Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia automat


marcin120383

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:Witam jak w temacie mam pytanko odnośnie tej skrzyni

chodzi o to gdzie i jak sprawdzić olej w takim automacie czy jest jakiś bagnet jak tak to jak go wyjąć on jest wkręcany czy tylko go się wkłada (bo znalazłem coś ) ale nie mogę tego wyjąć :kwasny::kwasny:

No i jeszcze jedno jak z wymianą oleju jedni mówią nie masz problemu z automatem zmień olej to będziesz miał

a inni zalecają jak to jest z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak- jest śruba kontrolna w misce olejowej- trzeba sprawdzać z kanału (tzw. system przelewowy - jak przy temp oleju w skrzyni jest ok 40 stopni po odkręceniu śruby olej powinien sie lekko sączyć- jak nie- to jest za mało i trzeba dolać). Olej wymienia się co 60 tysięcy (zalecenia producenta ZF, audi nie jest producentem tych skrzyń więc nie zaleca wymiany oleju tylko całej skrzyni). Olej to Mobil Esso LT 71....coś tam-bańka 10 litrów na allegro ok 200 zł. Nie wlewaj zadnych Dextronów ani innych tanich wynalazków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info

a co sądzicie o tych co mówią że nie trzeba bo jak pisałem wcześniej

chcesz mieć problem ze skrzynią to zmień olej

prawda czy fałsz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B5 raczej z tego co wiem, to zalecana jest wymiana, gorzej w B7.

Ja tez planuje zrobic wymiane oleju, ale chce od razu wykonac dynamiczna, poki co obdzwonilem 4 serwisy w okolicy (śląsk) i nikt nie chce sie tego podjac. Oferuja jedynie wymiane statyczna za ~600-700 zł... 40 minut roboty wg. nich. porazka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, nalezy wymieniac olej w automatycznych skrzyniach biegow.

G 052 162 to jest norma oleju jaki potrzebujesz wlac,

idealem jest Mobil LT 71141 ktory znajdziesz tez w opakowaniu w serwisie jako olej do tej skrzyni, ale nie ma co idealizowac.

FEBI i FUCHS maja w swojej ofercie oleje z taka norma, ceny 30-35 za litr, potrzebujesz jakies 3,5 litra + filtr, uszczelka tam jest prawie niezniszczalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienia się co 60 tysięcy (zalecenia producenta ZF, audi nie jest producentem tych skrzyń więc nie zaleca wymiany oleju tylko całej skrzyni).

Tak dla porządku: AUDI jest producentem skrzyń typu AG4 4-ro biegowych, ZF jest producentem skrzyń 5HP19 5-cio biegowych, zwanych potocznie TIPTRONIK.

Olej wymienia się w obu typach skrzyń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego zeby sprawdzic stan oleju jest srubka kontrolna a jesli auto dopiero kupiles to radze wimienic olej koszt okolo 550zl przynajmniej ja tyle placilem w a4 b6 oczywiscie z filtrem i jezdzilem bez stresu pozdro

kolega pisze o manualu a to jest automat tam fltr jest w środku skrzyni i nie wymienia się go przy wymianie oleju nie wprowadzaj go w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaka wiedza praktyczna dysonuja koledzy wypowiadajacy sie na temat tej skrzyni,

domyslam sie ze jest to wiedza teoretyczna jaka zostala im zapodana przez pana mechanika,

ktory w typowo polskim zwyczaju ma na celu naciagniecie klienta na np.wieksza ilosc oleju lub jest wynikiem jego niewiedzy

Czci do automatycznych skrzy biegw: Filtr oleju

tutaj masz link do polskiej strony z czesciami do automatow i jest tam filtr do oleju skrzyni (20-30pln)

ktory nie jest "w srodku skrzyni" jak masz okazje przeczytac powyzej, a tuz pod miska olejowa skrzyni (5 srubek 10mm)

i dla znajacego temat wymiana zajmuje 10-15 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaka wiedza praktyczna dysonuja koledzy wypowiadajacy sie na temat tej skrzyni,

domyslam sie ze jest to wiedza teoretyczna jaka zostala im zapodana przez pana mechanika,

ktory w typowo polskim zwyczaju ma na celu naciagniecie klienta na np.wieksza ilosc oleju lub jest wynikiem jego niewiedzy

Czci do automatycznych skrzy biegw: Filtr oleju

tutaj masz link do polskiej strony z czesciami do automatow i jest tam filtr do oleju skrzyni (20-30pln)

ktory nie jest "w srodku skrzyni" jak masz okazje przeczytac powyzej, a tuz pod miska olejowa skrzyni (5 srubek 10mm)

i dla znajacego temat wymiana zajmuje 10-15 minut

A skąd mądrusiu wiesz jaka to skrzynia a może to multitronic a tam się filtru nie wymienia no chyba że przy rozbiórce skrzyni.Bo kolega nie napisał jaka to skrzynia tylko że automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaka wiedza praktyczna dysonuja koledzy wypowiadajacy sie na temat tej skrzyni,

domyslam sie ze jest to wiedza teoretyczna jaka zostala im zapodana przez pana mechanika,

ktory w typowo polskim zwyczaju ma na celu naciagniecie klienta na np.wieksza ilosc oleju lub jest wynikiem jego niewiedzy

