Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, problem mam następujący: szarpie mi silnikiem poniżej 2200 obr/min. Problem występuje jedynie na gazie (instalacja sekwencyjna), a najbardziej jest to odczuwalne przy przyspieszaniu, po wrzuceniu wyższego biegu - nie ważne czy pomiędzy 1 a 2, czy też 4 a 5. Auto przy tym szarpaniu jest zmulone. Powyżej 2200 obr/min autko chodzi jak szalone. Wymienione wszystkie filtry, przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana, nowe świece NGK BKUR6ET-10. Gdzie szukać przyczyny? Czy może to być wina przewodów WN?

Opublikowano

Mogą być przewody WN,cewka zapłonowa.Gaz jest bardzo czuły na wszelkie niedomagania układu zapłonowego nie tak jak Pb ale najpierw zaczął bym od odwiedzenia jakiegoś ogarniętego gazownika,może wystarczy dobrze ustawić sprawy związane z gazem i będzie po kłopocie a tak pchasz się może w niepotrzebne koszta.Co do świec według Mnie najlepsze są DENSO ze względu na swoją budowę.

Opublikowano

Zapomniałem dopisać: auto świeżo wyjechało od wydaje się, że sensownego gaziarza - wszystko wyustawiane jak trzeba :) To on zasugerował mi przwewody WN, tyle że nie miał takich u siebie, a było już późno i sklepy pozamykane... I tu właśnie szukam podpowiedzi czy można mu ufać i kupować kable - na tych, które mam zrobiłem już 80kkm, a nie wiem ile mój poprzednik...

Opublikowano

Cewki lub przewody do sprawdzenia.

Opublikowano

Kolego, a jest jakiś sposób na sprawdzenie czy to cewki czy przewody? Czy tylko wymieniać po kolei płacąc kolejne złocisze? :facepalm:

Opublikowano

Przewody jak są stare i przebijają, to nawet w ciemną pochmurną noc albo w garażu po ciemku można zauważyć jak wyładowania elektryczne śmigają po nich, tzn. takie jakby iskierki.

Chyba, że to cewka jest uszkodzona, np. pęknięta, to najlepiej weź od kogoś sprawną, może ze szrotu nawet i podmień.

Będziesz bez kosztów mógł wyeliminować kable i cewkę.

---------- Post dopisany at 15:32 ---------- Poprzedni post napisany at 15:29 ----------

O sory, Ty masz 1.8 20V, to masz 2 cewki z modułem na gar, to musiałbyś po kolei podmieniać zakładając sprawny zespół.

Czasami też wtyczki do modułów mogą powodować gubienie iskry i szarpanie przy obciążeniu silnika.

Opublikowano

Witam, udało się rozwiązać problem ?

podłącze się pod temat.. od dwóch dni na postoju szarpie mi na wolnych obrotach.. tyle że ja mam automat i jak jest na P to delikatne to szarpanie jest.. ale jak dam na D i jest obciażenie większe i stoję do normalnie całym autem trzęsie.. trzyma te 900 obr.. i jakby zrzucał na 850 na chwile..

Może ktoś ma jakiś pomysł ? Jak dobrze dobrać odpowiednie świece do mojego AEB 1.8T ?

Na benzynie problem nie występuje..

Na VAG brak błędów

Cewki niby dobre

Niedawno czyszczona przepustnica + adaptacja

świece zminilem z miesiac temu ale na jakies z allegro BOSCH SUPER PLUS +7 FR7LD dziwnie tanie 48 zł za 4 szt.. moze w tym jest problem ?

Jak dobrać odpowiednie świece ?

Opublikowano

Bosch to nadają się do kosiarki,a dobiera się według katalogu podajesz model,rok produkcji nic trudnego.Dobrymi świecami są Denso,NGK.

Opublikowano

Witam, tak problem rozwiązany. Winny okazał się jeden z przewodów WN - co prawda w nocy nie było na nim widać żadnych iskier, ale miał przerwany rdzeń (który czasami jednak stykał) w miejscu montażu wtyczki. Po wymianie przewodów autko jeździ jak szalone :-)

Co do świec, to tak jak pisze darkodgcs: Denso albo NGK - ja osobiście jeżdżę na NGK.

