Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z dmuchawą


wojtekWiejca

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś miałem taki przypadek ale w Audi 80, z tym że działała na 1, 3 i 4 natomiast 2 było zepsute. Nie naprawiłem tego bo się przyzwyczaiłem ale myślę że może coś być w wyłączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezystor, taka czerwona obudowa :wink: coś takiego:

AUDI A4 PASSAT B5 OPORNICA REZYSTOR OPORNIK (2603875036) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

---------- Post dopisany at 14:09 ---------- Poprzedni post napisany at 14:07 ----------

sprawdź u siebie po numerach, znajduje się pod schowkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trochę odświeżę, ponieważ właśnie walczę z takim samym problemem. U mnie opornik/rezystor wygląda tak:

OPORNICA REZYSTOR NAGRZEWNICY AUDI A4 B5 97R (3583955706) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

I teraz, zgodnie z wszelkimi objawami powinienem był wymienić bezpiecznik termiczny (to co wygląda jak dioda), zrobiłem tak ale dalej dmuchawa działa tylko na 4 stopniu. Być może problem tkwi głębiej, ponieważ zanim wymieniłem bezpiecznik, musiałem wymienić wentylator bo zatarł się silnik i w ogóle nie było nawiewu, do tego wywalało bezpiecznik w skrzynce.

Dlatego mam pytanie do Was, czy można ten rezystor zastąpić innym układem, zespołem oporników. Albo czy chociaż ktoś zna wartości oporów na poszczególnych stopniach. Pytam dlatego, że zakup używki traktuję jako ostatnią deskę ratunku. Nowego zamiennika nie uświadczysz w wersji do auta bez klimy, czyli na dwie wtyczki.

Z góry dzięki za odpowiedź

A teraz garść info o tym jakie miałem objawy zacierającego się silnika wentylatora.

Najpierw piski na 1 biegu z czasem coraz głośniejsze, metaliczne, znikające na biegach wyższych.

Potem problem z uruchomieniem wentylatora na 1 biegu. Zaczynał pracować od 2 biegu. Zejście na bieg 1 powodowało, że po chwili stawał i trzeba było przełączyć go na 2 bieg, żeby ruszył.

Następnie przestał działać na 1 i 2 biegu. Na 3 pracował bardzo nierówno. Na 4 było OK.

Wyczytałem, że takie objawy mogą być spowodowane brudem, który blokuje wentylator, dlatego oddałem go do regeneracji, koszt 100 PLN.

Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Wentylator śmigał na wszystkich biegach. Po ośmiu miesiącach już tylko na 4 i przestał działać, zatarł się wirnik, objawy to ciężko obracający się wentylator (kręciły się same łopatki), sprawdzałem to w ten sposób, że po wyjęciu filtra kabinowego kręciłem wirnikiem. Drugi objaw to przepalony bezpiecznik 30A w skrzynce.

Kupiłem drugi wentylator, zamiennik i teraz walczę z opornikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...