makowski85 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Witam wszystkich. Mam pytanie czy w Audi A4 95r 1.8 jest drugi zawór napełniania klimatyzacji (powinny być dwa wysokiego ciśnienia i niskiego) jeden mam przy chłodnicy A drugiego nie mogę znaleźć. Nie ma pod podszybie tak jak w nowszych. Czy może jest tylko jeden zawór i trzeba napełnić klime nim? Chodzi mi o ten model i rocznik. Patrzałem po przewodach i niewiedze
wojtek2626 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Opublikowano 3 Czerwca 2008 W wersjach do 97 roku był tylko jeden zawór napełniania w chłodnicy klimatyzacji, dopiero wersje od 97 miały 2 zawory na przewodach :th:
Luqas26 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Opublikowano 3 Czerwca 2008 W wersjach do 97 roku był tylko jeden zawór napełniania w chłodnicy klimatyzacji, dopiero wersje od 97 miały 2 zawory na przewodach :th: hmm troche dziwne zeby zawor napelniania byl po stronie wysokiego cisnienia (na chlodnicy) musisz szukac gdzies na grubym wezu(ssacym), moze nawet na samej sprezarce byc.
wojtek2626 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Właśnie nie z poczatku produkcji były właśnie takie wersje ja tez mam taka ,podobne wersje były np. w 80
pablo666 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 heheh ja też mam jeden i jak chiałem nabić klimę, to mechanicy chyba ze 30 minut kombinowali gdzie jest drugi zawór, ostatecznienie znaleźli ale to fakt że do `97 były klimy jednozaworowe
makowski85 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2008 No dzisiaj nabiłem klime, tym jednym zaworem ale lipa nie działa. Załączam klime a ona chodzi 3sekundy i się wyłącza. dopiero po ponownym odpaleniu auta mogę ją włączyć na 3 sekundy. Auto jest po wypadku, czynnik jest w układzie
wojtek2626 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Skoro sie wyłącza to szukaj przyczyny w czujniku cisnienia lub sprawdx kody błędów w klimatroniku
makowski85 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2008 02.1 04.3 05.3 07.1 11.5 13.6 13.7 18.3 29.4 Który czujnik ciśnienia? co z nim zrobić? Podłączyłem dzisiaj na próbę sprężarkę klimatyzacji na kurtko, i działa leci chłodne powietrze. ale nie chce tak mięć. ma być normalnie. Co może być przyczynom wyłączania się jej po 3 sekundach?
wojtek2626 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Moze byc przyczyna brak styku w czujniku cisnienia w chłodnicy ( skraplaczu) klimatyzacji lub w przekaźniku włączajacym sprężarke
P@włok Opublikowano 16 Czerwca 2008 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Podłącze się do wątka. Dziś byłem napełnić klimę i nie mogliśmy znaleźć zaworu do nabicia. Czy jest on gdzieś ukryty? Z powyższych postów wyczytałem że powinien się znajdować na skraplaczu (chłodnicy), ale go nigdzie nie widzę. Może pod zderzakiem? Zaznaczam że samochód jest po małym dzwonie i mógł mieć zamontowany skraplacz od nowszego rocznika (nie wiem, już taki kupiłem). Powiedzcie gdzie znajduje się u was ten zawór (może jakieś zdjęcie?). Z góry dzieki za pomoc.
M@rcus Opublikowano 16 Czerwca 2008 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Dziś byłem napełnić klimę i nie mogliśmy znaleźć zaworu do nabicia. Przeczytałeś wątek od początku? Autor wspomina, że może być przy podszybiu... Szukałeś tam? :gwizdanie:
P@włok Opublikowano 16 Czerwca 2008 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Dziś byłem napełnić klimę i nie mogliśmy znaleźć zaworu do nabicia. Przeczytałeś wątek od początku? Autor wspomina, że może być przy podszybiu... Szukałeś tam? :gwizdanie: Właśnie o to chodzi że tam nie ma, a ja mam 1995 rok produkcji, a więc jeden z pierwszych modeli.
wojtek2626 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Czyli po dzwonie wymienili chłodnice od wersji po 97 roku gdzie nie ma zaworu napełniania, zdejmij jeszcze prawą kratke zderzaka i sprawdx czy nie ma zaworu na przewodach pod zderzakiem
jocker01 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Czesc, w mojej sa dwa zawory, jeden na skraplaczu a drugi, dobrze schowany na podszybiu. znajduje sie zaraz w okolicy oslony ECU i pod oslona przewodow prowadzacych do ECU, powinna byc na nim nakrecona czarna plastikowa oslonka, moge zrobic fotke ale ja mam wersje RHD troche inaczej bedzie z LHD (chyba). Pozdrawiam Jocker01
P@włok Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Na podszybiu mam tylko czujnik ciśnienia. W serwisie klimy powiedzieli że pod nim jest zaworek i teoretycznie powinno się dać tędy nabić, ale ma inny skok gwintu niż normalny zaworek do nabijania, a oni nie mają takiej końcówki. Ale z tego co tu wyczytałem to już jestem pewny że była zmieniona chłodnica na nowszą, już bez zaworka, a więc muszę odwiedzić jakiś inny serwis, może będą mieli tą końcówkę. dzieki i pozdrawiam
wojtek2626 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Czujnik cisnienia powinien byc wkrecony w chłodnice klimy
Luqas26 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Czujnik cisnienia powinien byc wkrecony w chłodnice klimy Czujnik wysokiego cisnienia. Ja nie spotkalem sie jeszcze z autem w ktorym nie ma dwoch zaworow serwisowych. A co do tego przy chlodnicy to nie sluzy on da napelniania, choc na upartego tez przez niego mozna nabic.
jocker01 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 mozliwe ze ktos namieszal cos, bo u mnie zawor bezpieczenstwa znajduje sie zaraz kolo chlodnicy ( na jednym z przewodow wychodzacych od chlodnicy). Zobacz czy tam przypadkiem nie masz wolnego zaworu. Nowsze chlodnice sa pozbawione tego zaworku na chlodnicy ktorego widac, zaraz na przodzie. Pozdrawiam Jocker01
wojtek2626 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 W autach z poczatku produkcji był tylko jeden zawór napełniania ten w chłodnicy podbny układ był m.in w Audi 80 gdzie był zawór napełniania w chłodnicy. Dopiero później po 97 roku wprowadzono dwa zawory na podszybiu wys. i niskiego cisnienia
alex181266 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 w moim poprzednim B5 z 1995r serwis klimy ładował mi czynnik przez miejsce po wykręceniu czujnika ciśnienia znajdującego się w ścianie grodziowej i wkręceniu specjalnej przejściówki. Pamiętam, że zapalałem motor w celu wyrównania ciśnień, potem znów podłanczali. Nawet kupiłem ten kawałek rurki z zaworkiem, ale już nie był potrzebny. Mam tą rurkę i mogę ją oddać bo i tak leży. Mam też jeden z czujników.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się