wojtek123 Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 koledzy pomocy jak najszybciej z demontować wiatrak przy chłodnicy trzeba cały pas ściągać ? a jak tak to jak to zrobić muszę nowy zamontować bo stary się rozsypał
marcin9680 Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 Kolego ale o jakim wentylatorze mowisz o tym , ktory jest napedzany paskiem czy tez o tym elektrycznym? Jezeli pytasz o demontaz tego wentylatora co jest napedzany paskiem to nie musisz sciagac pasa przedniego , jest on mocowany na jedna srube na klucz imbusowy (nie pamietam jaki rozmiar) a znajduje sie ona za wentylatorem w glebi takiej aluminiowej "lapy" lub "mocowania" do ktorego rowniez jest przykrecony alternator. Jednak aby wyjac wentylator gora to musisz odkrecic alternator tak mi sie zdaje jak pamietam gdyz szpara miedzy chlodnica a alternatorem jest za mala i samo kolko pasowe od alternatora uniemozliwia swobodne wyjecie wentylatora oraz musisz odkrecic napinacz paska alternatora. Jezeli pytasz o wyjecie wentylatora elektrycznego to niestety musisz odchylic pas przedni tak jak do wymiany rozrzadu. Nie dawno przerabialem ten temat i bez odchylenia pasa przedniego z chlodnicami nie wyjmiesz tego elektrycznego cholernego wentylatora. Pozdrawiam.
rico11 Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 Do wyjęcia elektrycznego wentylatora też nie trzeba odchylać przedniego pasa, tylko trzeba to robić na podnośniku lub kanale i wyciągniesz go bez problemu dołem (oczywiście po zdjęciu osłon). Trzeba odkręcić wkręta, i przekręcić cały wentylator żeby wyszedł z mocowań i opuścić w dół.
marcin9680 Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 nie chcem sie klocic ale probowalem tez tak wyjac jak kolega "rico11" pisze i no niestety ale nie wyszedl bez zdjecia przedniego zderzaka i odchyleniu przedniego pasa. Ale moze jednak mozna tez tak wyjac a mi sie spieszylo bo wentylator sie rozsypal dwa dni przed wyjazdem na wakacje tak wiec moze cos pominolem
maf Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 Panowie a da się wymienić samo łożysko wiatraka czy jest on nierozbieralny ?
marcin9680 Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 Kolego ale lozysko ktorego wiatraka? tego napedzanego paskiem czy elektryczny?
maf Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 U mnie w 1.8T oba są elektryczne Chodzi mi o lewy patrząc od przodu auta? ---------- Post dopisany 17-09-2012 at 13:40 ---------- Poprzedni post napisany 14-09-2012 at 07:46 ---------- Nikt nie wymieniał tego łożyska ?
marcin9680 Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Chyba w TDi-kach jest taki sam jak w 1.8T tak wiec te wiatraki teoretycznie sa nie rozbieralne jednak ze mozna je rozebrac jak bys chcial np. wymienic szczotki ale co do lozyska to moze sie okazac , ze bedzie za drogo w przeciwienstwie do kupn nowego lub uzywki w dobrym stanie lub poprostu go nie zlozysz. Ja swoj nowke ori kupilem za 15Ozl bo tez juz ciezko krecil , choc wczesniej go rozebralem i zajzalem do srodka co dokladnie bylo nie tak.
maf Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Mój kręci jeszcze całkiem dobrze ale podczas zatrzymywania w ostatniej fazie odzywa się z niego łożysko. Gdybym znalazł za 150zł nówkę i do tego oryginał to brałbym w ciemno tymczasem dzisiaj w sklepie zaproponowano mi Valeo za ok 460zł :-/ Przy takiej kwocie zabawa z łożyskiem wyniesie mnie na pewno taniej. Nawet gdybym wsadził do niego ceramiczne.
marcin9680 Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 To sie zgadza , przy takiej cenie za nowy wentylator to warto probowac uruchomic stary. Jak pisalem wczesniej teoretycznie jest on nie rozbieralny , tak zalozyla fabryka lecz mozna go swobodnie rozebrac ale nie wiem jak dalej bedzie z wymiana lozyska. U kumpla w VW Passat 2003r rowniez rozbieralismy caly wentylator do wymiany szczotek , ja swoj tez jak wczesniej pisalem rozbieralem gdyz myslalem , ze szczotki sie skonczyly lecz byly ok ale podczas proby wlozenia owego wentylatora do auta mialem juz dosc pier....ia sie z tym aby go wlozyc i uzylem troszke sily a tym samym uszkodzilem go i smiglo podczas krecenia sie , krecilo sie jak skrzywione kolo w rowerze. Mialem obawy , ze podczas zalonczenia sie wentylatora na pelne obroty to smiglo sie urwie i uszkodzi mi chlodnice od klimy. Musisz probowac moze sie uda wymienic owe lozysko bezproblemowo , jedynie co to musisz uwazac na takie male metalowe lapki od tylnej czesci (metalowej przykrywki) wentylatora , ktore sa zagiete bo podczas ich odginania lub zaginania przy skladaniu moga sie ulamac.
maf Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Czy poza tymi łapkami jest jeszcze jakiś inny problem przy rozbieraniu np jakieś nity ?
marcin9680 Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Nie kolego bynajmniej w moim nie bylo. Rozgiolem tylko te zagiet chyba 3 lub 4 lapki i zdjolem tylna czesc tego elektrycznego silniczka i wtedy ukazalo sie cale wnetrze owego silniczka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się