Sylwek.O Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Hej, mam problem z moim bfb. Jak je kupilem byly mial drgania w czasie jazdy. Okazalo sie ze to poduszki pod silnikiem - jedna byla wrecz wyrwana z gornym mocowaniem. Poduszki ori z aso, caly komplet pod silnik i skrzynie. Po wymianie poprawilo sie, ale nadal wystepowalo zjawisko drgan tym razem w czasie zmiany biegow, zwlaszcza 1-2 czasem 2-3. Przy ostrej jezdzie potrafil szarpnac przy wrzucaniu 5. Pewnego dnia zapalil czek endżin -- nierowne obroty biegu jalowego, szarpanie silnikiem, dziwny "burczacy" odglos pracy. Po diagnozie okazalo sie, ze to peknieta odma + uszkodzony jakis zaworek od niej. Po wymianie jest prawie idealnie, ale.... Wykres: Silnik jest slabszy niz powinien byc. I znow pojawil sie bardziej basowy odglos pracy na jalowych obrotach. Tym razem minimalnie - nie jestem pewien czy to moje przewrazliwienie :facepalm: Auto bez gazu, jezdzi na 95, przebieg 168k km. Wszystkie filtry nowe ori. Wczesniej jezdzil w LongLife i na castrolu 5w30. Teraz Mobil1 5w30 Silnik byl troche zawalony nagarem, wyszlo to w trakcie wymiany uszczelki dekla zaworow. Ten maly zaworek tez byl pokryty suchym twardym nalotem. ps. tak wiem najlepiej zrobic logi, tylko to najwczesniej z koncem wrzesnia. Pozostaje dedukcja co tu jeszcze moglo kleknąć.
grzes1150 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Logi to podstawa Może być przepływka, DVka, lub inna nieszczelność... ale prawdę mówiąc 1.8T nie należą do silników które trzymają seryjną moc. Mój BFB na seryjnym sofcie przy temp. otoczenia 25,5st. też wypluł tylko 156KM
Buba Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 najpierw to jedz na porządną hamownie 163 to zły wynik?
Fr0styyy. Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 najpierw to jedz na porządną hamownie163 to zły wynik? Ale jemu wypluł tylko 155 KM więc:whistling:
Sylwek.O Opublikowano 9 Września 2012 Autor Opublikowano 9 Września 2012 Fr0styyyy, odme wymienił mi mechanior, trzeba bylo sciagac kolektor dolotowy. Do tego nowe uszczelki, blokada.... nie ma lypy. Dzis zauwazylem, ze bagnet od oleju siedzi zupelnie swobodnie w gniezdzie. Mozna wyjac go malym palcem. Tak samo korek olejowy, przylega slabo do gniazda. Ma to jakies znaczenie dla pracy silnika?
Sylwek.O Opublikowano 21 Września 2012 Autor Opublikowano 21 Września 2012 DV jest ok - sprawdzona. Dziś przez przypadek nalałem na Orlenie pełen bak pb98 (miałem rezerwę, zostało jakies 5L) i zachowanie auta zmieniło sie ogromnie. Jest bardziej elastyczne, chetniej wchodzi na obroty. Równo pracuje. Również pod obciążeniem. Co do spalania nie wiem, jak narazie zrobiłem ok 70km. Ale mam wrażenie jak by auto dostało nowy silnik. Zrobił się bardziej "ostry" Na 95 był taki leniwy i mało elastyczny. I pracował wyrazie głośno i burkliwie. Teraz tylko szumi cicho. :shock3: Ktoś mi zasugerował, że to co dzieje sie na wykresie w okolicach 3500 obrotów wyglada tak jak by sterownik walczył z czymś***. Niutonometry idą ładnie do góry i zaraz potem są mocno ścinane. Być może moje BFB ma wgrany program ?? Takie pojawiły się pomysły. Co Wy na to? Na zrobienie logów jestem umówiony na za 2 tygodnie. * miałem na myśli pojawiające się spalanie stukowe.
czaki22 Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 u mnie zapchany filtr paliwa i padajaca pompa byly przyczyna
Sylwek.O Opublikowano 21 Września 2012 Autor Opublikowano 21 Września 2012 Filtr jest nowy ori Audi. Pompa wydaje się być ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się