775 0 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Witam serdecznie Planuje zakup Audi A4 B6 1,9TDI 130KM, chciałbym samochód z 6 stopniową skrzynią manualną, jednakze trafiła się fajna sztuka tylko ze skrzynią "piątką". Chciałbym się dowiedzieć jakie prędkości obrotowe silnika są przy 100km/h w samochodzie z 6 i 5 skrzynią... Jeżdze głównie w weekendy po około 200 kilometrów drogami gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości ale mając w perspektywie wyjazd na wakacje autostradą ta szóstka byłaby zbawienna czy ta piątka to dobry wybór? Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarol 3 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Skrzynia 5 biegow w 1,9Tdi 130km to 100km/h przy 2 tyś obr na 5 biegu. Skrzynia 6 biegowa to około 10km/h więcej na ostatnim biegu przy 2 tyś obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadek 6 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 ja miałem 5 biegów w AWX w Passacie i 6 w AFV w a4 i dla mnie lepiej się jeździło jeżeli chodzi o dobór obrotów na poszczególnych biegach w 5 biegowej skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarol 3 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Ja mam A4 z AWX i skrzyne miałem najperw 5 biegową teraz mam długą 6 biegową i na tej drugiej o wiele lepiej się jeździ. Pierwsz 3 biegi są praktycznie take same, 4 bieg jest krótszy przez co autem o wiele lepej się wyprzedza, na starej skrzyni miałem z tym problem jak chciałem kogoś wyprzedzić przy prędkości 70km/h bo 3 bieg to już za wysokie obroty a 4 za niskie i auto nie jechało jeszcze jak powinno. Teraz przy 70km/h na 4 biegu mam 2000obr i praktycznie pełny moment obrotowy. Jak jade po autostradzie i wrzuce 6 bieg to mam 150km/h przy 2500 obr a nie jak wcześnej przy 3 tyś obr przez co w aucie jest o wiele ciszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
775 0 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Serdecznie dziękuje za odpowiedzi. 10 km/h to nie dużo biorąc pod uwage taką samą prędkość obrotową silnika na najwyższym biegu. Teraz więc pytanie, czy lepsza piątka czy szóstka? Postaram się przewieźć jednym i drugim jeszcze raz dziękuje serdecznie za odpowiedzi. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarol 3 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Serdecznie dziękuje za odpowiedzi. 10 km/h to nie dużo biorąc pod uwage taką samą prędkość obrotową silnika na najwyższym biegu. Teraz więc pytanie, czy lepsza piątka czy szóstka? Postaram się przewieźć jednym i drugim jeszcze raz dziękuje serdecznie za odpowiedzi. Pozdrawiam! 10 km/h więcej jest na standardowej skrzyni z AVF ja ma długą skrzynie 6 biegową z BRD i na niej jest 20km/h więcej przy 2tyś obr. Przy 3 tyś obr jest to już 30km/h więc różnica spora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norka 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Serdecznie dziękuje za odpowiedzi. 10 km/h to nie dużo biorąc pod uwage taką samą prędkość obrotową silnika na najwyższym biegu. Teraz więc pytanie, czy lepsza piątka czy szóstka? Postaram się przewieźć jednym i drugim jeszcze raz dziękuje serdecznie za odpowiedzi. Pozdrawiam! 10 km/h więcej jest na standardowej skrzyni z AVF ja ma długą skrzynie 6 biegową z BRD i na niej jest 20km/h więcej przy 2tyś obr. Przy 3 tyś obr jest to już 30km/h więc różnica spora. Jarol, jaką masz różnice między prędkością z licznika a GPS naprzykład przy prędkości 160km/h, bo u mnie jest rórznica 3 km/h? Pytam bo też mam skrzynia z BRD i przy 2 tys. obr mam coś około 113km/h a przy 3 tys. mam 170 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YOGI3000 3 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Serdecznie dziękuje za odpowiedzi. 10 km/h to nie dużo biorąc pod uwage taką samą prędkość obrotową silnika na najwyższym biegu. Teraz więc pytanie, czy lepsza piątka czy szóstka? Postaram się przewieźć jednym i drugim jeszcze raz dziękuje serdecznie za odpowiedzi. Pozdrawiam! 10 km/h więcej jest na standardowej skrzyni z AVF ja ma długą skrzynie 6 biegową z BRD i na niej jest 20km/h więcej przy 2tyś obr. Przy 3 tyś obr jest to już 30km/h więc różnica spora. Jarol, jaką masz różnice między prędkością z licznika a GPS naprzykład przy prędkości 160km/h, bo u mnie jest rórznica 3 km/h? Pytam bo też mam skrzynia z BRD i przy 2 tys. obr mam coś około 113km/h a przy 3 tys. mam 170 Więc nie ma różnicy 20km/h. Mam AVFa i na 6 przy 2tys jest ok 105km/h i licznik prawie wcale nie oszukuje, moze 1-2%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarol 3 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 U mnie według GPSa przy 2000obr mam 116km/h na liczniku jest prawie 120km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David 3 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 prawda jest taka ze jak jezdzisz do 160 km/h na autostradzie to Ci 5 biegow wystarczy,5 bieg w awx jest dlugi,kiedys Jarol wrzucales tabelke i pisales ze 5 bieg w awx jest tak samo dlugi jak 6 w avf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarol 3 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 prawda jest taka ze jak jezdzisz do 160 km/h na autostradzie to Ci 5 biegow wystarczy,5 bieg w awx jest dlugi,kiedys Jarol wrzucales tabelke i pisales ze 5 bieg w awx jest tak samo dlugi jak 6 w avf Dokładnie tak różnca jest 3 czy 4 km więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnetzimny 1 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 A jak by wrzócił skrzynie FHN , występowały w AWX-ach (jest to skrzynia bardzo długa) . Sam myślę taką z B6 wsadzić do mojej B5 , albo przełożyć 5-ty bieg z FHN do mojej DVS . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
775 0 Opublikowano 2 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Slicznie dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Pomalutku szukam dla siebie wozu, jednakże nie trafiłem na zadbany egzemplarz. Myśle ze priorytetem dla mnie bedzie bardziej stan techniczny niz skrzynia 5 czy 6 bo różnice w obrotach silnika nie są bardzo duże. Pozdrawiam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed_maniac 0 Opublikowano 12 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2022 (edytowane) @Jarol @norka @mnetzimny Panowie, widzę, że przerabialiście temat skrzyń 6-biegowych w A4 B6. Stoję przed takim tematem i miałbym parę pytań. Pomożecie? HCK, BRD - widzę że Jarol jeździł na skrzyni z BRD i sobie chwalił. Co z mocowaniami, poduszkami, impulsatorem, ewentualnym dystansem między skrzynią a blokiem silnika? Wspomniana skrzynia FHN to piątka, więc poniekąd odpada. W ogłoszeniach widzę jeszcze skrzynie z oznaczeniami: FRL, HCF... W moim przypadku chodzi o A4 B6 2002 AWX. Edytowane 12 Marca 2022 przez speed_maniac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się