ziko02 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Witam koledzy. Problem polega na tym, ze po przejechaniu 12km (droga do pracy) w mieście wskaznik temperatury wskazuje 80 stopni, gdzie wczesniej nie miałem takiego problemu i nagrzewał sie motor do 90. Jesli jednak pojade wiecej km, np 30km wtedy osiagnie optymalna temperature 90 st jednak jak tylko przystane na kilka minut przestaje trzymac i spada na 80st. Dodam ze w trasie cały czas trzyma 90 st. Motor 1.9 tdi AVG. Mozliwe ze to termostat? Komputer nie wykazał zadnych błedow, wiec czujnik raczej odpada? Pozdrawiam
ziko02 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Auto mam dopiero dwa tygodnie i wczesniej było ok. Po dojechaniu do roboty miałem na blacie 90st.. Pawidłowo po przejechaniu ilu km w cyklu miejskim motor tdi powinien sie rozgrzac do optymalnych 90 st? Przy takiej pogodzie jaka mamy, czyli latem;)
rikardo Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Miałem takie problemy w samochodzie ojca z tym samym silnikiem. Problem może leżeć po stronie czujnika mimo, że nie pokazuje żadnych błędów lub po stronie termostatu, który łatwo sprawdzić jak trzyma to po rozgrzaniu dolny wąż od chłodnicy ma być zimny, jak jest ciepły to nie trzyma termostat. W moim przypadku czujnik udało się zdiagnozować podczas jazdy z VAG-iem gdzie po osiągnięciu temp. 70 nagle wskazywał -11 stopni i po chwili ponownie pojawiała się wartość 70 po wymianie czujnika problemy ustąpiły. Nie wykluczone, że poprzedni właściciel miał problemy z czujnikiem i założył tani zamiennik.
ziko02 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2012 To znowu ja. Mianowicie zrobilem dzisiaj droge powrotną z pracy do domu 12km i zaczekalem pod domem jakies 10 min - dopiero wtedy wskazówka temp. zmienila położenie z 80 na 90 st, tylko po to zeby za 5 minut opaść na 80. ruszyłem do sklepu - 2km, i podczas tej krótkiej odległości znowu poszła do pionu, by za chwile w trakcie jazdy opaść. Czyli termostat, albo czujnik. Nie mam dostępu do kanału, więc nie pozostaje mi nic innego jak tylko udać sie do mechanika w celu ustalenia dokładnej przyczyny wahań temp.
sołtys85 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Jak dla mnie czujnika za gwałtowne te zmiany temperatur żeby wskazywało na termostat. Wejdz pod samochód i dotknij ręką ten wąz i będziesz pewien.
rafal9119 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 na bank termostat jak jedziesz wolno to trzyma 90 C a jak zaczynasz przyciskac to spada normalna reakcja płynu chłodniczego na wiatr
dandi88 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Ja mam podobny trochę problem. Auto też a4 b5, silnik 1.9tdi AFN.... Wskazówka na liczniku dochodzi "prawie" do 90st, ale jak włączę kanał 51 na klimatroniku, to zawsze oscyluje się w granicach 77-79 st :/
ziko02 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Panowie, a co to sa te kanały na klimatroniku 49 i 51? Jak to sie „odpala”?
dandi88 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Przytrzymujesz naraz dwa klawisze na panelu klimatronica: tak łopatologicznie, to - zupełnie z prawej strony wciskasz strzałkę w górę i samochodzik Potem pod lewym wyświetlaczem + i - wybierasz numer kanału i wciskasz tylko "samochodzik" do wyświetlenia się danej wartości ---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ---------- a kanały: 49 predkosc pojazdu 51 Temperatura chlodzenia silnika (temperatura) ---------- Post dopisany at 21:44 ---------- Poprzedni post napisany at 21:43 ---------- Ja osobiście używam jeszcze kanału: 46, to Temperatura zewnętrzna (otoczenia), bo niestety nie mam wyświetlacza temperatury w liczniku ani FISa
ziko02 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Jak dla mnie czujnika za gwałtowne te zmiany temperatur żeby wskazywało na termostat.Wejdz pod samochód i dotknij ręką ten wąz i będziesz pewien. Zeby mozna było dostac sie do tego weza konieczne jest zdemontowanie dolnej osłony silnika?
janusz_stg Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Jak dla mnie czujnika za gwałtowne te zmiany temperatur żeby wskazywało na termostat.Wejdz pod samochód i dotknij ręką ten wąz i będziesz pewien. Zeby mozna było dostac sie do tego weza konieczne jest zdemontowanie dolnej osłony silnika? O ile ją posiadasz - tak.Chociaż przy odrobinie gimnastyki sięgniesz dolny wąż chłodnicy od góry.
