Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek płynu chłodzącego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :hi:

Otóż mam taki problem , od jakiegoś czasu a dokładnie po wymienieniu rozrządu zaczął mi ubywać płyn chłodzący ze zbiorniczka , przynajmiej raz w tygodniu musze dolac 0,5 l do 1 l.. Nie widac zadnych wycieków. Dziś zapaliła mi sie kontrolka ze brakuje płynu i po chwili zgasła. :kwasny: Co to może być ? Dodam jeszcze ze przy ostrzejszej jezdzie temp. 90*C a przy juz spokojniejszej ok 80*C.

Opublikowano

Pompę wymieniałeś?

Opublikowano

Siema mialem podobnie :/ walczylem na rozne sposoby nie wiem jaki to ma zwiazek z wymiana rozrzadu ale u mnie po nim to wystapilo w kazdym razie niestety skonczylo sie uszczelka pod glowica :/

Opublikowano

Odświeżam temat, mam panowie identycznie :/ przed wymiana rozrządu nie zauważyłem ubytku płynu a po wymianie moze 2 tyg minęło, zapala sie kontrolka od cieczy chłodzącej <pompa wymieniona> :/ dolałem z litr i jak na razie po obserwacji dostrzegłem mokre miejsce pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Czemu wyrzuca mi ciecz? I stwierdzam fakt ze motoru zbytnio nie przeciążam - 3 tys obrotów max ...

Opublikowano

Zeby wyeliminowac UPG zrob test na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia - niektore stacje maja sprzet do tego. Temperatura powinna stac na 90 stopni po rozgrzaniu i ani drgnac - chyba ze bardzo grzejesz w kabinie podczas mrozu to ewentualnie wtedy albo jak przegrzejesz silnik to moze wzrosnac.. Jesli wskazowka sie rusza to znaczy ze czujnik nie jest zanurzony w plynie albo uszkodzony. Ja mialem ciagle u siebie objawy niedogrzania, wymnienialem 2 razy termostat i raz czujnik i okazalo sie uklad sie zapowietrzal i wywalallo plyn przez zaworek w zbiorniczku - pod spodem. Niestety skonczylo sie na wymianie uszczelki.

Do AudiA4-SG

Przeciazanie motoru nie ma tu nic do rzeczy - dmucha z cylindra do ukladu chlodzenia nawet przy niskich obrotach. Najprosciej zrob tak - odkrec korek w zbiorniczku zeby zeszlo powietrze, zakrec, przejedz sie np 2 km bez - najlepiej na niezagrzanym silniku - zatrzymaj sie i otworz wlew - tylko nie za szybko - ja zabulgocze albo sie zacznie wylewac albo syczec znaczy ze uklad zapowietrzony czyli 99% UPG.

I na koniec moja rada dla tych co beda u siebie robic uszczelke pod glowica - sami kupcie szpilki, podkladki pod wtryski i uszczelniacze zaworowe i sama uszczelke (w ASO) i najlepiej wezcie sobie dzien urlopu zeby pilnowac mechanika.. ja tego nie zrobilem i to sie niestety msci. ;/

Opublikowano

OK

Zacznijmy od tego - temperatura. W moim przypadku ona SIĘ WAHA :/. Nawet teraz jak jeżdżę <temp. 20 C> ona się waha. Tak czytam i ciągle się zastanawiam czy to normalne w dieslach. Jak jezdze w trasie 100- 120 temp "dochodzi" do 90 ale jak jadę spokojniej spada automatycznie. Jedynie w mieście zaobserwowałem ze czasem trzyma 90 ... Czujnik temp? Czy coś innego. A po za tym, jak teraz doglądałem auto - dojrzałem się niewielkiego osadu w zbiorniczku wyrównawczym <masakra> ... Czyżby jedno za drugim? UPG i termostat do wymiany? czy po prostu jedna przyczyna i powiązanie wszystkich rzeczy.

do kadopl :

Powiedz mi, jeśli zrobię prawie identycznie jak pisałeś z korkiem a mianowicie, auto popracuje na jałowym przez kilka minut bo narazie nie mam możliwości wyjechania gdziekolwiek i wtedy odkręcę korek to da ten sam rezultat czy niekoniecznie?

Opublikowano

Mozesz sprobowac zrobic to na jalowym, odpal niech pochodzi pare minut (juz z zamknietym korkiem), przegazuj pare razy tak do 3000 jak sie troche nagrzeje , zgas i otworz korek - jesli syknie lub zabulgocze to znaczy ze dmucha z cylindra do ukladu chlodzenia i nie ma zmiluj - uszczelka do roboty. Wiadomo ze jak sie plyn nagrzeje tych 90 stopni moze syknac bo robi sie cisnienie w ukladzie - ale po ostygnieciu ono sie wyrownuje. Jak syknie przy zimnym plynie to wiadomo ...