Opublikowano

Ja mam BERU i jest git. A przebieg na nich już konkretny zrobiłem, nawet nie pamiętam kiedy były zakładane:thumbup1:

Opublikowano

problem z szarpaniem to bardzo często elektryka, tym bardziej jak ma sie gaz.. mi szarpalo przy kazdej zmianie biegu tak jak by sprzęglo sie slizgalo, okazało sie ze jeden przewód był nie dociśniety. Jak go docisłem to usłyszałem charakterystyczne klikniecie. Teraz auto plynnie chodzi :)

Opublikowano

świece kupiłem NGK 160 zł komplet.. niestety nic to nie dało..

ale tym razem po podłączeniu pod VAG wyskoczyło

- losowe wypadanie zaplonu

- brak zaplonu cylinder 2

- brak zaplonu cylinger 1 błąd sporadyczny

Zamienilem cewki z 1 na 3, i z 2 na 4

po podłączniu pod kompa:

- losowe wypadanie zaplonu

-brak zaplonu cylinder 2

-brak zaplonu cylinred 1..

Ktoś ma jakiś pomysł co dalej robić ?

Jeszcze świece pozamieniam bo moze jakies wadliwe dostalem ? Ale jak to nie bedzie to nie mam juz pomysłów.. :kwasny:

Opublikowano

Do twojego silnika Audi zaleca NGK PFR 6 Q. Takie założyłeś?

I widać sadzę na świecach z 1 i 2 cylindra?

A przewody?

Opublikowano

tak, takie założyłem.. nie wiem jak sprawdzić przewody..

wczoraj zamieniłem świece jeszcze z 1 na 3 i z 2 na 4 ..

i na vagu:

bark zapłonu cylinder 2..

tylko tak wczoraj mnie olśniło, że na benzynie wszystko jest ok.. jak nie używam lpg to problem nie występuje..

psują się czasem wtryskiwacze od gazu ? Może w tym jest problem..

Opublikowano

Jeśli masz brak zapłonu na cylindrze 2 to świeca, która tam pracowała może być trochę okopcona(tam gdzie jest elektroda) - ale to jest skutek, anie przyczyna.

Przewody możesz wzrokowo sprawdzić, czy nie przebijają, nie są popękane, źle założone, lub mają uszkodzone wtyczki.

Mówisz gaz? To też jest prawdopodobna opcja. Wtryskiwacze gazowe się rozkalibrowują, czyli skok tłoczka się zmienia i może dawkować za małą ilość gazu, co ewentualnie mogłoby doprowadzić do braku zapłonu mieszanki na jednym lub kilku cylindrach.

A kiedy robiłeś jakieś czynności obsługowe przy instalacji? Typu wymiana filtra fazy lotnej, ciekłej, czyszczenie listwy wtryskowej, mapowanie gazu?

Opublikowano

Byłem u gazownika, listwa wtryskowa mi zdechła.. ;-/ (miałem jakąś która podobno była wadliwa)

Wymienił mi na listwę lovato, koszt 400 zł (trochę drogo), ale wkońcu wszystko działa jak powinno, zapłon już nie wypada i nie trzęsie na wolnych obrotach.

Opublikowano

400 to rzeczywiście drogo, ale przynajmniej będziesz miał spokój i przyjemność z jazdy.

Swoją drogą - wadliwa listwa - to że niby co? Powiedział Ci jakieś konkrety, coś co mogłoby się przydać innym uzytkownikom?

Opublikowano

Musze, poszukać tą listwę to napiszę jaka dokładnie to była.

Zaczęło się od tego że przy odpalaniu auto długo kręciło..A a potem brak zaplonu cylinder 1, brak zaplonu cylinder 2.. Szukałem przyczyny... wymieniałem po kolei świece, sprawdziłem cewki, wymieniłem czujnik położenia wału, za każdym razem troche lepiej ale nie do końca, jak już miałem pewność że z silnikiem wszystko ok to pojechałem do gazownika,

i okozało się że ta listwa którą mam miala wade fabryczną, i np listwa puszczala troche gazu i przy rozruchu autko się zalewalo bo odpalalo jednocześnie na benzynie i LPG..

Po wymianie wszystko ok ! Zapłon nie wypada i pali od strzała..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...