Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Brak drugiego zaworu. Nie działa po napełnieniu


makowski85
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam pytanie czy w Audi A4 95r 1.8 jest drugi zawór napełniania klimatyzacji (powinny być dwa wysokiego ciśnienia i niskiego) jeden mam przy chłodnicy

A drugiego nie mogę znaleźć.

Nie ma pod podszybie tak jak w nowszych.

Czy może jest tylko jeden zawór i trzeba napełnić klime nim?

Chodzi mi o ten model i rocznik.

Patrzałem po przewodach i niewiedze

Link to comment
Share on other sites

W wersjach do 97 roku był tylko jeden zawór napełniania w chłodnicy klimatyzacji, dopiero wersje od 97 miały 2 zawory na przewodach :th:

hmm troche dziwne zeby zawor napelniania byl po stronie wysokiego cisnienia (na chlodnicy) musisz szukac gdzies na grubym wezu(ssacym), moze nawet na samej sprezarce byc.

Link to comment
Share on other sites

heheh ja też mam jeden i jak chiałem nabić klimę, to mechanicy chyba ze 30 minut kombinowali gdzie jest drugi zawór, ostatecznienie znaleźli

ale to fakt że do `97 były klimy jednozaworowe

Link to comment
Share on other sites

No dzisiaj nabiłem klime, tym jednym zaworem ale lipa nie działa. Załączam klime a ona chodzi 3sekundy i się wyłącza. dopiero po ponownym odpaleniu auta mogę ją włączyć na 3 sekundy.

Auto jest po wypadku, czynnik jest w układzie

Link to comment
Share on other sites

02.1 04.3 05.3 07.1 11.5 13.6 13.7 18.3 29.4

Który czujnik ciśnienia? co z nim zrobić?

Podłączyłem dzisiaj na próbę sprężarkę klimatyzacji na kurtko, i działa leci chłodne powietrze. ale nie chce tak mięć. ma być normalnie.

Co może być przyczynom wyłączania się jej po 3 sekundach?

Link to comment
Share on other sites

Podłącze się do wątka. Dziś byłem napełnić klimę i nie mogliśmy znaleźć zaworu do nabicia. Czy jest on gdzieś ukryty? Z powyższych postów wyczytałem że powinien się znajdować na skraplaczu (chłodnicy), ale go nigdzie nie widzę. Może pod zderzakiem? Zaznaczam że samochód jest po małym dzwonie i mógł mieć zamontowany skraplacz od nowszego rocznika (nie wiem, już taki kupiłem). Powiedzcie gdzie znajduje się u was ten zawór (może jakieś zdjęcie?).

Z góry dzieki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Dziś byłem napełnić klimę i nie mogliśmy znaleźć zaworu do nabicia.

Przeczytałeś wątek od początku? Autor wspomina, że może być przy podszybiu... Szukałeś tam? :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Dziś byłem napełnić klimę i nie mogliśmy znaleźć zaworu do nabicia.

Przeczytałeś wątek od początku? Autor wspomina, że może być przy podszybiu... Szukałeś tam? :gwizdanie:

Właśnie o to chodzi że tam nie ma, a ja mam 1995 rok produkcji, a więc jeden z pierwszych modeli.

Link to comment
Share on other sites

Czesc, w mojej sa dwa zawory, jeden na skraplaczu a drugi, dobrze schowany na podszybiu. znajduje sie zaraz w okolicy oslony ECU i pod oslona przewodow prowadzacych do ECU, powinna byc na nim nakrecona czarna plastikowa oslonka, moge zrobic fotke ale ja mam wersje RHD troche inaczej bedzie z LHD (chyba). Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

Na podszybiu mam tylko czujnik ciśnienia. W serwisie klimy powiedzieli że pod nim jest zaworek i teoretycznie powinno się dać tędy nabić, ale ma inny skok gwintu niż normalny zaworek do nabijania, a oni nie mają takiej końcówki. Ale z tego co tu wyczytałem to już jestem pewny że była zmieniona chłodnica na nowszą, już bez zaworka, a więc muszę odwiedzić jakiś inny serwis, może będą mieli tą końcówkę.

dzieki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czujnik cisnienia powinien byc wkrecony w chłodnice klimy

Czujnik wysokiego cisnienia.

Ja nie spotkalem sie jeszcze z autem w ktorym nie ma dwoch zaworow serwisowych. A co do tego przy chlodnicy to nie sluzy on da napelniania, choc na upartego tez przez niego mozna nabic.

Link to comment
Share on other sites

mozliwe ze ktos namieszal cos, bo u mnie zawor bezpieczenstwa znajduje sie zaraz kolo chlodnicy ( na jednym z przewodow wychodzacych od chlodnicy). Zobacz czy tam przypadkiem nie masz wolnego zaworu. Nowsze chlodnice sa pozbawione tego zaworku na chlodnicy ktorego widac, zaraz na przodzie. Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

W autach z poczatku produkcji był tylko jeden zawór napełniania ten w chłodnicy podbny układ był m.in w Audi 80 gdzie był zawór napełniania w chłodnicy. Dopiero później po 97 roku wprowadzono dwa zawory na podszybiu wys. i niskiego cisnienia

Link to comment
Share on other sites

w moim poprzednim B5 z 1995r serwis klimy ładował mi czynnik przez miejsce po wykręceniu czujnika ciśnienia znajdującego się w ścianie grodziowej i wkręceniu specjalnej przejściówki. Pamiętam, że zapalałem motor w celu wyrównania ciśnień, potem znów podłanczali. Nawet kupiłem ten kawałek rurki z zaworkiem, ale już nie był potrzebny. Mam tą rurkę i mogę ją oddać :a4fan: bo i tak leży. Mam też jeden z czujników.

Link to comment
Share on other sites

W autach z poczatku produkcji był tylko jeden zawór napełniania ten w chłodnicy podbny układ był m.in w Audi 80 gdzie był zawór napełniania w chłodnicy. Dopiero później po 97 roku wprowadzono dwa zawory na podszybiu wys. i niskiego cisnienia

moja jest z 96 i mam dwa zaworki, twoja teoria nie do konca jest prawdziwa, przykro mi. Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

To nie teoria tylko fakt moze masz juz modelowo 97 i dlatego masz dwa zawory na przewodzie na podszybiu

w sumie moze masz racje, mialem kilka rzeczy w samochodzie ktore odbiegaly od standardu rocznika 96. Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

Niech ktoś da zdjęcie tej przejściówki, mam taki sam problem jak wy z klima, jeśli wiecie gdzie można dostać taka przejściówke to napiszcie Mi no i jak ona wygląda. Przeczytałem to wszystko i w końcu nie wiem gdzie nabić tą klime czy na chłodnicy czy na podszybiu po przez czujnik? Może ktoś ze Szczecina lub okolic to bym chętnie kupił taka przejściówke.

Link to comment
Share on other sites

02.1 04.3 05.3 07.1 11.5 13.6 13.7 18.3 29.4

02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)

04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa

05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa

07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz poniżej)

11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)

13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie

13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana

18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne

29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie

*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony

*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0

*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

Link to comment
Share on other sites

miałem problem z kontem-nie mogłem odbierać wiadomości a ktoś pytał o rurke do klimy (ten kawałek z zaworem do nabijania co siedzi w podszybiu A4 B5) jeśli jeszcze potrzebuje to niech się odezwie.

Link to comment
Share on other sites

Witam, Ja chciałbym kupić rurke moj numer gg to 4568503 lub komorka 668361436, napsiz Mi sms to zadzownie i dogadamy sie co do ceny za ta rurke, wyslesz za pobraniem i każdy będzie zadowolony :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...