Jump to content
IGNORED

Spadający poziom płynu chłodniczego


rafal9119
 Share

Recommended Posts

Siemak Odkad przyprowadziłem auto z DE zauwazyłem po przejechaniu 25 km ze poziom płynu spada o 1 cm a po odkreceniu korka powraca do swojego stanu. czy to jest normalne?? czy raczej uszczelka. płynu nie ubywa.:wink:

Link to comment
Share on other sites

Przypuszczam, że wszystko OK, po prostu w układzie panuje ciśnienie i gumowe węże się rozprężają, ale 1 cm w zbiorniczku to trochę dużo. Jeżeli nie ubywa to jest OK

Link to comment
Share on other sites

Jak masz możliwość podmień korek (ten niebieski) nakręcany na zbiorniczek wyrównawczy - obadaj czy jest tak samo.

W tym korku jest zaworek może u ciebie się zrypał.

Link to comment
Share on other sites

nie długo zajme sie tym . a tak szczerze powiedziawszy to boje sie troche o te sprawdzanie bo jak sie okaze ze to uszczelka :facepalm: bo nie mam szczescia do aut.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź tylko ten korek i niczym innym się nie przejmuj.

Link to comment
Share on other sites

ok . ale bede musiał kupic nowy czy ten jakos da rade wyczyscic (zregenerowac).

Link to comment
Share on other sites

Zjawisko jest dość dziwne bo płynu w wyniku podgrzewania powinno przybywać ,aby po ostygnięciu wracał do normalnego poziomu.Sprawdź czy auto grzeje. Podejrzewam zapowietrzenie układu.

Link to comment
Share on other sites

kurde zaczne od poczatku. troche w pierwszym poscie namieszałem ,zapomniałem dodac ze 3 tyg temu zmieniałem chłodnice w nim. i chyba od tej pory tak jest. jak auto osiagnie temp. 90C to płynu przybywa nie duzo ale widac roznice. poznj jak postoi z 12 h to znow opada ponizej minimum. silnik nie grzeje sie . dochodzi do 90C i dalej ani drgnie. a po wymianie chłodnicy zalałem swiezym płynem i nie odpowietrzałem go bo sie przejechałem i było ok to pomyslałem ze wszystko ok . a ktos tam mi mowił ze układ sam sie odpowietrzy.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisał janusz_stg płyn chłodniczy wraz ze wzrostem temperatury rozszerza się zwiększając swoją objętość. W prawidłowo działającym układzie chłodzenia, jeśli przed odpaleniem poziom jest na minimum w zbiorniczku, po nagrzaniu silnika do temp. roboczej (90st.C) powinien wzrosnąć nie bardziej niż do maksimum w zbiorniczku wyrównawczym.

Jeżeli autko Ci się nie grzeje, a po ostygnięciu silnika poziom płynu w zbiorniczku opada o kilka cm, to wszystko jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz odpowietrzyć - spuść tyle płynu ile wyciągniesz strzykawką (takie duże do dostania w aptece z grosze) ze zbiorniczka, zsuń na podszybiu jeden z węży gumowych - oznaczony taką biała kropką, w nim jest otworek. Zsuń go jakieś 2-3cm tak by prześwit otworka minął metalowy króciec (możesz to sprawdzać np. igłą lub cienkim śrubokrentem). Tu dobrze wspomóc się druga osoba lub samemu zalewaj płyn do momentu aż przez otworek poleci płyn. Zasuń go ponownie i zabezpiecz opaską. Można by kombinować z naciskaniem węży jak ci się chce.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...