Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0 BMM] Czy podejdzie głowica od 1.9 PD


wojtek26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam musze wymienić głowice ponieważ okazało sie że nie dochodzi cisnienie do popychaczy na 1 i 2 cylindrze wszystko opisane jest tutaj http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/2-0-bmm-sprawdzic-cisnienie-popychaczach-246106/

Mam pytanie ile jest kanałów doprowadzających olej do głowicy bo wydaje mi sie że jest tylko 1 idący przy jednej ze śrub. teraz pytanie czy podejdzie każda głowica 8V dla silników z PD ( 1.9 np. AJM,AWX) czy musi byc konkretnie 2.0 bo wyglądaja identycznie. Na nie których aukcjach pisza że pasuja do silników 1.9 i 2.0 TDI. Pomóżcie bo auto stoi juz ponad miesiąc i cały czas cos wychodzi. mam jeszcze 1 pytanie gdzie znajduje sie zawór regulacyjny cisnienia oleju, czy czasem nie w podstawie filtra bo moze on tez szwankuje chociaż wtedy wogóle nie dochodziłoby ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to podejdzie bez problemu głowica z 1.9 PD 8v, bo jak się nie mylę BMM to silnik pokrewny 2.0 tdi BPW, a w nim głowica jest identyczna jak w 1.9 PD AWX/AVF bodajże nawet ten sam nr części, różnica leży tylko w wałku rozrządu bo BPW jest seryjnie wyposażony w DPF, a w 1.9 go nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach nie ma zaworu regulacji cisnienia oleju. jak juz to zawór bezpieczeństwa- cisnienie oleju idzie przez filtr oleju albo go omija gdy z filtrem sie cos dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra szukam głowicy od 1,9TDI i zobaczymy czy pojawi sie olej na popychaczach 1 i 2 cylindra, mam nadzieje że tak bo juz mam dość tego silnika. Mam jeszcze pytanie bo gdzieś chyba czytałem ze uszkodzony pompowtrysk tez potrafi klekotac czy to prawda oraz jak to sprawdzic który.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to może być objaw źle wyregulowanych pompek, chodzi o te sprężyny, mogą mieć za duży luz ale opis regulacji jest gdzieś na forum podwieszony. Nie zapomnij przy wymianie głowicy zmienić oringi PD na nowe nie jest to wielki koszt ok 30 zł kpl/szt. Bosch z końcówką numeru 997 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki sa prawidłowo wyreguowane tylko dziwi mnie jeden fakt że jeżeli dam kont synchro na duzy + czyli dawka sie zmniejszy to mniej stuka, byc może to ma związek z mnijeszym cisnieniem w komorze spalania i łatwiej sie otwierac zaworom, dzisiaj bede miał innną głowice i zobaczymy czy pojawi sie cisnienie na szklankach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego skoro jak zmienisz synchro i stuka mniej to może jednak cos z układem korbowym jest? Wymieniłeś szklanki pomogło na chwile a czy wtedy zmieniłes tez olej na nowy? Olej nowy był i ucichło to może być panewka . Gdzieś wspominałeś ze wał jest z innego silnika a tłoki z innego. Szczególnie mnie zastanawia fakt ,że cichnie jak zmienisz synchro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej był zalany świerzy po wymianie szklanek było dobrze przez jakies 20 min potem zaczał stukać. Zeby wyeliminowac stukanie zaworów o tłok dałem grubszą uszczelkę nic sie nie zmieniło. Wydaje mi sie że winny jest brak ciśnienia oleju na popychaczach bo jest sucho, 3 i 4 łądnie sie zapełnia olejem. W sobote bede dopiero zakaldał głowice z 1,9 AJM i zobacze czy bedzie cicho, jeżeli nie to skończą mi sie pomysły co może byc jeszcze nie tak.

---------- Post dopisany 02-10-2012 at 20:12 ---------- Poprzedni post napisany 27-09-2012 at 18:22 ----------

