Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Brak drugiego zaworu. Nie działa po napełnieniu


makowski85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam pytanie czy w Audi A4 95r 1.8 jest drugi zawór napełniania klimatyzacji (powinny być dwa wysokiego ciśnienia i niskiego) jeden mam przy chłodnicy

A drugiego nie mogę znaleźć.

Nie ma pod podszybie tak jak w nowszych.

Czy może jest tylko jeden zawór i trzeba napełnić klime nim?

Chodzi mi o ten model i rocznik.

Patrzałem po przewodach i niewiedze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersjach do 97 roku był tylko jeden zawór napełniania w chłodnicy klimatyzacji, dopiero wersje od 97 miały 2 zawory na przewodach :th:

hmm troche dziwne zeby zawor napelniania byl po stronie wysokiego cisnienia (na chlodnicy) musisz szukac gdzies na grubym wezu(ssacym), moze nawet na samej sprezarce byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh ja też mam jeden i jak chiałem nabić klimę, to mechanicy chyba ze 30 minut kombinowali gdzie jest drugi zawór, ostatecznienie znaleźli

ale to fakt że do `97 były klimy jednozaworowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzisiaj nabiłem klime, tym jednym zaworem ale lipa nie działa. Załączam klime a ona chodzi 3sekundy i się wyłącza. dopiero po ponownym odpaleniu auta mogę ją włączyć na 3 sekundy.

Auto jest po wypadku, czynnik jest w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

02.1 04.3 05.3 07.1 11.5 13.6 13.7 18.3 29.4

Który czujnik ciśnienia? co z nim zrobić?

Podłączyłem dzisiaj na próbę sprężarkę klimatyzacji na kurtko, i działa leci chłodne powietrze. ale nie chce tak mięć. ma być normalnie.

Co może być przyczynom wyłączania się jej po 3 sekundach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do wątka. Dziś byłem napełnić klimę i nie mogliśmy znaleźć zaworu do nabicia. Czy jest on gdzieś ukryty? Z powyższych postów wyczytałem że powinien się znajdować na skraplaczu (chłodnicy), ale go nigdzie nie widzę. Może pod zderzakiem? Zaznaczam że samochód jest po małym dzwonie i mógł mieć zamontowany skraplacz od nowszego rocznika (nie wiem, już taki kupiłem). Powiedzcie gdzie znajduje się u was ten zawór (może jakieś zdjęcie?).

Z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem napełnić klimę i nie mogliśmy znaleźć zaworu do nabicia.

Przeczytałeś wątek od początku? Autor wspomina, że może być przy podszybiu... Szukałeś tam? :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem napełnić klimę i nie mogliśmy znaleźć zaworu do nabicia.

Przeczytałeś wątek od początku? Autor wspomina, że może być przy podszybiu... Szukałeś tam? :gwizdanie:

Właśnie o to chodzi że tam nie ma, a ja mam 1995 rok produkcji, a więc jeden z pierwszych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, w mojej sa dwa zawory, jeden na skraplaczu a drugi, dobrze schowany na podszybiu. znajduje sie zaraz w okolicy oslony ECU i pod oslona przewodow prowadzacych do ECU, powinna byc na nim nakrecona czarna plastikowa oslonka, moge zrobic fotke ale ja mam wersje RHD troche inaczej bedzie z LHD (chyba). Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podszybiu mam tylko czujnik ciśnienia. W serwisie klimy powiedzieli że pod nim jest zaworek i teoretycznie powinno się dać tędy nabić, ale ma inny skok gwintu niż normalny zaworek do nabijania, a oni nie mają takiej końcówki. Ale z tego co tu wyczytałem to już jestem pewny że była zmieniona chłodnica na nowszą, już bez zaworka, a więc muszę odwiedzić jakiś inny serwis, może będą mieli tą końcówkę.

dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik cisnienia powinien byc wkrecony w chłodnice klimy

Czujnik wysokiego cisnienia.

Ja nie spotkalem sie jeszcze z autem w ktorym nie ma dwoch zaworow serwisowych. A co do tego przy chlodnicy to nie sluzy on da napelniania, choc na upartego tez przez niego mozna nabic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze ktos namieszal cos, bo u mnie zawor bezpieczenstwa znajduje sie zaraz kolo chlodnicy ( na jednym z przewodow wychodzacych od chlodnicy). Zobacz czy tam przypadkiem nie masz wolnego zaworu. Nowsze chlodnice sa pozbawione tego zaworku na chlodnicy ktorego widac, zaraz na przodzie. Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach z poczatku produkcji był tylko jeden zawór napełniania ten w chłodnicy podbny układ był m.in w Audi 80 gdzie był zawór napełniania w chłodnicy. Dopiero później po 97 roku wprowadzono dwa zawory na podszybiu wys. i niskiego cisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim poprzednim B5 z 1995r serwis klimy ładował mi czynnik przez miejsce po wykręceniu czujnika ciśnienia znajdującego się w ścianie grodziowej i wkręceniu specjalnej przejściówki. Pamiętam, że zapalałem motor w celu wyrównania ciśnień, potem znów podłanczali. Nawet kupiłem ten kawałek rurki z zaworkiem, ale już nie był potrzebny. Mam tą rurkę i mogę ją oddać :a4fan: bo i tak leży. Mam też jeden z czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...