ziko02 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Patrzyłem od gory i stwierdzam, ze az tak wygimnastykowany nie jestem. Znalazłem kanał. Po pracy podjade, odczepie osłone i sie wyjaśni czy to termostat. Dzieki koledzy za rady i sugestie.
rikardo Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Patrzyłem od gory i stwierdzam, ze az tak wygimnastykowany nie jestem. Znalazłem kanał. Po pracy podjade, odczepie osłone i sie wyjaśni czy to termostat. Dzieki koledzy za rady i sugestie. Co ty kombinujesz, dolnego węża dotkniesz bez kanału wystarczy otworzyć maskę schylić się i masz go pod ręką. Jest w prawym dolnym rogu chłodnicy stojąc twarzą do silnika.
ziko02 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Patrzyłem od gory i stwierdzam, ze az tak wygimnastykowany nie jestem. Znalazłem kanał. Po pracy podjade, odczepie osłone i sie wyjaśni czy to termostat. Dzieki koledzy za rady i sugestie. Co ty kombinujesz, dolnego węża dotkniesz bez kanału wystarczy otworzyć maskę schylić się i masz go pod ręką. Jest w prawym dolnym rogu chłodnicy stojąc twarzą do silnika. No więc obadałem sprawe i ten wąż jest ciepły, więc wychodzi na termostat. Dzwoniłem do ASO i koszt nowego z uszczelką to 107zł. Umówie się na wymiane w tygodniu (oczywiście nie w ASO bo tam chcieli za wymiane 250zł).
sołtys85 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Ja kupiłem wahlera za 40zł i śmiga już ponad 100kkm wiec nie wiem czy jest sens kupować za takie pieniądze. Kolega na forum oferuje behra chyba za 30zł coś kiedyś czytałem. Wymienić można spokojnie samemu dosyć łatwa i mokra robota, ale satysfakcja bezcenna.
rikardo Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Patrzyłem od gory i stwierdzam, ze az tak wygimnastykowany nie jestem. Znalazłem kanał. Po pracy podjade, odczepie osłone i sie wyjaśni czy to termostat. Dzieki koledzy za rady i sugestie. Co ty kombinujesz, dolnego węża dotkniesz bez kanału wystarczy otworzyć maskę schylić się i masz go pod ręką. Jest w prawym dolnym rogu chłodnicy stojąc twarzą do silnika. No więc obadałem sprawe i ten wąż jest ciepły, więc wychodzi na termostat. Dzwoniłem do ASO i koszt nowego z uszczelką to 107zł. Umówie się na wymiane w tygodniu (oczywiście nie w ASO bo tam chcieli za wymiane 250zł). To nieźle sobie cenią w tym silniku wymiana termostatu jest banalnie prosta odkręcasz dwie śrubki inbus w rozmiarze 5 odchylasz kolanko i wyjmujesz termostat wypuszczając jednocześnie płyn chłodzący, następnie wkładasz nowy z oringiem i zakręcasz kolanko. Po skręceniu zalewasz płynem najlepiej nowym oryginalnym G12 ++. ---------- Post dopisany at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany at 22:27 ---------- Tu masz oryginalny termostat z oringiem TERMOSTAT AUDI 100 80 A2 A3 A4 A6 SEAT ALHAMBRA OE (2510643277) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
ziko02 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Patrzyłem od gory i stwierdzam, ze az tak wygimnastykowany nie jestem. Znalazłem kanał. Po pracy podjade, odczepie osłone i sie wyjaśni czy to termostat. Dzieki koledzy za rady i sugestie. Co ty kombinujesz, dolnego węża dotkniesz bez kanału wystarczy otworzyć maskę schylić się i masz go pod ręką. Jest w prawym dolnym rogu chłodnicy stojąc twarzą do silnika. No więc obadałem sprawe i ten wąż jest ciepły, więc wychodzi na termostat. Dzwoniłem do ASO i koszt nowego z uszczelką to 107zł. Umówie się na wymiane w tygodniu (oczywiście nie w ASO bo tam chcieli za wymiane 250zł). To nieźle sobie cenią w tym silniku wymiana termostatu jest banalnie prosta odkręcasz dwie śrubki inbus w rozmiarze 5 odchylasz kolanko i wyjmujesz termostat wypuszczając jednocześnie płyn chłodzący, następnie wkładasz nowy z oringiem i zakręcasz kolanko. Po skręceniu zalewasz płynem najlepiej nowym oryginalnym G12 ++. ---------- Post dopisany at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany at 22:27 ---------- Tu masz oryginalny termostat z oringiem TERMOSTAT AUDI 100 80 A2 A3 