Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Problem z turbosprężarką - "wyłącza się"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam . mam kilka pytanek odnosnie pracy turbiny a raczej jej niezdolnosci .... wylacza sie co jakis czas i nie mozna jechac tak muli trzeba zgasic silnik i wszytko wraca do normy zapielem waga i wyszedl blad czujnika doladowanie ale mechanior powiedzial ze skasuje i bedzie wszystko git oczywiscie w to nieuwierzylem i slusznie problem wraca . z tego co tu wyczytalem to jest kilka powodow przeplywka , n75 , moze egr poradzcie co z tym zrobic aha prosze o fotki gdzie jest n75 , przeplywomierz i egr w 1.9 TDI - AHU dodam ze autko ma nalatene 256 tys

prosze uzupełnic profil

Opublikowano

najlepiej użyj szukaczki, bo było juz o tym sporo razy, tzw. notlauf

zrób logi

http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_13_x_2007-t18478.0.html

przepływka jest przykręcona do obudowy filtra powietrza:

przeyt4.th.jpg

n75 jest jak staniesz przed samochodem, najlepiej przed turbiną i spojrzysz w dól (kwadrat z kostką i trzema węzykami)

n75ed9.th.jpg

egr to taki "bączek" z prawej strony nad turbiną

egrlt9.th.jpg

Opublikowano

Oj widze, że będzie ciężko .... :). przepływomierz to ten element doczepiony bezpośrednio do filtra powietrza (kawałek rury z wtyczką ;) ), EGR - zawór recyrkulacji spalin, u Ciebie nabudowany jest on na górze turbiny, N75 - znajdziesz idąc po wężykach od turbiny, przykręcony jest on do z przodu silnika (pomiędzy silnikiem i chłodnicą po lewej patrząc od przodu). Co do wyglądu tych podzespołów wpisz np w allegro N75 i ........ będziesz mógł zobaczyć jak to wygląda a potem szukaj pod maską :naughty: .

Co do Twojego błędu to najlepiej zrobić logi: http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnos..._aktualizacja_13_x_2007-t18478.0.html

Możesz wstępnie obejrzeć wszystkie wężyki ciśnieniowe (te cienkie) i węże dolotu (te grube) pod kątem szczelności i wszelkich pęknięć.

Opublikowano

Witam tez mialem taki problemik autko ciagnie a po chwili mulek ja mialem padniety n75 :hi: zalozylem sprawny

po prostu za wysokie cisnienie mialem bo n75 caly czas upuszczal i zawor upustowy na turbinie sie nie otwieral sie a robiles testa doladowania vagiem jaka jest wydajnosc moja ma do 2400mbar przy max obciazenu

pozdrawiam

Opublikowano

ogolnie to niemam gdzie tych logow zrobic a tam gdzie robilem to poprostu chyba ludzie nie kumaja bazy bo powiedzial ze jak skasuje to bedzie git a ja odrazu wiedzialem ze problem wroci zobacze jak wyczyszcze przeplywke a potem n75 .... na alegro jest zaworek n75 ale do ahu jakis dziwny i niemoge go pod maska znalezc ..... a i jeszcze jedno mam zasyfione nieco weze dolotu tzn taka warstwa jest smoly na nich od spodu [br]Dopisany: 30 Maj 2008, 13:14 _________________________________________________jak te zaciski sciagac bo sa jakies dziwne na wezykach cienkich a niechce nic polamac

uzupelnij profil prosze

Opublikowano

Zanim zaczniesz cokolwiek robic (czyscic, wymieniac) zrob komplet logów.. :)

Opublikowano

dzis udalo mi sie zlokalizowac bledy sa 3 :1. 00575 - cisnienie w kolektorze ssacym 17-10 roznica regulacji -sporadyczny 2. 01266 przekaznik swiec zarowych j52 31-10 przerwa -zwarcie z masa sporadyczny 3. 00626 lampka kontrolna podgrzewania swiec zarowych k29 31-10 przerwa zwarcie z masa sporadyczny napiszcie co o tym myslicie i co proponujecie niestety tam gdzie robilem diagnoze niemieli pojecia o tym jak zrobic logi bardzo dziekuje za wskazowki [br]Dopisany: 04 Czerwiec 2008, 19:46 _________________________________________________czy w zaworek n 75 powietrze powinno swobodnie przeplywac w kazda strone mianowicie chodzi o to ze jak zaczelem dmuchac to tylko przeplywalo z jednego wylotu do drugiego a ten trzeci nic nawet jak w niego dmuchalem to nic prubujac wyssac tez nic tak powinno byc ?[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2008, 21:30 _________________________________________________a i dodam ze mam zasyfiony przewod trujgalezny od spodu duzy jakby nagar ale niewiem jak go zdemontowac tam jest od n75 jakis przewod dosc luzny[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2008, 21:33 _________________________________________________kolektor ssacy to ta rura trojgalezna wraz z filtrem i przeplywka?[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2008, 21:35 _________________________________________________co to jest czujnik cisnienia doladowania moze = N75

Opublikowano

00575 oznacza przeładowanie... ja juz Ci napisalem co trzeba zrobic zeby naprawic auto...

Opublikowano

widze ze nieczytasz dokladnie a juz pisalem ze niemam gdzie wykonac pelnej diagnostyki .... :confused4:

widze ze nieczytasz dokladnie a juz pisalem ze masz uzupelnic profil

Opublikowano

00575 oznacza przeładowanie... ja juz Ci napisalem co trzeba zrobic zeby naprawic auto...

... lub niedoładowanie :)

Wszystko powie log z 011.

Ja bym zaczał od macania gumowych rur i podmiany N75 na inny.

Opublikowano

podepne sie pod temat i zapytam czy jest jakis sposob aby sprawdzic czy n75 dziala??czy tylko i wylaczne Vag??

Opublikowano

Witam wszystkich :) ja u siebie zauwazyle podobny problem tzn. moja niunia zaczela wiecej palic w miescie naprawde duzo wiecej poza tym zauwazylem ze przy dodawaniu wiecej gazu powyrzej 2500 obr/min kopci na czarno a jakis czas temu (chwilowo) brakowalo mocy kiedy dodawalem gazu po 2500 obr/min, nie podpinalem jeszcze pod komputer i nie robilem logow gdyz czekam na kabelki ktore zakupilem przez internet, ale za to sprawdzilem wszystkie przewody dolotowe i znalazlem na jednym z nich niewielka dziurke, jutro pojade i kupie nowy przewod i go wymienie. Po zrobieniu logow wrzuce wszystko i wtedy bede mial do kolegow prosbe aby przeanalizowali je z gory dziekuje za pomoc :) powiedzcie mi jeszcze czy ta dziurka na jednym z przewodow moze byc przyczyna wzrostu spalania ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...