Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po planowaniu głowic za wysoka temperatura płynu + ciśnienie oleju


pisario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problem i chyba mój mech traci pomysły. Auto po planowaniu głowic i wymianie uszczelek pod głowicami.

Objawy:

Niskie obroty, postój:

wszystko jest OK z olejem, temperatura płynu na 3/4 wskaźnika (ok 100 stopni).

Wysokie obroty:

zapala się kontrolka ciśnienia oleju, temperatura rośnie jeszcze bardziej.

Wymienione prócz planowania obu głowic były:

- termostat,

- napinacz łańcucha rozrządu,

- pasek rozrządu,

- uszczelki pod pokrywami zaworów.

Teraz pojęcia nie mam, co się z tym silnikiem dzieje, bo przed wywaloną uszczelką nie miałem problemów z temperaturą, ani ciśnieniem oleju. Płynu nie ubywa, olej jest zalany do ok 3/4 poziomu. Macie jakieś pomysły? Bo mi się skończyły.

VAG pokazuje błąd stały czujnika poziomu oleju, reszta OK.

Objawy jakie miałem przed wymianą uszczelek pod głowicami to znikajacy płyn chłodniczy (zbiornik wyrównawczy był cały spuchnięty), jak odkręciłem korek, płyn wracał do zbiornika), przegrzewanie się silnika. Po splanowaniu głowic i wymianie uszczelek objaw zniknął, ale pojawiły się te co wyżej.

Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanko jak np. przejade 25 km to poziom płynu spadnie do czasu az odkrece korek od zbiorniczka. czy to jest normalne?? czy tez uszczelka pod głowica???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały zbiornik mi wsysało, zorientowałem się że coś jest nie halo, jak mi się kontrolka stanu płynu chłodniczego pojawiła. Inne? Przegrzewał sie, zbiornik wyrównawczy "puchł" od ciśnienia. Wymiany korków niewiele dawały. Płyn wsysał, jak się zakręciło korek, jak był otwarty, to nie wsysał. Czary, ale tak było :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części na razie koło 1300 (z planowaniem 2 głowic, olejami, płynami). Robota jeszcze nie wiem - bo się dzieją cuda. Od 1,5 m-ca walczą z tym autem i coraz bardziej mi się wydaje, że ich to przerosło.

To jak, ma ktoś jakieś pomysły?

---------- Post dopisany 12-09-2012 at 12:47 ---------- Poprzedni post napisany 11-09-2012 at 20:28 ----------

Mech mi dzisiaj powiedział, że najpewniej głowice są źle zrobione. Może tak być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo bym stawiał że źle ci te uszczelki zrobili, a oleju nie ubywa, czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu nie widać tłustych kropel na wierzchu, i czy płynu ci nie ubywa, z tym grzaniem się to może też pompa wody być kiedyś kumpel miał taki problem w 1,8 i okazało się że to pompa poszła a nie uszczelka pod głowicą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa raczej nie, bo chłodnica jest cała gorąca, niby wszystko działa, chyba że działa na pół gwizdka. Zbiorniczek obejrzę.

Przed chwilą dzwonił mi mech, ze na wolnych obrotach ciśnienie oleju jest "jako takie", natomiast jak doda się gazu, to ginie (spada zamiast rosnąć). Pompa oleju? To może wpływać na za wysoką temperaturę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chłopie cos ci mechanicy pokrecili..zobaczysz ze za pare dni zadzwoni do ciebie i rzuci chasło zmien pan silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kiedys w golfie tez mechanik sciagał głowicei podobnie po złozenia wszystkiego do kupy były problemu to rozbierał go dwa razy a dostał tylko za robocizne 350 zł ode mnie to powiedział tak , zebym wiedział to bym nawet go nie ruszał bo mi sie nie oplacało w twoim przypadku jest podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...