Jump to content
IGNORED

Problem z trzymajacymi hamulcami przednimi.


vauxhall95
 Share

Recommended Posts

Witam.Mam pytanie bo w poniedzialek chce wymienic pompe hamulcowa.

Co sie dzieje w maju b.r pojawily sie drgania przy delikatnym przyspieszaniu myslalem ze to poduszki pod silnikiem.Jednak 2godziny przy samochodzie i okazalo sie ze hamulce.Wymienilem wszystko na nowe

tzn.Jarzma 312,tarcze+klocki ferodo,płyn dot 4 ,przewody elastyczne zaraz przy zacisku.I co sie dzieje.

Przednie hamulce trzymaja tzn.Po ostrzejszym hamowaniu na dojezdzaniu na pierwszym biegu czuc,koła są ciepłe.Przejade okolo 10km bez dotykania hamulca po dziurach tloczki sie cofna/wzrusza i jest ok.Z gorki od razu sie rozpredza jak trzymaja hamulce niezbyt.

Nie zastanawiajac sie dlugo wymienilem tloczki+uszczelniacze zaciskow nie pomoglo,drugie zaciski nie pomoglo.Wiec dalem spokoj uklad odpowietrzony pedał twardy,pewny bez wpadania w podłoge.Juz mnie troche głowa boli od tego.

Jedyna ciekawostka zawsze jak wyjme tloczek z zacisku w srodku nie ma jakby samego płynu tylko jakby było 50% wody a 50% płynu widac jak sie cos oddziela.A na 100% wymienialem sam osobiscie płyn i nie ma mowy o wodzie.Co to moze byc?

Dodam ze tylne koła kreca sie idealnie bez zadnych oporow.

Oba przednie koła trzymaja identycznie przeliczam to na obroty,gdy podniose auto.Jak trzymaja klocki i bujne koło robia oba równo 1.5obrotu(moj taki wyznacznik od pewnego miejsca na feldze),wystarczy ze cofne tloczki.oba koła kreca sie około 4 obrotow.

Dodam ze jarzma nie sa zasyfiałe klocki ładnie chodza,tłoczek wciskam 2 palcami jak wsadzam w zacisk,calosc przesmarowana.

Link to comment
Share on other sites

A prowadnice zacisku ? Wyjmowałeś ? Najlepiej też nowe wsadzić, smar miedziany i nowe gumki. Bo więcej to już sam nie wiem ...

Link to comment
Share on other sites

a patrzyles kolego czy w zacisku nie zrobil sie zadzior ktory nie pozwala tloczkowi sie cofnac do konca? albo delikatnie skosuje tloczek :kwasny: ja u siebie mialem taki przypadek ze przy hamowaniu plyn szed do zacisku i nie wracal bo byl napuchniety wewnatrz wezyk elastyczny i plyn sie nie cofal ale TY chyba wezyki wymieniles tak?

Link to comment
Share on other sites

W sam naprawiam jest napisane tak:

Hamulce grzeją sie podczas jazdy:

-Niedrożny otwór kompensacyjny w pompie hamulcowej(oczyścić pompę hamulcową i wymienić jej części)

-Za mały luz pomiędzy popychaczem i tłoczkiem pompy hamulcowej(sprawdzić luz)

-Zatarte hamulce(nasmarować ruchome części hamulca tarczowego,zlecić naprawę zacisku w stacji obsługi)

Sprawdzasz pompę w ten sposób ze na postoju przy wyłączonym silniku pompujesz pedał hamulca parę razy aż poczujesz opór następnie przekręcasz zapłon i pedał powinien wpaść Ci w podłogę ,jak nie to do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzasz pompę w ten sposób ze na postoju przy wyłączonym silniku pompujesz pedał hamulca parę razy aż poczujesz opór następnie przekręcasz zapłon i pedał powinien wpaść Ci w podłogę ,jak nie to do wymiany.

żeby sprawdzić to jak podpompujesz i trzymasz hamulec -musisz auto zapalić i pedał ma powoli się obniżyć ale nie wpaść w podłogę .

Jak wpadnie w podłogę to pompa do śmietnika

Ale tym sposobem to sprawdzi tylko servo i Pompę Vacum ewentualnie szczelność przewodów podciśnieniowych

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...