Jump to content
IGNORED

Po planowaniu głowic za wysoka temperatura płynu + ciśnienie oleju


pisario
 Share

Recommended Posts

Witam,

mam taki problem i chyba mój mech traci pomysły. Auto po planowaniu głowic i wymianie uszczelek pod głowicami.

Objawy:

Niskie obroty, postój:

wszystko jest OK z olejem, temperatura płynu na 3/4 wskaźnika (ok 100 stopni).

Wysokie obroty:

zapala się kontrolka ciśnienia oleju, temperatura rośnie jeszcze bardziej.

Wymienione prócz planowania obu głowic były:

- termostat,

- napinacz łańcucha rozrządu,

- pasek rozrządu,

- uszczelki pod pokrywami zaworów.

Teraz pojęcia nie mam, co się z tym silnikiem dzieje, bo przed wywaloną uszczelką nie miałem problemów z temperaturą, ani ciśnieniem oleju. Płynu nie ubywa, olej jest zalany do ok 3/4 poziomu. Macie jakieś pomysły? Bo mi się skończyły.

VAG pokazuje błąd stały czujnika poziomu oleju, reszta OK.

Objawy jakie miałem przed wymianą uszczelek pod głowicami to znikajacy płyn chłodniczy (zbiornik wyrównawczy był cały spuchnięty), jak odkręciłem korek, płyn wracał do zbiornika), przegrzewanie się silnika. Po splanowaniu głowic i wymianie uszczelek objaw zniknął, ale pojawiły się te co wyżej.

Dzięki za podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

a ja mam takie pytanko jak np. przejade 25 km to poziom płynu spadnie do czasu az odkrece korek od zbiorniczka. czy to jest normalne?? czy tez uszczelka pod głowica???

Link to comment
Share on other sites

duzo ci go wsysało bo mi tak do 1 cm. a miałes jakies inne objawy oprocz tego płynu

Link to comment
Share on other sites

cały zbiornik mi wsysało, zorientowałem się że coś jest nie halo, jak mi się kontrolka stanu płynu chłodniczego pojawiła. Inne? Przegrzewał sie, zbiornik wyrównawczy "puchł" od ciśnienia. Wymiany korków niewiele dawały. Płyn wsysał, jak się zakręciło korek, jak był otwarty, to nie wsysał. Czary, ale tak było :-)

Link to comment
Share on other sites

aha takie buty. ok dzieki. a jeszcze ile cie taki koszt naprawy wyniusł

?

Link to comment
Share on other sites

Części na razie koło 1300 (z planowaniem 2 głowic, olejami, płynami). Robota jeszcze nie wiem - bo się dzieją cuda. Od 1,5 m-ca walczą z tym autem i coraz bardziej mi się wydaje, że ich to przerosło.

To jak, ma ktoś jakieś pomysły?

---------- Post dopisany 12-09-2012 at 12:47 ---------- Poprzedni post napisany 11-09-2012 at 20:28 ----------

Mech mi dzisiaj powiedział, że najpewniej głowice są źle zrobione. Może tak być?

Link to comment
Share on other sites

Ja tak samo bym stawiał że źle ci te uszczelki zrobili, a oleju nie ubywa, czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu nie widać tłustych kropel na wierzchu, i czy płynu ci nie ubywa, z tym grzaniem się to może też pompa wody być kiedyś kumpel miał taki problem w 1,8 i okazało się że to pompa poszła a nie uszczelka pod głowicą :)

Link to comment
Share on other sites

Pompa raczej nie, bo chłodnica jest cała gorąca, niby wszystko działa, chyba że działa na pół gwizdka. Zbiorniczek obejrzę.

Przed chwilą dzwonił mi mech, ze na wolnych obrotach ciśnienie oleju jest "jako takie", natomiast jak doda się gazu, to ginie (spada zamiast rosnąć). Pompa oleju? To może wpływać na za wysoką temperaturę silnika?

Link to comment
Share on other sites

oj chłopie cos ci mechanicy pokrecili..zobaczysz ze za pare dni zadzwoni do ciebie i rzuci chasło zmien pan silnik

Link to comment
Share on other sites

mi kiedys w golfie tez mechanik sciagał głowicei podobnie po złozenia wszystkiego do kupy były problemu to rozbierał go dwa razy a dostał tylko za robocizne 350 zł ode mnie to powiedział tak , zebym wiedział to bym nawet go nie ruszał bo mi sie nie oplacało w twoim przypadku jest podobnie

Link to comment
Share on other sites

tak najlepiej jak bys mu znalazł usterke to by on ja usunał i po problemie a tak to sie chlopina głowi.

Link to comment
Share on other sites

o to fajnie a po zaz tym zmien mechanika bo jak koles nie wiedział tego lub nie zprbił z tym nic to nie mechanik .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...