Jump to content
IGNORED

Błąd 16396 - Nastawnik


Recommended Posts

Posted

Witam od jakiegos tygodnia mam problemy z kodem 16396. dodam iz nastawnik ma 4 miesiace padla w nim cewka miala opornosc 4 ohm zostala podmieniona na zdrowa 14 ohmowa. i wyskakuje ten blad . napinacza oraz lancucha nie slychac . pamietam ze na strym napinaczu bylo lancuch slychac przy odpaleniu szedl jak rasowy dieselek :) .teraz go nie slychac a bledem sypie. silnik jest po remoncie.filtr oleju odpowiedni z zaworkiem cisnienie oleju w normie. czy to mozliwe ze padl nastawnik?? nastawnik z lancuchem kosztowal 660 zl podobno orginalny znak audi jest wytloczony na nim a nie wybity to raczej chyba orginal ale jakby padl to by bylo slychac a tu nic nie slychac, jakies propozycje?? dzieki z gory za odpowiedz!!

  • 6 months later...
Posted

Mam dokładnie ten sam problem.

Wymieniłem napinacz łańcucha na niby ori z logo :audi: jakiś czas temu. Może max 4 miesiące.

Teraz przy dodawaniu gazu słychać jakby łańcuch się obijał o obudowę.

Nastawnik powinien mieć jakąś gwarancję?

Posted

Miłem kiedyś przypał z tym błędem i czasami się łańcuch odzywał podczas odpalania na zimnym lub na gorącym przy upalaniu.

Nowy nastawnik z ASO+ łańcuch+ uszczelki i od chyba 2 lat zapomniałem o problemie.

Nie wiem jakie Wy kupujecie te nastawniki za 660zł jak w ASO kosztuje ponad 1500 :whistling: a puźniej się dziwicie że nadal coś nie tak.

Raz widziałem jak stało v6 2.8 i tam są 2 takie nastawniki i właśnie były z allegro a klijent nawet nie odebrał auta od mechanika tylko pojechał ruchać kasę na następne :decayed: Te na allegro to chyba jest jakiś odpad poprodukcyjny albo inni bubel.

Pozdrawiam!!!

  • Upvote 1
Posted

W ASO 1200zł.

Ja kupiłem ze znaczkiem :audi: , więc skąd miałem wiedzieć, że to nie ori? Może i ori z wadą? Kto wie.

Najgorsze, że nigdzie nie mogę znaleźć ani sprzedającego, od którego to kupiłem, ani paragonu :facepalm:

Posted
W ASO 1200zł.

Ja kupiłem ze znaczkiem :audi: , więc skąd miałem wiedzieć, że to nie ori? Może i ori z wadą? Kto wie.

Najgorsze, że nigdzie nie mogę znaleźć ani sprzedającego, od którego to kupiłem, ani paragonu :facepalm:

Jak to mówią szkłem d...y nie utrzesz :whistling: Teraz dojdzie jeszcze robota + nowe uszczelki i nowy nastawnik. Te na allegro to musi być jakiś odpad bo ze zdjęć wygląda identycznie:whistling:

  • 6 months later...
Posted

Witam,

Trochę odgrzewam kotleta, ale mam ten sam problem, wymienialiście sam nastawnik czy zrazem z łańcuchem ?

pozdrawiam

Posted

Razem z łańcuchem i uszczelką.

Ja też znowu mam problem także nie zakładaj chinola i innego zamiennika...

Sent from my domofon using Tapatalk

Posted

Nie ma alternatywy do oryginału ? Jakiś dobry zamiennik typu Febi, Ruville ?

Posted

Inaczej - Oryginal , pewny to masz w ASO za 1500zl.

To z allegro czy kupisz bez znaczów za 500zl , czy ze znaczkami audi czy też febi itp za 500zl to jest wszystko to samo z chin.

Póki co nie było problemów z zamiennikamia.

Posted

To ja mam chyba pecha :) już dwa razy zmieniałem

Sent from my domofon using Tapatalk

Posted

1500 zł nastawnik + łańcuch, dodatkowo przydałoby się zmienić jeszcze pasek rozrządu, uszczelkę pod pokrywą zaworów + robocizna ... 2500 zł :I

Posted
To ja mam chyba pecha :) już dwa razy zmieniałem

Sent from my domofon using Tapatalk

Możesz opisać więcej szczegółów ? Znam ok 25sztuk 1.8t które jezdzi na chinolach za 500zl z allegro i nie ma problemu żadnego póki co, niektóre już natrzaskały przebiegi po 40tys od założenia i 0 problemów.

Co było dokladnie zmieniane u Ciebie i jakie były problemy ? Było mierzone cisnienie oleju w silniku ?

Posted
To ja mam chyba pecha :) już dwa razy zmieniałem

Sent from my domofon using Tapatalk

Możesz opisać więcej szczegółów ? Znam ok 25sztuk 1.8t które jezdzi na chinolach za 500zl z allegro i nie ma problemu żadnego póki co, niektóre już natrzaskały przebiegi po 40tys od założenia i 0 problemów.

Co było dokladnie zmieniane u Ciebie i jakie były problemy ? Było mierzone cisnienie oleju w silniku ?

Dołączam się do pytania.

U mnie poza metalicznym dźwiękiem tak około 2 s. po uruchomieniu (miałem to od dawna, tj. około od 2 lat 20 tys. km po wymianie na Motula 5w/40 o wiele rzadziej), teraz spadło ciśnienie doładowania tak do około 0.6 bara (samochód po programie - do 1 bar). Po podpięciu do kompa wyskoczył błąd 16395 a teraz 16396-sporadycznie. Poza tym wszystko ok, samochód normalnie zapala, pracuje ,spalanie nie wzrosło żadnych innych błędów poza spadkiem mocy w górnym zakresie obrotów.

Posted

U mnie to samo. Tez zaraz po odpaleniu slychac ten metaliczny dzwiek. Potem wszystko normalnie chodzi. Slychac moze bardziej napinacz i lancuch.

Wczesniej mialem niby ori za 700zl i padl po paru miesiacach.

Teraz mam chinola i tez padl po paru miesiacach..

Sent from my domofon using Tapatalk

Posted

Może to wina smarowania ? Najpierw zdejmę miskę i obejrzę co tam się dzieje, przepłucze układ i wymienię olej bo akurat zbliża się termin.

Podpinałeś kompa, jakieś błędy ? Nie odczuwasz spadku mocy podczas przyspieszania ?

Posted
Może to wina smarowania ? Najpierw zdejmę miskę i obejrzę co tam się dzieje, przepłucze układ i wymienię olej bo akurat zbliża się termin.

Podpinałeś kompa, jakieś błędy ? Nie odczuwasz spadku mocy podczas przyspieszania ?

Błąd nastawnika. Czasem CHECK na desce, ale sam znika.

Co do spadku mocy to mam, ale muszę sprawdzić alternator, bo chyba pada... Mocowo jak u Ciebie, a czasem muli i świeci ładowanie przy mocnym przyspieszaniu, ale to inna bajka ;)

  • 2 weeks later...
Posted

Wymiana oleju, czyszczenie miski i smoka jak na razie rozwiązały problem z pojawiającym się błędem. Teraz muszę uporać się z doładowaniem

  • 5 years later...
Posted
W dniu 28.03.2013 o 14:21, _Bartek_ napisał:

Mam dokładnie ten sam problem.

Hey! I jak sobie poradziłeś z tym błędem 16396 ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...