Czci do automatycznych skrzy biegw: Filtr oleju

tutaj masz link do polskiej strony z czesciami do automatow i jest tam filtr do oleju skrzyni (20-30pln)

ktory nie jest "w srodku skrzyni" jak masz okazje przeczytac powyzej, a tuz pod miska olejowa skrzyni (5 srubek 10mm)

i dla znajacego temat wymiana zajmuje 10-15 minut

A skąd mądrusiu wiesz jaka to skrzynia a może to multitronic a tam się filtru nie wymienia no chyba że przy rozbiórce skrzyni.Bo kolega nie napisał jaka to skrzynia tylko że automat.

gosc ma B5 z 1998 roku, wiec nie moze miec multitronica :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaka wiedza praktyczna dysonuja koledzy wypowiadajacy sie na temat tej skrzyni,

domyslam sie ze jest to wiedza teoretyczna jaka zostala im zapodana przez pana mechanika,

ktory w typowo polskim zwyczaju ma na celu naciagniecie klienta na np.wieksza ilosc oleju lub jest wynikiem jego niewiedzy

Czci do automatycznych skrzy biegw: Filtr oleju

tutaj masz link do polskiej strony z czesciami do automatow i jest tam filtr do oleju skrzyni (20-30pln)

ktory nie jest "w srodku skrzyni" jak masz okazje przeczytac powyzej, a tuz pod miska olejowa skrzyni (5 srubek 10mm)

i dla znajacego temat wymiana zajmuje 10-15 minut

A skąd mądrusiu wiesz jaka to skrzynia a może to multitronic a tam się filtru nie wymienia no chyba że przy rozbiórce skrzyni.Bo kolega nie napisał jaka to skrzynia tylko że automat.

gosc ma B5 z 1998 roku, wiec nie moze miec multitronica :-)

dokładnie zwykły 4 biegowy automat

panowie a może ma ktoś foto story to sam bym se zmienił bo jaki olej to już wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy ze widze ktory rok auta i jaki silnik i wiem jaka to skrzynia

madrus cos tam wie i nie wprowadza w blad jak czegos nie wie,

a tylko wypowiada sie na temat na ktory ma wiedze, aby nie zaszkodzic a pomoc

ale zeby nie pieprzyc glupot tylko sensownie wykorzystac czas...

...nie dysponuje foto story jak wymienic olej, ale zachecam Cie do zrobienia tego osobiscie, ale bez kanalu lub podnosnika bedzie ciezko

aaaby wymienic olej w twojej skrzyni czyli model AG4, zwany takze DMX nalezy:

1. od dolu skrzyni imbus 5mm aby odkrecic spust oleju

2. po odczekaniu az wszystko zleci wkladasz ten sam imbus 5mm w otwor spustu oleju aby wykrecic rurke przelewowa

3. po kolejnym odczekaniu az zleci wszystko odkrecasz sruby wokol miski 5 srub 10mm

4. opuszczasz miske i widzisz filtr ktory ciagniesz w dol

5. w misce masz magnes ktory warto wyszyscic trudno oderwac, ale tak sie to robi, sprobuj podwazyc np.ostrzem z noza lub srubokretem

i ogolnie miske wewnatrz warto wyszyscic tak po prostu czysta szmatka i wkrecasz plastikowa rurke przelewowa oraz wyciagasz korek wlewowy z rurki ktora wprowadza olej do miski

6. wciskasz nowy filtr i zakrecasz miske, uwazaj aby nie uszkodzic gwintow, z czuciem

7. teraz podnosisz maske silnika i stojac przodem do auta wypatrujesz po prawej stronie silnika a raczej za silnikiem rurki z ktorej usunales korek wlewowy

8. wszystko co musisz zrobic to wlac olej na dwa sposoby:

8a. zakrecasz korek spustowy w misce delikatnie,

(potrzebujesz lejek maly plus gumowy przewod plus drugi lejek-propozycja) wlewasz 4 litry oleju do skrzyni po prawej stronie silnika i uruchamiasz silnik,

wchodzisz do auta trzymasz hamulec i "mieszasz" biegami

czyli przesuwasz po pozycjach z P poprzez R,N na D

pozostajac na kazdej pozycji 2-3 sekundy i powtarzasz cala operacje 2-4 razy

a nastepnie schodzisz pod samochod i odkrecasz korek spustowy w misce

i pozwalasz zlac sie nadmiarowi oleju poprzez rurke przelewowa,

w momencie kiedy strumien oleju przestanie byc jednolity zakrecasz korek spustowy

i wtykasz korek wlewowy poprzez komore silnikowa

8b. drugi sposob rozni sie tym ze wlewasz olej do momentu az olej zacznie wylewac sie korkiem spustowym i zakrecasz go - musze uciekac stad ta nagla skrotowosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielu rzeczy nie da sie spieprzyc,

najwazniejsza jest rurka przelewowa aby nie zlamac jej lub nie zapomniec bo to mogloby wprowadzic duzo zamieszania

Audi A6 Klub Polska :: [a6 c5] automat dmx wymiana oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...