Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wiatraka przy chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koledzy pomocy jak najszybciej z demontować wiatrak przy chłodnicy trzeba cały pas ściągać ? a jak tak to jak to zrobić muszę nowy zamontować bo stary się rozsypał

Opublikowano

Kolego ale o jakim wentylatorze mowisz o tym , ktory jest napedzany paskiem czy tez o tym elektrycznym?

Jezeli pytasz o demontaz tego wentylatora co jest napedzany paskiem to nie musisz sciagac pasa przedniego , jest on mocowany na jedna srube na klucz imbusowy (nie pamietam jaki rozmiar) a znajduje sie ona za wentylatorem w glebi takiej aluminiowej "lapy" lub "mocowania" do ktorego rowniez jest przykrecony alternator.

Jednak aby wyjac wentylator gora to musisz odkrecic alternator tak mi sie zdaje jak pamietam gdyz szpara miedzy chlodnica a alternatorem jest za mala i samo kolko pasowe od alternatora uniemozliwia swobodne wyjecie wentylatora oraz musisz odkrecic napinacz paska alternatora.

Jezeli pytasz o wyjecie wentylatora elektrycznego to niestety musisz odchylic pas przedni tak jak do wymiany rozrzadu.

Nie dawno przerabialem ten temat i bez odchylenia pasa przedniego z chlodnicami nie wyjmiesz tego elektrycznego cholernego :kwasny: wentylatora.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Do wyjęcia elektrycznego wentylatora też nie trzeba odchylać przedniego pasa, tylko trzeba to robić na podnośniku lub kanale i wyciągniesz go bez problemu dołem (oczywiście po zdjęciu osłon).

Trzeba odkręcić wkręta, i przekręcić cały wentylator żeby wyszedł z mocowań i opuścić w dół.

Opublikowano
:eusathink: nie chcem sie klocic ale probowalem tez tak wyjac jak kolega "rico11" pisze i no niestety ale nie wyszedl bez zdjecia przedniego zderzaka i odchyleniu przedniego pasa. Ale moze jednak mozna tez tak wyjac a mi sie spieszylo bo wentylator sie rozsypal dwa dni przed wyjazdem na wakacje tak wiec moze cos pominolem :kwasny:
Opublikowano

Kolego ale lozysko ktorego wiatraka? tego napedzanego paskiem czy elektryczny?

Opublikowano

U mnie w 1.8T oba są elektryczne :) Chodzi mi o lewy patrząc od przodu auta?

---------- Post dopisany 17-09-2012 at 13:40 ---------- Poprzedni post napisany 14-09-2012 at 07:46 ----------

Nikt nie wymieniał tego łożyska ?

Opublikowano

Chyba w TDi-kach jest taki sam jak w 1.8T tak wiec te wiatraki teoretycznie sa nie rozbieralne jednak ze mozna je rozebrac jak bys chcial np. wymienic szczotki ale co do lozyska to moze sie okazac , ze bedzie za drogo w przeciwienstwie do kupn nowego lub uzywki w dobrym stanie lub poprostu go nie zlozysz. Ja swoj nowke ori kupilem za 15Ozl bo tez juz ciezko krecil , choc wczesniej go rozebralem i zajzalem do srodka co dokladnie bylo nie tak.

Opublikowano

Mój kręci jeszcze całkiem dobrze ale podczas zatrzymywania w ostatniej fazie odzywa się z niego łożysko. Gdybym znalazł za 150zł nówkę i do tego oryginał to brałbym w ciemno tymczasem dzisiaj w sklepie zaproponowano mi Valeo za ok 460zł :-/ Przy takiej kwocie zabawa z łożyskiem wyniesie mnie na pewno taniej. Nawet gdybym wsadził do niego ceramiczne.

Opublikowano

To sie zgadza , przy takiej cenie :facepalm: za nowy wentylator to warto probowac uruchomic stary. Jak pisalem wczesniej teoretycznie jest on nie rozbieralny , tak zalozyla fabryka lecz mozna go swobodnie rozebrac ale nie wiem jak dalej bedzie z wymiana lozyska.

U kumpla w VW Passat 2003r rowniez rozbieralismy caly wentylator do wymiany szczotek , ja swoj tez jak wczesniej pisalem rozbieralem gdyz myslalem , ze szczotki sie skonczyly lecz byly ok ale podczas proby wlozenia owego wentylatora do auta mialem juz dosc pier....ia sie z tym aby go wlozyc i uzylem troszke sily a tym samym uszkodzilem go i smiglo podczas krecenia sie , krecilo sie jak skrzywione kolo w rowerze.

Mialem obawy , ze podczas zalonczenia sie wentylatora na pelne obroty to smiglo sie urwie i uszkodzi mi chlodnice od klimy.

Musisz probowac moze sie uda wymienic owe lozysko bezproblemowo , jedynie co to musisz uwazac na takie male metalowe lapki od tylnej czesci (metalowej przykrywki) wentylatora , ktore sa zagiete bo podczas ich odginania lub zaginania przy skladaniu moga sie ulamac.

Opublikowano

Nie kolego bynajmniej w moim nie bylo. Rozgiolem tylko te zagiet chyba 3 lub 4 lapki i zdjolem tylna czesc tego elektrycznego silniczka i wtedy ukazalo sie cale wnetrze owego silniczka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...