A4 A6 SEAT ALHAMBRA OE (2510643277) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Rikardo, ja zupełnie nie znam sie na mechanice. Wymiane termostatu zlece mechanikowi. Ten termostat z allegro to w 100% taki jak z ASO? Cena o połowe nizsza. Jest jeszcze jedna sprawa dot. płynu chłodniczego. Auto kupiłem to w zbiorniczku płynu było minimalnie ponad minimum. Postanowiłem dolac a że teść miał w garazu jakis koncentrat to z 2 setki dolalismy. Tyle ze koncentrat był niebieski a płyn w zbiorniczku pomaranczowy lub rozowy. Czy mozliwe zeby problemy z temp. były własnie przez ta dolewke? Oczywiscie przy wymianie termostatu wymienie tez płyn na ten G12. Na tym mieszanym płynie jezdze jakies 10 dni
rikardo Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Patrzyłem od gory i stwierdzam, ze az tak wygimnastykowany nie jestem. Znalazłem kanał. Po pracy podjade, odczepie osłone i sie wyjaśni czy to termostat. Dzieki koledzy za rady i sugestie. Co ty kombinujesz, dolnego węża dotkniesz bez kanału wystarczy otworzyć maskę schylić się i masz go pod ręką. Jest w prawym dolnym rogu chłodnicy stojąc twarzą do silnika. No więc obadałem sprawe i ten wąż jest ciepły, więc wychodzi na termostat. Dzwoniłem do ASO i koszt nowego z uszczelką to 107zł. Umówie się na wymiane w tygodniu (oczywiście nie w ASO bo tam chcieli za wymiane 250zł). To nieźle sobie cenią w tym silniku wymiana termostatu jest banalnie prosta odkręcasz dwie śrubki inbus w rozmiarze 5 odchylasz kolanko i wyjmujesz termostat wypuszczając jednocześnie płyn chłodzący, następnie wkładasz nowy z oringiem i zakręcasz kolanko. Po skręceniu zalewasz płynem najlepiej nowym oryginalnym G12 ++. ---------- Post dopisany at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany at 22:27 ---------- Tu masz oryginalny termostat z oringiem TERMOSTAT AUDI 100 80 A2 A3 A4 A6 SEAT ALHAMBRA OE (2510643277) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Rikardo, ja zupełnie nie znam sie na mechanice. Wymiane termostatu zlece mechanikowi. Ten termostat z allegro to w 100% taki jak z ASO? Cena o połowe nizsza. Jest jeszcze jedna sprawa dot. płynu chłodniczego. Auto kupiłem to w zbiorniczku płynu było minimalnie ponad minimum. Postanowiłem dolac a że teść miał w garazu jakis koncentrat to z 2 setki dolalismy. Tyle ze koncentrat był niebieski a płyn w zbiorniczku pomaranczowy lub rozowy. Czy mozliwe zeby problemy z temp. były własnie przez ta dolewke? Oczywiscie przy wymianie termostatu wymienie tez płyn na ten G12. Na tym mieszanym płynie jezdze jakies 10 dni Skoro tak się przedstawia sprawa to musisz zdać się na mechanika. Co do płynu to wymień go odrazy na nowy gdyż przy tej operacji będzie spuszczony w całości. Kup dwie butelki oryginalnego G12++ taki jak w tej aukcji PŁYN CHŁODNICZY G12 G12++ 1,5L AUDI VW SEAT SKODA (2531584231) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. który miesza się z wodą destylowaną. Dwie butelki plus woda da ci 6 litrów czyli tyle ile ma być w układzie. Nie kupuj Febi, ja po lekturze tego forum złakomiłem się na febiego i w zbiorniczku pojawiły mi się jakieś osady ponadto jak go teraz wymieniałem to w porównaniu do oryginalnego który zlałem po zakupie auta podczas wymiany rozrządu był strasznie mętny. Z aukcji wynika, że jest to oryginalny termostat, dopytaj czy jest gwarancja jeżeli tak to warto go kupić w ASO chcą za niego 100 zł. Powodzenia
bediks Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 sr** na zamienniki, 100 zł to nie majątek. Stać Cię na audi to stać Cię na orginalne czujniki. Kupisz jakiś z allegro a potem baw się w reklamacje w razie co to masakra A i to napewno termostat , miałem identyczne objawy. ---------- Post dopisany at 18:50 ---------- Poprzedni post napisany at 18:46 ---------- A i obczaj wkoncu climatronic i podaj temp płynu z Klimy jak masz te 80 i 90, bo na bank jest tak ze jak na blacie jest 80 to na klimie 78-79 a jak na blacie 90 to na klimie 81-82
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się