marko01 Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 Witam. Proszę o pomoc. Mój problem jest następujący. Samochód odpala bardzo ładnie i kiedy jest jeszcze nie rozgrzany wszystko jest w jak najlepszy porządku, tzn. samochód ładnie przyspiesza, wchodzi na obroty, płynnie jedzie. Problem zaczyna się, kiedy silnik osiągnie temperaturę około 60 stopni, wtedy podczas przyspieszania zaczyna szarpać i strzela w rurę. Dzieje się tak tylko podczas przyspieszania, kiedy jadę ze stałą prędkością nic się nie dzieje. Wymieniłem świece, wyczyściłem odmę i sprawdziłem gumowe przewody, nic nie pomogło, wyczyściłem styki i palec rozdzielacza ( były zaśniedziałe ), wszystko na nic. Byłem u elektryka i na komputerze wyskoczył błąd czujnika halla, ale powiedział mi również, że to nie koniecznie musi być to, ale innych błędów nie było. Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. Może jakieś sugestie.
baraka Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 Już chyba cewka nie wyrabia.A jak tam rozrząd?...moze pasek przeskoczył
marko01 Opublikowano 9 Września 2012 Autor Opublikowano 9 Września 2012 Pasek wymieniany niedawno. Cewka jest prawdopodobna ale nim zdecyduje się na wymianę wolał bym mieć pewność bo nie jest to mały koszt. Poza tym wydaje mi się, że w przypadku cewki objawy powinny być odwrotne. Na zimnym silniku powinien się dławić ale kiedy się rozgrzeje powinno być lepiej. Ale mogę się mylić.
baraka Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 Cewka po rozgrzaniu traci swoją moc, i iskra jest za słaba, że nie może przepalić mieszanki, i zamiast denonacji, jest zduszenie. Niestety najlepszy sposób (jeśli na zimnym bedzie pracował OK), to podmienić cewkę z inego sprawnego samochodu, zostawić niech pochodzi z 10 minut zeby sie mocno zagrzala (najlepiej do wlaczenia wentylatorów) i wtedy wsiąść do samochodu, i w czasie jazdy ponownie go wkręcić w obroty. Jeśli wejdzie bez problemu już na ciepłym, to wina była cewki na 200%.
marko01 Opublikowano 9 Września 2012 Autor Opublikowano 9 Września 2012 Czyli VEGiem sprawdzić się nie da? I jeszcze pytanie?? Czy do modelu 1.6 ADP cewki są jednakowe, czy mogą się różnić?
dominikk Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 Inna cewka mogła być stosowana w 1.6 od końca '96 roku, czyli z innymi kodami silnika, np. ahl, więc jak dorwiesz z ADP, to musi pasować. Ja miałem pęknieta cewkę i czuć było delikatne szarpanie podczas przyspieszania, ale tylko na gazie. Kupiłem używkę z 80 B4, miała co prawda nieco inny kształt ale pracuje idealnie. Był to koszt 100 chyba. Nie ma u Ciebie gazu? Przy uszkodzonym Hallu auto by też gasło, ciężko byłoby je odpalić, itp., a nie tylko dławienie się przy obciążeniu.
marko01 Opublikowano 9 Września 2012 Autor Opublikowano 9 Września 2012 U mnie jest gaz, ale objawy są identyczne na gazie i na benzynie. Znalazłem na allegro cewkę używkę do ADP za 100... chyba zaryzykuję.
dominikk Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 Jak masz gdzieś szrot w pobliżu, to spróbuj podmiankę cewki zrobić. Jak by się okazało, że to nie cewka, to szkoda stówki jak zamówisz na alle.. Pozatym mógłbyś też aparat zapłonowy podmienić. Prosta robota do ogarnięcia w godzinkę, a wykluczyłbyś Halla, który jest tak jakby zintegrowany z aparatem.
marko01 Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 Aparat rozebrałem i wyczyściłem styki. obudowa była nie popękana. Próbowałem wyjąć aparat ale to jakaś masakra, dostępu żadnego. Zamówiłem kabel do VAG-a może coś pokarze.
dominikk Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 Do zdjęcia aparatu najlepiej zdemontować zbiorniczek wyrównawczy, żeby mieć podejście do odkręcenia nakrętki mocującej uchwyt aparatu. To najgorsza robota, bo później już tylko wyjąć go do góry pozostaje. Może stawiać opór, ale da się. A, ważne jest ustawienie aparatu względem kopułki i palca rozdzielacza, bo jak się pomiesza, to odpali dopiero po ustawieniu aparatu i rozrządu w pozycji zero, tzn. wg znaków.
NiskoiSzerokoAudiA4 Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 podmień cewke też bym tak radzil ale nie kupuj jeszcze bo moze sie okazać ze to nie ma winy
marko01 Opublikowano 15 Września 2012 Autor Opublikowano 15 Września 2012 Odebrałem wczoraj kabel do VAG-a , będę grzebał.
waskivw Opublikowano 15 Września 2012 Opublikowano 15 Września 2012 Jak vagowali na zgaszonym silniku to błąd z hala będzie zawsze,odpal silnik i dopiero spr. błędy .
marko01 Opublikowano 16 Września 2012 Autor Opublikowano 16 Września 2012 Podpiąłem dzisiaj autko do VAG-a pokazało się 4 błędy na silniku. Trzy wykasowały się bez problemu pozostał jednak jeden, który nie dał się wykasować. Błąd 00515 - czujnik halla. Następny błąd pojawił się po rozgrzaniu silnika, błąd 00561 - kontrola dodawania mieszanki. Bardzo proszę o analizę.
waskivw Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 1. czy masz lpg ? 2.czy odczytywałeś błędy na zgaszonym silniku ?
marko01 Opublikowano 17 Września 2012 Autor Opublikowano 17 Września 2012 Mam lpg. Błędy odczytywałem na zapalonym silniku i przełączonym na lpg.
waskivw Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Bład składu mieszanki prawdopodobnie od lpg,czujnik hala do spr. wszystko co z nim związane ,jest temat na forum.
marko01 Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 Witam ponownie długo to trwało ale brak czasu. No do rzeczy... Podmieniłem cewki ... efekt dokładnie taki sam, szarpie i strzela. Na zimnym jest OK jak się rozgrzeje to dramat. Przyszło mi jeszcze do głowy sprawdzić kable, na oko wyglądają dobrze ale spróbuję spryskać je wodą. Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie. POMOCYY!!!!
bartek1605 Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 dla pewności spr. kable WN i wymień kopułke z palcem
marko01 Opublikowano 4 Października 2012 Autor Opublikowano 4 Października 2012 Sprawdziłem palec rozdzielacza, wygląda jakby był nadpalony. Zamówiłem ma być dzisiaj. Kopułka wygląda na całą, styki były trochę zaśniedziałe ale wyczyściłem i wyglądają Ok. Jeśli wymiana palca nie pomoże to również kopułką wymienię. Kable wyglądają OK.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się