Skocz do zawartości

Dżej

Pasjonat
  • Postów

    149
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Dżej

Osiągnięcia Dżej

0

Reputacja

  1. Dżej

    problem z dmuchawą

    Witam. Trochę odświeżę, ponieważ właśnie walczę z takim samym problemem. U mnie opornik/rezystor wygląda tak: OPORNICA REZYSTOR NAGRZEWNICY AUDI A4 B5 97R (3583955706) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. I teraz, zgodnie z wszelkimi objawami powinienem był wymienić bezpiecznik termiczny (to co wygląda jak dioda), zrobiłem tak ale dalej dmuchawa działa tylko na 4 stopniu. Być może problem tkwi głębiej, ponieważ zanim wymieniłem bezpiecznik, musiałem wymienić wentylator bo zatarł się silnik i w ogóle nie było nawiewu, do tego wywalało bezpiecznik w skrzynce. Dlatego mam pytanie do Was, czy można ten rezystor zastąpić innym układem, zespołem oporników. Albo czy chociaż ktoś zna wartości oporów na poszczególnych stopniach. Pytam dlatego, że zakup używki traktuję jako ostatnią deskę ratunku. Nowego zamiennika nie uświadczysz w wersji do auta bez klimy, czyli na dwie wtyczki. Z góry dzięki za odpowiedź A teraz garść info o tym jakie miałem objawy zacierającego się silnika wentylatora. Najpierw piski na 1 biegu z czasem coraz głośniejsze, metaliczne, znikające na biegach wyższych. Potem problem z uruchomieniem wentylatora na 1 biegu. Zaczynał pracować od 2 biegu. Zejście na bieg 1 powodowało, że po chwili stawał i trzeba było przełączyć go na 2 bieg, żeby ruszył. Następnie przestał działać na 1 i 2 biegu. Na 3 pracował bardzo nierówno. Na 4 było OK. Wyczytałem, że takie objawy mogą być spowodowane brudem, który blokuje wentylator, dlatego oddałem go do regeneracji, koszt 100 PLN. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Wentylator śmigał na wszystkich biegach. Po ośmiu miesiącach już tylko na 4 i przestał działać, zatarł się wirnik, objawy to ciężko obracający się wentylator (kręciły się same łopatki), sprawdzałem to w ten sposób, że po wyjęciu filtra kabinowego kręciłem wirnikiem. Drugi objaw to przepalony bezpiecznik 30A w skrzynce. Kupiłem drugi wentylator, zamiennik i teraz walczę z opornikiem.
  2. Trochę odświeżę, ale miałem to samo, czyszczenie i wymiana szczotek załatwiły sprawę. Niestety nie na długo. Od wczoraj dmuchawa działa tylko na 4 stopniu, na pozostałych w ogóle się nie uruchamia. Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyn problemu?
  3. Jakie błędy pokazuje VAG?
  4. Nie masz przypadkiem problemów ze sprzęgłem?
  5. Znajdziesz N75 na końcu trzech cienkich, kolorowych wężyków, wychodzących od turbiny.
  6. Tarcze trzeba zdjąć i sprawdzić czy pierścienie są ustawione prawidłowo i czy nie mają luzów.
  7. Właśnie, wydaje mi się, że moje tarcze z tyłu są jeszcze dość grube ale mają lekki rant z góry i od piasty, chciałbym je póki co przetoczyć, widziałem jak się toczy tarcze z przodu bez ściągania tarcz z auta, czy z tyłu żeby przetoczyć tarcze trzeba je demontować czy robi sie to na aucie? :?: To co widziałeś to nie było przetaczanie tarcz, tylko zdejmowanie rantu (pewnie szlifierką kątową) i możesz to zrobić bez ich demontażu. Minimalna grubość tarcz z tyłu to: - dla tarczy wentylowanej 20 mm. - dla tarczy bez wentylacji 8 mm. Zacznij od porządnego przeglądu zawieszenia i układu hamulcowego. Bo się wreszcie rozwalisz. Do tarcz dorzuć klocki, może dojść regeneracja zacisków lub ich wymiana.
  8. Wibracje mogą być od przegubów. Skręć na maksa koła i jadąc powoli słuchaj czy nic nie klika. Wycie może być od łożyska oporowego albo kończącego się sprzęgła.
  9. No to co najmniej 700 PLN od sztuki trzeba liczyć.
  10. Twój opis może sugerować bicie tarcz. Kiedy je wymieniałeś?
  11. Sprawdź bicie tarcz z przodu oraz grubość tylnych i czy nie ma na ich krawędzi rantu od zużycia. Zobacz też czy się nie grzeje któreś koło po dłuższej jeździe. Zaciski hamulców nie są skorodowane? Było coś przy nich robione? Jak z siłą hamowania? Sprawdzałeś?
  12. Syrenki od klaksonu mogą się już kończyć.
  13. Czy to pulsowanie jest podobne do działania ABSu? Czy pojawia się od momentu wciśnięcia hamulca czy dopiero po jakimś czasie? Czy towarzyszy mu jakiś odgłos? Czy czuć je na kierownicy? Czy auto ściąga przy hamowaniu? Ile km przejechałeś od zakupu auta przez te trzy lata? Czy na tarczach z tyłu widać rdzę? Czy VAG pokazuje jakieś błędy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...