Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

1,9 tdi 101>155


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , na wstępie dodam że jestem trochę zielony w tym temacie ale chciałbym się dowiedzieć +/- na temach chipu ( tzn. Ile można by max wyciągnąć i za jaka cena ) . Posiadam A4 B6 z 2002 czyli z Silnikiem

Audi AVB 100 1.9 4 4/2001 5/2004 Audi A4 ON TDI <--- 101 koni więc to chyba ten lecz jest on wykręcony na 155 ( nie wiem czym/jaki chip ) samochód był z Niemiec i jakiś młody chłopak go trochę kręcił i tu rodzą się moje pytania :

- ile można by z tych 155 jeszcze wykręcić ? ( jaka ilość max )

- ile by to kosztowało ?

- jakim chipem/ wirusem się to robi ? ( sam bym tego nie robił )

- spalanie z 6,5-7,5 ile by wzrosło/spadło ?

- co może się psuć / zużywać w szybkim czasie ( poza turbina )

dodam że turbina była wymieniana na nowa , i kilka drobnych części na silniki ( uszczelki itp )

czytałem trochę http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/all-tdi-podniesie-mocy-1-9-vp-pd-koszty-czesci-efekty-218213/ ale nie za bardzo kminie

chciałbym znać tak z grubsza odpowiedzi na moje pytania ( nie tak szczegółowo )

Opublikowano

ciekawe jakie masz obecnie wsadzone turbo:

-jeżeli seryjne to te 155 to i tak dużo jak dla niej,

-jeżeli masz suszarkę AVF/AWX to jakies 160-165km osiagalne, na więcej nie pozwola seryjne pompki i malutkie sprzęgło

ja na tym silniku mam obecnie 180km/370Nm - turbo BRD, pompki BQ, Fimic , wyciety katalizator

Opublikowano

Pierwsze jedz na hamownie i wtedy naprawde sie dowiesz ile KM auto ma :wink:

Opublikowano
ciekawe jakie masz obecnie wsadzone turbo:

-jeżeli seryjne to te 155 to i tak dużo jak dla niej,

-jeżeli masz suszarkę AVF/AWX to jakies 160-165km osiagalne, na więcej nie pozwola seryjne pompki i malutkie sprzęgło

ja na tym silniku mam obecnie 180km/370Nm - turbo BRD, pompki BQ, Fimic , wyciety katalizator

gdzieś mam gwarancje od Turbo ponieważ stare było do kitu i nie nadawało się nawet na regeneracje , znajdę to wstawię

audi oczywiście a4 z 2002 / był chipowany tylko nie wiem czym . 210/220km wyciąga na autostradzie

AVB bodajże jak pisałem w 1 poscie

Turbo Tec

Model prod : 454231-2

A4 TDi 110hk (99-) 1,9 D 454231-2,6 GAR GT1749VNT 3 888 4 860 5 440 6 800

Opublikowano

Gt1749 to turob AWX:wink:

Opublikowano

Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm :) Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl

Opublikowano
Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm :) Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl

z tym silnikiem co mój ? Ile kosztowały te przeróbki ?

Opublikowano
Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm :) Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl

z tym silnikiem co mój ? Ile kosztowały te przeróbki ?

Czapkę drobnych:P GTB2260VK na Baranie/ fmic, wydech, AL, sprzęgło costum i takie male pierdółki. Mocy wiecej nie robił bo jednostka by nie wytrzymala, ale teraz juz cos innego sie buduje:)

Opublikowano

czyli jakieś +3,5 tys wtopił tak ?

Opublikowano
Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm :) Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl

z tym silnikiem co mój ? Ile kosztowały te przeróbki ?

Czapkę drobnych:P GTB2260VK na Baranie/ fmic, wydech, AL, sprzęgło costum i takie male pierdółki. Mocy wiecej nie robił bo jednostka by nie wytrzymala, ale teraz juz cos innego sie buduje:)

Koszt takiej przeróbki oprze się lub przekroczy 10.000 PLN.