Jestem po zmianie wałka rozrzadu oraz popychaczy z auta jeżdżącego i ...... bez zmian prawie, na zimno jest lepiej a po rozgrzaniu tak samo. Zaobserwowałem natomiast dziwną rzecz, prace pompowtrysku na 3 cylindrze. Na zimno korekta wynosi +1,2 do 1,3 na pozostałych jest na lekkim minusie. W miare nagrzewania sie korekta dochodzi do + 2.99 i wtedy duzo bardziej stuka juz po lekkim dodaniu gazu i na wolych obrotach słychac ze nie pracuje juz tak płynnie, przy trzymaniu na obrotach około 2,5tys i gwałtownym puszczeniu gazu potrafi szarpnąć i zgasnąć. Jak sprawdzić czy tak stuka pompowtrysk, czy odłączenie jego coś zmieni. Stukanie słychac jako pojedyńcze stukanie jakby 1-2 popychacze albo właśnie pompowtrysk, przy przykładaniu rurki do głowicy najbardziej to stukanie słychac miedzy 2 a 3 cylindrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze w takim razie z głowicą wszystko powinno być ok, kolega w passacie AWX, jak miał padnięty PD to właśnie tak stukotało, a przy Twoim korekcjach widać ewidentnie, że nie domaga trzecia pompka. Spróbuj zamienić PD miejscami np 1 z 3 i jeśli problem się przeniesie to 100% pompka do wymiany, jeśli korekcje nadal będą takie same na 3 cylindrze tzn., że trzeba zmienić listwę elektryczną. Jednak przed tymi zabiegami spróbuj docisnąć konektory przy wtyczkach PD, bo może podczas wymiany głowicy coś nie styka i stąd takie korekcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowicy nie zmieniałem jeszcze tylko popychacze i wałek. Spróbuje zmienić miejscami pompki i zobaczymy wtedy. Błędó nie ma żadnych w sterowniku a czy odpięcie jego coś zmieni. Mam już dość tego dziadowskiego silnika potwierdza sie to że 1.9 VP były wieczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem miejscami pompki i wszystko wróciło do normy tzn korekty są lekko powyżej 0 na 3 cylindrze na pozostałych lekko niżej, natomiast stukanie pozostało, jutro zakaładam druga głowice od 1,9 i zobaczymy, słyszałem ze w tych głowicach potrafia pekac kanały olejowe. Przed wymianą głowicy sprawdze jeszcze cisnienie oleju czy napewno jest OK, ale pompa oleju jest wymieniona. Zastanawiam sie czy cały problem nie jest w obudowie filtra oleju, czy tam powinien byc olej czy nie bo u mnie jest go tam nie wiele i moze jakis zaworek nie domaga i puszcza za niskie ciśnienie dalej.

---------- Post dopisany 11-10-2012 at 07:20 ---------- Poprzedni post napisany 04-10-2012 at 07:08 ----------

Jestem po wymianie głowicy i .... jest lepiej ale stuka nadal po rozgrzaniu. Najbardziej słychac przy obrotach ponad 2 tyś na wolnych jest cisza.

---------- Post dopisany 15-10-2012 at 07:05 ---------- Poprzedni post napisany 11-10-2012 at 07:20 ----------

No i sie narobiło........ Auto pojeździło pół dnia i zdechło. Nagle zgasło i nie mozna było odpalic ledwo kręcił rozrusznik. Auto scholowałem do domu i teraz tak. Na drugi dzień normalnie kręcił ale odpalił za 2 razem, strasznie stuka głowica ( zapewne popychacze) nie równo pracuje itp. Błędów brak korekty na 2 pompkach poza skalą ( chyba padły). Najbardziej obawaim sie tego stukania, jest głosne i słyszalne na wolnych obrotach. Po zdjeciu pokrywy głowicy i odpaleniu prakttcznie wogóle nie chlapało olejem, dopiero jak troche nabrał temp to dopiero delikatnie ( parek kropel) zaczął rzucać. Teraz najlepsze jak wyjąłem wkład filtra to był powyginany i zewątrz i wewnątrz. Co sie mogło zr....ać czy podstawa filtra oleju mogła tak namieszać ( awaria jakis zaworów w środku) Bo teraz olej mało co dochodzi do głowicy, oleju nie przybyło ani nie poszedł do cieczy.

---------- Post dopisany 27-10-2012 at 17:50 ---------- Poprzedni post napisany 15-10-2012 at 07:05 ----------

Mam nowe wieści niestety ........... zdjęciu miski i wlewaniu oleju w kanał zasilajacy pojawił sie wyciek spod korby na 3 cylindrze. Po odkręcieniu okazało sie że nie ma panewek a czop nosi slady przycierania podobnie jak korbowód i stopka. Po załozeniu nowych panewek odpalił i wszystko było dobrze przez 20 km i niestety stukanie powróciło. Jeszcze nie zdjmowałem miski ale pewnie znowu zjechało panewki na 3 garze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2012 o 19:09, wojtek26 napisał:

Witam musze wymienić głowice ponieważ okazało sie że nie dochodzi cisnienie do popychaczy na 1 i 2 cylindrze wszystko opisane jest tutaj http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/2-0-bmm-sprawdzic-cisnienie-popychaczach-246106/

Mam pytanie ile jest kanałów doprowadzających olej do głowicy bo wydaje mi sie że jest tylko 1 idący przy jednej ze śrub. teraz pytanie czy podejdzie każda głowica 8V dla silników z PD ( 1.9 np. AJM,AWX) czy musi byc konkretnie 2.0 bo wyglądaja identycznie. Na nie których aukcjach pisza że pasuja do silników 1.9 i 2.0 TDI. Pomóżcie bo auto stoi juz ponad miesiąc i cały czas cos wychodzi. mam jeszcze 1 pytanie gdzie znajduje sie zawór regulacyjny cisnienia oleju, czy czasem nie w podstawie filtra bo moze on tez szwankuje chociaż wtedy wogóle nie dochodziłoby ciśnienie.

Ładuj cały silnik od AVF glowica tez będzie pasowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...