Ja mialem tak ze nawet rano jak sprawdzalem to syczalo - uklad byl napompowany po nocy stania. Masz w zbiorniku osad czy tluste plamy na powierzchni ? Ja na przyklad mialem plyn czysty i piekny a uszczelka padnieta, oleju tez nie przybywalo i zadnych majonezow nie bylo. Po prostu zauwazylem ze po jakims czasie jazdy nie lecialo gorace powietrze tylko letnie z nawiewu, czasem na postoju jak przygazowalem to slyszalem jakby sie woda przelewala no i wywallao plyn tak ze byl ciagle poniezej minimum.

Opublikowano

Sprawdzę i dam znać.

Osad czy tłuste plamy hmm to sa takie drobinki np "pieprzu" na powierzchni, jak zbiorę je paluchem to jest tłustawe ... powiem ze autko ma 300 na liczniku zapewne i tak juz mi sie wydaje ze będzie to uszczelka bo jednak jest trochę przejechane - prawda? Autko z holenderskich dróg ...

Opublikowano

ja tez mam jakis pieprz w zbiorniczku - tylko ze on nie plywa. moze to jakis syf ktory sie tam nagromadzil juz po wymianie tej uszczelki.. moze te gumowe weze z wiekiem sie krusza i z nich ten osad. nie wnikam. 300 tys fiu - a co ma jeszcze ori ten samochod ? moj ma 250 i juz pare rzeczy musialem robic.. tzn 250 na liczniku, ch wie ile na prawde ale wierze ze tyle :) pzdr

Opublikowano

Być może to jakiś badziewny osad.

Z tego co wiem auto miało 270 w 2011 roku. Sprawdzane w serwisie. Teraz mam 180 :> i staram się wszystko zrobić co juz wymaga wymiany. Nie wiem co wczesniej było robione dlatego staram doglądać się wszystkiego. Silnik pracuje równo, nie ma niepokojącego dymu z rury, byłem na kompie wszystko działa prawidłowo. Auto popracowało na jałowym aż temperatura wskoczyła na prawie 60. Wyłączyłem motor, spokojnie sprawdzałem czy pufnie i ... cisza ... jak podłącze pod kompa to może wykryć błąd termostatu? Może to korek?ale skąd ciśnienie w układzie?

Opublikowano

bledu termostatu nie wykryjesz na kompie - po prostu auto bedzie sie dlugo nagrzewac jak jest otwarty albo szybko przegrzewac jak jest zamkniety. moze miec tez walniety czujnik, lub wskaznik na desce.

termostat mozna sprawdzic tak: - zostaw silnik na chodzie i czekaj az sie wlaczy wentylator chlodnicy - tylko wylacz wszystkie klimy itp wczesniej. W momencie wlaczania sie wentylatora otwiera sie termostat i przez chlodnice zaczyna plynac cieply plyn - wiec obydwa weze beda wtedy cieple (po chwili) . Jak masz zakmniety termostat to gorny waz bedzie zimny a dolny goracy - jak go nie mozesz znalezc to kolo aku masz przewody do nagrzewnicy - nagrzewnica jest podpieta do malego obiegu wiec one sa szybko gorace.

Sprobuj zrobic ten test jeszcze z jazdy - nie wiem czy na postoju jest odpowiednie cisnienie zeby spaliny przedostaly sie do uk. chlodzenia. A najlepiej pojedz na test CO2 w ukladzie - kosztuje ok 70 zeta (w krk) a zaoszczedzisz czasu na diagnoze. Nie jest wiele zakladow ktore to robia - ja robilem w serwisie Gladysek w Krk no i wyszlo ze lipa.

Opublikowano

Autko nagrzewa się szybko. Nie ma co. Jak w taka pogodę <np dzisiejsza> przejadę odcinek może 3 km i jest już temperatura na blacie. Możesz podesłać jakieś poglądowe foto z tymi przewodami. A jeszcze było by za...jakbyś podesłał mi zdjęcia gdzie znajduje się termostat w B6 bo kurcze autko mam od około 1,5 miesiąca i jeszcze nie jestem w nim obeznany. Będę bardzo wdzięczny.

A co z korkiem i ciśnieniem w układzie? powiem tak - nie dostrzegłem żeby przewody w układzie były dziwnie spuchnięte ... o ja :(

Kolega "mechanik" którego się pytałem przed chwilą o te syfki w zbiorniczku powiedział ze to nie olej a natomiast drugi co ma Passata 1.9 - 130 kucy wspomniał o termostacie, że u niego tez są wahania temperatury OK 80/90 i to norma.

