby luzne... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego. Sruby nie moga byc luzne. Chodzi o to, zeby poluzowac to gniazdo i ustawic tak zeby guma nie dotykala do niego, a potem skrecic w takiej pozycji. To gniazdo to jest (17) na tym rys. Przykrecone jest do podstawy (16). Po bokach masz wsporniki (27) i (27a).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rozumiem. Dziękuję bardzo za wyjaśnienie. Jutro postaram się tym zająć.

---------- Post dopisany 07-08-2012 at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany 06-08-2012 at 23:28 ----------

Ok, dziś wyregulowałem ten odbój przedni. Nic się nie zmieniło, ale zmiany spodziewam się najwcześniej po wymianie poduszki pod skrzynią.

Niestety mam z nią mały problem, bo do zamówienia z lemfordera są żółta i zielona. Ja na poduszce mam napisane 3 nazwy- gelb, weiss, gruen - czyli żółty, biały i zielony. Wobec tego nie wiem którą zamówić. Czy orientujecie się może czym one się różnią?

W hurtowniach nie wiedza jaka jest różnica, a w ASO o kolorach nigdy nie słyszeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę po tym rysunku to w rzeczywistości wygląda to nieco inaczej. Tzn. śruba mocująca poduszkę do łapy skrzyni jest wkręcana od dołu. tutaj takiej śruby nie ma (jest krótka od góry). Poza tym poduszka (jeśli rysunek oddaje dokładnie jak ona wygląda) ma nieco inny kształt.

Mam do wyboru jedną z tych:

Poduszki manualnej skrzyni biegów LEMFÖRDER: Audi A4 Avant (8E5, B6) (2001.04 - 2004.12) 1.9 TDI 130KM | Sklep iParts.pl

Poduszki manualnej skrzyni biegów LEMFÖRDER: Audi A4 Avant (8E5, B6) (2001.04 - 2004.12) 1.9 TDI 130KM | Sklep iParts.pl

---------- Post dopisany at 13:29 ---------- Poprzedni post napisany at 12:12 ----------

Ok problem z wyborem koloru poduszki pod skrzynie rozwiązany. U mnie jest skrzynia GBQ, wiec pasujący kolor to żółty.

Dziekuje za pomoc.

Szczegolnie dziekuje Łukaszowi N :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...