Jump to content
IGNORED

Problem po wymianie klocków, tarcz tylnych i regeneracji tylnych zacisków


Dragon30
 Share

Recommended Posts

mechanik zmienił mi tylne tarcze i klocki, podczas wymiany okazało się że stoją tłoczki i konieczna jest regeneracja zacisków. Podczas jazdy co jakiś czas podczas hamowania włącza się ABS mimo że nie ma poślizgu no i pedał jest miękki tak jak hamując na lodzie. Jak na postoju przy włączonym silniku wciskam pedał to robi się on coraz twardszy wiec chyba zapowietrzony ukłąd nie wchodzi w grę? Tak jak mówiłem dzieje się tak co drugie lub trzecie hamowanie. Czy wróci to do normy po dłuższym eksploatowaniu czy mam jechać z reklamacją do mechanika?

Link to comment
Share on other sites

włączający się ABS to wina złego montażu pierścienia albo czujnika ABS-u a miękki pedał z winy zapowietrzenia .

Mam nadzieję że nie opróżnił ci zbiorniczka z płynem i nie zapowietrzył bloku ABS a tylko zaciski są nieodpowietrzone bo jak Blok ABS-u to czeka cię chardkor z odpowietrzaniem.

Link to comment
Share on other sites

mechanik to jakiś cep

zadzwoń jutro do mnie to powiem Ci co i jak

Link to comment
Share on other sites

byłem u niego z reklamacją i wymienił mi lewy pierścień ABS i już wszystko ok. Ale fakt faktem spierdaczył lekko mówiąc. Dodatkowo oddając przed reklamacją auto mojej żonie która jest w ciąży twierdził że wszystko się dopasuje i objaw ABSu zginie. Dobrze że w nic nie uderzyła wracając bo audi nie hamowało praktycznie w miejscu tak jak przed naprawą.

Link to comment
Share on other sites

masz jeszcze zapowietrzone zaciski

Link to comment
Share on other sites

masz jeszcze zapowietrzone zaciski

czemu tak uważasz? faktycznie pedał jest taki miękkawy ale dobrze hamuje. a jeszcze sie tak przy okazji zapytam czy z tyłu też są klocki kierunkowe?

Link to comment
Share on other sites

jezeli miałes rozbierane zaciski to masz je zle odpowietrzone

bez odpowiedniej wiedzy na ten temat nie zrobisz tego poprawnie

tylne klocki nie sa kierunkowe

Link to comment
Share on other sites

mechanik to wszystko robił więc myślę że odpowiednią wiedzę posiada tylko trochę mu nie wyszło z tym pierścieniem ABSu. Myślę że dobrze odpowietrzył zaciski, podobno dwukrotnie to robił ale nie wiem czy aby napewno. jakie objawy są zapowietrzonych zacisków? dodam że jak cofam to piszczą mi hamulce tylne dlatego pytałem się o kierunkowośc klocków tylnych. jak mogę sprawdzić czy faktycznie zaciski mam zapowietrzone po czym to poznam?

Link to comment
Share on other sites

jak masz miekki pedał to masz zapowietrzone zaciski

mechanik i 10 razy bedzie je odpowietrzał to i tak nie zrobi tego poprawnie

poszukaj na forum, ze dwadziescia razy opisywałem jak sie to robi

Link to comment
Share on other sites

ja sprawdzam to tak:

- na zgaszonym silniku wciskam ze 3 razy hamulec, za pierwszym razem jest stosunkowo mięki a jak wciskam koleine dwa razy to pedał staje się twardszy i idzie do góry

-przy 3 wciśnięciu trzymam go wciśniętego ok 5 sekund

-trzymając go wciśniętego odpalam silnik i wtedy pedał powinien opaść

Wg mnie jest ok, jeśli się mylę popraw mnie proszę

Link to comment
Share on other sites

ja sprawdzam to tak:

- na zgaszonym silniku wciskam ze 3 razy hamulec, za pierwszym razem jest stosunkowo mięki a jak wciskam koleine dwa razy to pedał staje się twardszy i idzie do góry

-przy 3 wciśnięciu trzymam go wciśniętego ok 5 sekund

-trzymając go wciśniętego odpalam silnik i wtedy pedał powinien opaść

Wg mnie jest ok, jeśli się mylę popraw mnie proszę

Tak możesz sprawdzić servo i pompę vacum a nie zapowietrzenie hamulców:facepalm:

Link to comment
Share on other sites

devastation ma rację, poszukaj jego postów nt odpowietrzania tylnych zacisków. Sam odpowietrzałem tylne zaciski wg jego wskazówek i dopiero teraz mam je prawidłowo odpowietrzone.

Przeciętny mechanik pojęcia o tym nie ma i zapewne wg niego jest ok.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...