Jump to content
IGNORED

Zimny dolny wąż po wymianie termostatu


radiosław
 Share

Recommended Posts

Witam.

Przy wymianie całego rozrządu wymieniłem termostat bo stary nie trzymał temp. i tu niespodzianka dolny wąż jest cały czas zimny.

Weszło 5L płynu układ odpowietrzony, ogrzewanie jest ok, temp. 90 stopni pokazuje, trzyma nie wacha się, a dolny wąż jest nadal zimny.

Przejechałem 100 km i wąż nadal zimny. Czasem włączy się wentylator jak zgaszę silnik, a wąż nadal zimny.(termostat WACHLERA)

Mechanik twierdzi że jest ok.

Czy to jest normalna sytuacja?

Czy termostat tak długo się nie otwiera?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli sie nic nie gotuje to jest ok, poprzedni termostat widocznie cały czas przepuszczał wiec miałeś ciepły wąż.

Link to comment
Share on other sites

Proponuje spr. ten wąż po przejechani kilku kilometrów , najlepiej byłoby podpiąć Vaga i obserwować temp. jak osiągnie 95 stopni to dolny wąż powinien być ciepły i chłodnica , wentylator włącza się też w trybie awaryjnym i to często gubi kierowców i mechaników.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Przy wymianie całego rozrządu wymieniłem termostat bo stary nie trzymał temp. i tu niespodzianka dolny wąż jest cały czas zimny.

Weszło 5L płynu układ odpowietrzony, ogrzewanie jest ok, temp. 90 stopni pokazuje, trzyma nie wacha się, a dolny wąż jest nadal zimny.

Przejechałem 100 km i wąż nadal zimny. Czasem włączy się wentylator jak zgaszę silnik, a wąż nadal zimny.(termostat WACHLERA)

Mechanik twierdzi że jest ok.

Czy to jest normalna sytuacja?

Czy termostat tak długo się nie otwiera?

Masz wszystko OK. Termostat po otwarciu dopuszcza schłodzony płyn chłodzący dolnym wężem do silnika z którego wypływa górnym do chłodnicy.

Link to comment
Share on other sites

Źle piszesz, to termostat z dołu puszcza gorący płyn na chłodnicę i taki jest kierunek przepływu płynu. To że górny wąż jest zawsze gorący to zasługa wężyka przelewowego w zbiorniczku wyrównawczym. Ja wczoraj wymieniłem termostat u siebie i mam takie same objawy jak założyciel tematu. Pałowałem auto do 4000 i nie zdołałem uruchomić wentylatora a dolny waż od chłodnicy jest zimny. Na zegarach mam 90oC a na klimatroniku kanał 49 jest 88-89oC.

Link to comment
Share on other sites

Źle piszesz, to termostat z dołu puszcza gorący płyn na chłodnicę i taki jest kierunek przepływu płynu. To że górny wąż jest zawsze gorący to zasługa wężyka przelewowego w zbiorniczku wyrównawczym. Ja wczoraj wymieniłem termostat u siebie i mam takie same objawy jak założyciel tematu. Pałowałem auto do 4000 i nie zdołałem uruchomić wentylatora a dolny waż od chłodnicy jest zimny. Na zegarach mam 90oC a na klimatroniku kanał 49 jest 88-89oC.

Kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie jesteś czegoś pewien silnik pobiera schłodzony płyn anie gorący.

Link to comment
Share on other sites

Ja zakładam termostat, ori i nie ma problemu. Tdi długo się nagrzewa i trzeba go dosyć długo trzymać na obrotach żeby termostat puścił.:polew:

Link to comment
Share on other sites

witam u mnie jest podobnie dopiero po ilus tm km zaczyna sie robic lekko ciepły ale to długo trwa

Link to comment
Share on other sites

witam u mnie jest podobnie dopiero po ilus tm km zaczyna sie robic lekko ciepły ale to długo trwa

To termostat do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

czemu niby do wymiany . w innym aucie jak dolny był zimny to termostat trzymał tak samo jak teraz w audi mam a temperature na blacie mi trzyma 90 C cały czas

---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 19:34 ----------

mogl by mi ktos wytlumaczyc jakie jest prawidlowe dzialanie termostatu??? bo ja mam u siebie gorny goracy a dolny zimny do czasu az na blacie bedzie 90C i poznij dolny sie robi cieply. to termostat mam do wymiany???

Link to comment
Share on other sites

czemu niby do wymiany . w innym aucie jak dolny był zimny to termostat trzymał tak samo jak teraz w audi mam a temperature na blacie mi trzyma 90 C cały czas

---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 19:34 ----------

mogl by mi ktos wytlumaczyc jakie jest prawidlowe dzialanie termostatu??? bo ja mam u siebie gorny goracy a dolny zimny do czasu az na blacie bedzie 90C i poznij dolny sie robi cieply. to termostat mam do wymiany???

To u ciebie termostat jest sprawny

Termostat psuje się na dwa sposoby zacina się i silnik pracuje tylko na krutkim obiegu co grozi przegrzaniem, albo otwiera się zbyt wcześnie i silnik jest niedogrzany.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie mialem pare aut i w kazdym aucie dolny waz byl zimny a poznij robil sie goracy i termostaty byłu dobre.

Link to comment
Share on other sites

Przejechałem 1500 km z tak działąjącym termostatem i jest ok.

Opinie są różne ale myślę że układ chłodzenia w 1.9 TDI [b6AWX] tak właśnie działa że dolny wąż i termostat otwiera się dopiero awaryjnie żeby nie przegrzać motora.

W innych samochodach układ żeczywiście działa nieco inaczej, termostat otwiera się i puszcza obieg na chłodnicę, a u mnie układ idzie przez chłodnicę bez udziału termostatu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...