To jak to w końcu jest, bo w tym wszystkim jak to czytam już się gubię ;/

Opublikowano

kolego w roznych samochodach termostat jest w roznych miejscach, u mnie - slinik BKE jest z na dole z boku bloku silnika przy pompie wody ale zeby go wyjac to jest troche zabawy i ja tego sam nie robilem . weze tez nie beda spuchniete - bo masz zaworek w zbiorniku - jak za duze cisnienie to bedzie puszczal tamtedy - razem z plynem... waz bedzie taki ze ciezko bedzie w 2 palcach go scisnac tak zeby dotknely sie jego scianki - jak nie ma cisnienia jest on wiotki, jak jest napompowany powietrzem to jest twardszy ale nie tak ze puchnie, jak jest gorocy to tez troche twardnieje - jest cisnienie od temp . co wahania temp - u mnie nie ma - wskazowka stoi jak nie powiem co i tylko w zimie czasem spadnie . jest to jakos stabilizowane przez komp ze jak osiagnie juz te 85 stopni - to wtedy sie nie rusza tylko pokazuje 90 .. tak czytalem na tym forum. wiec moja rada jesty taka - zrob ten test na CO2 w plynie bo zaden termostat czy czujnik nie powoduje wywalania wody przez zaworek.

poniezej pogladowy obrazek, nie jest to taki silnik jak u mnie ale jest podobnie .

weze.jpg

<br /><br />

Opublikowano

Mój motor to AVB.

Tak ze trzeba poszukać warsztatu który zrobi test CO2.

Dzięki.

---------- Post dopisany 13-08-2012 at 21:33 ---------- Poprzedni post napisany 12-08-2012 at 20:09 ----------

Siema.

Byłem dziś u mechaniora.

Moim zdaniem jest to odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku, konkretny koleś w okolicy Białegostoku. Jeśli chodzi o wyciek prawdopodobnie jest on na króćcu przy bloku silnika bo i tam widać różowawy wyciek ... Tak ze, narazie jest to najbardziej podejrzane miejsce jeśli chodzi o wyciek.

Ewentualnie jak historia po wymianie króćców będzie się powtarzać jadę na CO2 ...

Pozdrawaim

Opublikowano

podstawowe i chyba w twoim wypadku najwiecej ci mowiace badanie - to sprawdzenie czy w ogole ubywa ci plyn i gdzie. Do tego celu sluzy urzadzenie ktore naklada sie na wlew chlodnicy lub wlew zbiornika przelewowego. Nastepnie robisz cisnienie ok 1 atm i czekasz. Uklad ma bez problemu wytrzymac to cisnienie. Ktos powyzej pytal czy uklad jest pod cisnieniem . Tak. Uklad chlodzenia jest podczas pracy zawsze pod cisnieniem. To dla tego niewolno otwierac goracej chlodnicy.

Termostat sluzy do zamykania i otwierania podzielonego ukladu chlodzenia. Jest to zwiazane z praca sondy lambda,czystoscia spalin.oraz z dazeniem do jak najszybszego osiagniecia temperatury pracy silnika. W kazdym silniku masz dwa obiegi. duzy i maly. W trakcie rozruchu termostat blokuje przeplyw cieczy tak aby silnik jak najszybciej ja zagrzal ,a potem zaczyna sie otwierac i plyn goracy powoli sie miesza z plynem zimnym

Opublikowano

No to jak masz wyciek to jest szansa ze to nie uszczelka pod glowica. Ja mialem pod zbiornikiem wyrownawczym wiecznie mokro a jak plyn odparowal to wyglądało jak posypane solą - musialem w koncu myc silnik. Zreszta łatwo ocenic czy wybija przez zbiornik - po jeździe otworz maske i poszukaj palcem pod zbiorniczkiem otworu - u mnie bylo tam mokro przed wymiana tej uszczelki - teraz jest sucho.

Opublikowano

chlopaki co do ukladu chlodzenia, odkrecal moze ktos krocca z tylu silnika? przy przegrodzie? bo tam mam wyciek i zamierzam sie za to wziasc. Kupilem dzisz odpowiednia czesc i bede bral sie do roboty.

Tylko moze jakies rady?

Opublikowano

Witam wszystkich :hi:

Mam podobny problem co kolega Blanco, tzn.

od jakiegoś czasu a dokładnie po wymienieniu rozrządu zaczął mi ubywać płyn chłodzący ze zbiorniczka , przynajmiej raz w tygodniu musze dolac 0,5 l do 1 l.. Nie widac zadnych wycieków. Dziś zapaliła mi sie kontrolka ze brakuje płynu i po chwili zgasła. :kwasny: Co to może być ?

Dzisiaj udało mi się zlokalizować wyciek, górna rura od nagrzewnicy

JVAYk.jpg?1

Mam pytanko, czy znalazł by mi ktoś w ETCE nr tych rurek gumowych idących od nagrzewnicy w dół?

Ok, już znalazłem nr.

Jutro sprawdzę czy to rurka sparciała czy może już obejma nie trzyma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...