Opublikowano
czyli jakieś +3,5 tys wtopił tak ?

za 3500 to mozna kupic turbo FMIC i chyba nie starczy juz na strojenie:wink:

---------- Post dopisany at 23:56 ---------- Poprzedni post napisany at 23:56 ----------

Gt1749 to turob AWX:wink:

Turbo z AWX to gt1749VA. Gt1749V było montowane do ALH, ATD, ASV i innych.

dzieki za poprawke.. moj blad:thumbup1:

Opublikowano

uuuu to nie dla mnie roboty lepiej dołożyć 2 10k i mieć B7 :D no chyba że bym w totka wygrał ;)

Opublikowano

zacząłbym od sprawdzenia co w tym aucie siedzi, logi, jaka turbina itp itd, dopiero potem coś dłubać. Jednak miałem avbka i dłubaninie go wiązało się z wymianą połowy gratów, nawet doloty/.wydech jest mało wydajny nie mówię o pd,turbinie sprzęgle itd. Ja poszedłem drogą ze kupiłem auto z arlem gdzie po samym programie jest 190Km a w cenie gratów co by mi wyszło na tuning avbka mogę u siebie zrobić 220-230km, i buda zdecydowanie lżejsza. Ja bym olał temat dłubać w tym silniku bo to trochę przerost formy nad treścią, nawet szpilki głowicy są słabsze w avb. Niestety auto kupiłem trochę bez zagłębiania się w temat, jeszcze szybciej go sprzedałem bo osiągi mizerne na serii...

Opublikowano

Widzisz... jest dużo za i przeciw. Ja też stałem przed takim wyborem i zdecydowałem się na auto głównie ze względu na silnik 1.9 AVF. 2.0 TDi z B7 raczej bym nie kupił- prędzej szukał bym 3.0 ale to koszt powyżej 50.000 za ładną sztukę. Jak by tak usiąść i kalkulować to posiadając zdrowe i ładne b6 ciężko dołożyć 10 czy 15 k i kupić coś dużo fajniejszego z potencjałem na przyszłość. Trafić z kolei pewne i zadbane (najchętniej po mądrym posiadaczu ) b6 to już jest tragedia obecnie. Reasumując - skoro teraz masz 150 Ps i jesteś w miarę zadowolony z tego jak auto jeździ to zostaw taki setup jaki masz. Jeśli chcesz iść w większą moc to zacznij intensywnie czytać forum i zbierać kasę bo niestety tuning nie jest tania imprezą i nikt przy sprzedaży auta nakładów Ci nie zwróci :)

Opublikowano

U mnie w AVB wyszło 188,4 KM 380,6 Nm :wink:

- turbosprezarka BRD

- flansza zamiast EGR

- FMIC

- wyciety katalizator

- pompowtyskiwacze 038130073 AL

- czujnik cisnienia doladowania ) 130 /150 Km

- kolektor ssacy 130 Km 038129713AJ

IMG_5351.JPG - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl

Opublikowano
Widzisz... jest dużo za i przeciw. Ja też stałem przed takim wyborem i zdecydowałem się na auto głównie ze względu na silnik 1.9 AVF. 2.0 TDi z B7 raczej bym nie kupił- prędzej szukał bym 3.0 ale to koszt powyżej 50.000 za ładną sztukę. Jak by tak usiąść i kalkulować to posiadając zdrowe i ładne b6 ciężko dołożyć 10 czy 15 k i kupić coś dużo fajniejszego z potencjałem na przyszłość. Trafić z kolei pewne i zadbane (najchętniej po mądrym posiadaczu ) b6 to już jest tragedia obecnie. Reasumując - skoro teraz masz 150 Ps i jesteś w miarę zadowolony z tego jak auto jeździ to zostaw taki setup jaki masz. Jeśli chcesz iść w większą moc to zacznij intensywnie czytać forum i zbierać kasę bo niestety tuning nie jest tania imprezą i nikt przy sprzedaży auta nakładów Ci nie zwróci :)

Co do stanu B6 to myślę że jest w bardzo dobrym stanie jak na 10 letnie auto , jedynie turbina + oldboye i takie mniejsze pierdoły były wymieniane tak poza tym wszystko jest ładnie nawet w środku , dodatkowo mam zamontowana kamere cofania która bardzo ułatwia i to jest duży + Autko jak na razie chodzi bezawaryjnie i oby tak pozostało ;) jestem zadowolony z tego co mam , jedyna awaria jaka mi się przytrafiła to zalałem świece :D i nie chciało jechać ale była ulewa więc luz . Autko posiada ładne 18 calowe alu jednak trochę obdarte po bokach :/ może jak coś zaoszczędzę to je zregeneruje koszty 400-600zł więc luz a samemu nie chce się zbytnio babrać bo coś skonce i tak dalej ( jestem laik w tych sprawach ) .

Koszt tuningu w sumie 10 tyś nie widzi mi się więc zostanie tak jak jest raczej ( no liczę że wygram w totka to jade po Gallardo albo GTR'A :D )

@wrclaguna

ładne osiągi ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...