Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymek przy odpaleniu na zimnym (film)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wydaje mi sie ze ten dymek widywalem juz wczesniej jednak teraz od kiedy zwracam na to uwage widze go chyba zawsze jak odpalam na zimnym. Zuzycie oleju jest 1L/10kkm, plynu nie ubywa - robilem uszczelke pod glowica jakies 30 tys km temu. I czy w ogole sie tym przejmowac. Sprawdzalem na VAGu wtryski, korekcje sa w normie tak od -0.17 do 0.28, bledow zapisanych brak, spalanie ok, nie dymi w czasie jazdy.

Czy ktos moze mi podpowidziec od czego zaczac poszukiwania ?

pozdrawiam

Wojtek

Opublikowano

ja obstawiam uszczelniacze zaworowe, lub poprostu jakość paliwa, zobacz jak bedzie na innym z innej stacji,

1l/10tys, to już nie jest mało ale jednak nie tragicznie,. na jakim oleju śmigasz???

Opublikowano

uszczelniacze zaworowe byly wymienione ok 30 tys km temu - przy okazji wymiany uszczelki pod glowica... tylko nie wiem na jakie ... tak ze istnieje mozliwosc ze sie zuzyly.. a olej jaki leje to motul specific 5w-30 z norma 507 , przedtem lalem castrola i bral podobnie. zreszta ten 1L na 10 tys bierze juz od ok 100 tys - tyle nim przejezdzilem. Co do paliwa - ostatnio lalem Statoil ten wzbogacony, zawsze tankuje na Statoil, BP, Shell ew Orlen nigdy w zadnych Nesteach wiec paliwo chyba odpada ... chociaz nigdy nie wiadomo.

pzdr

wojtek

Opublikowano

Witam, mam ten sam problem lecz przy b6 2.5 tdi bkd przy odpalaniu na zimnym leci taki sam dymek :) po wymianie oleju przejechałem już jakieś 3 tys. i nic nie ubywa ani też płynu chłodzącego. Jedyne co ostatnio zauważyłem to na deklu zaworów dookoła 3 wtrysków jest mokro.

Opublikowano

witam

U mnie taka sama sytuacja jak u Ciebie, dym wygląda tak samo i jest tylko przy rozruchu. Olej też bierze podobnie jak u Ciebie

Z tego co udało mi się wyczytać to wszytko wskazuje że to uszczelniacze zaworowe,

Może ktoś inny się wypowie?

Opublikowano

Pytałem sie 4 mechaników i wszyscy mi powiedzieli ze jak nie ma innych objawow ze cos jest uszkodzone - typu pozera olej, nie ma mocy, duzo palii itp to zeby tego nie ruszac bo mozna wydac mnostwo pieniedzy a przyczyna moze nie zniknac... zamierzam tylko sprawdzic swiece przed zimą oraz może wyczyszcze dolot i egr.. też mi mówiono o uszczelniaczach ale uszkodzone powoduja przydymianie w czasie jazdy.... a tego u mnie nie zauważyłem. Podobno przyczyn moze byc wiele i różne a zdiagnozowanie trudne ;/ jak sie czegoś dowiem to dam znać.

Opublikowano

ja świecie wymieniłem jakiś czas temu,

dolot u mnie czysty bo nie dawno FMIC wpadł, EGR wywalony,

chyba jednak jestem za tym, że to uszczelniacze,

Opublikowano

Hmm... uszczelniacze miałem wymienione ok 30 tys km temu - przy okazji UPG... ale właściwie to może być to.. nie wiadomo jakie mechanik ktory robił tam wstawił. Tak mi wlaśnie ktoś mówił ze jak sie da byle co to one po jakimś czasie twardnieja . Tylko czy jest sens ryzykować grzebanie w głowicy dla tego dymka.. dasz mechanikowi to jedno naprawi drugie spier***. ;/

Opublikowano

u Ciebie ten dymek nie jest tragiczny, u mnie większa chmura się pojawia, może nagram jakiś filmik

wymieniałeś same uszczelniacze, czy też prowadnice zaworów? bo z tego co wiem wymiana samych uszczelniaczy nie wiele pomaga, albo pomaga na krótki czas, najlepiej wymienić też prowadnice

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...