Jump to content
IGNORED

[ALL B6] Raz cieple raz zimne powietrze z klimatyzacji


levy78
 Share

Recommended Posts

witam serdecznie problem jest taki ,odpalam rano klimatyzacje załacza i zimne powietrze leci,zgasze postoi pare godzinek pogoda wzrasta w ciągu dnia np.ok 30stopni odpalam samochód i klimatyzacje i cieple powietrze leci ,nie wiem czy to zbieg okoliczności ,ciśnienie na wejściu i wyjściu 6 atmosfer,podłączałem pod vaga i zero błędów ,to może byc zawór rozprężny bo takie informacje słyszałem od ludzi którzy sie tym zajmują,porszę o pomoc i rady z góry dziękuje

Link to comment
Share on other sites

po uruchomieniu klimy cisnienie powinno wzrosnac. przy temperaturze 30 C powinno wynosic w spoczynku pomiedzy 6-7 barow, pozniej wzrosnac do 10-12 barow.i utrzymywac sie w zakresie zaleznym od obciazenia ( nastawionej temperatiry wnettrza w stosunku do temp zewnetrznej i wnetrza)[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2008, 12:30 _________________________________________________co do zaworu, mozna sprawdzic jego wysterowanie VAG-em prz wylaczonej klimie powinno byc 0A, przy wlaczonej do 0,8A w zaleznosci od wyterowania.

trzeba rowniez sprawdzic dzialanie kola pasowego ze sprzeglem przeciwprzeciazeniowym. u mnie klima przestala dzialac poniewaz odkrecila sie sruba mocujaca kolo do walu kompresora. efekt zniszczone kolo napedowe.

Link to comment
Share on other sites

ktoś mi doradził żeby udać sie do elektryka co sadzicie,że sprężarka raz sie załacza raz nie i tam gdzieś leży problem,ale sprawdze VAG-em te wystwerowani na właczonej klimie i wyłączonej, jak doradzil mi kolega Musashi.poinformuje o efektach dzieki

Link to comment
Share on other sites

daj sobie spokoj z elektrykiem, tam nie ma nic dla elektryka. kompresor jest sterowany komputerem,

jezeli elektrycznie bedzie nie sprawna bedzie blad. wtedy mozna myslec o szukaniu fachowca.

np awaria zaworu N280, nalezy do specow od klimy. a nie elektryka - wiaze sie z oproznieniem ukladu srodka chlodniczego.

Link to comment
Share on other sites

ale podączałem VAG-A i zero błędów co radzisz sprawdzić te wartości i nabić od nowa klimatyzacje w niedziele jestem umówiony na sprawdzenie tych wszystkich bloków i wartości dopiero ,czyli elektryka odpuszczam ,a jeszcze jedno pogoda zewnetrzna ma znaczenie na załacznie spreżarki bo jak chlodniej czyli jak dzis ok 22stopni to załapała,ciekawa sprawa przed wczoraj bylo ok 30stopni i ani razu sie nie załaczyla ,jestem laikiem wiec proszę o jakakolwiek pomoc ,dziękuje serdecznie

Link to comment
Share on other sites

brak bledow to nie wszystko. dobrzeby zrobic te logi. a takze odwiedzic "miszczunia" od klimy. zeby sprawdzic czy nie ma wyciekow.

Link to comment
Share on other sites

ale podączałem VAG-A i zero błędów co radzisz sprawdzić te wartości i nabić od nowa klimatyzacje w niedziele jestem umówiony na sprawdzenie tych wszystkich bloków i wartości dopiero ,czyli elektryka odpuszczam ,a jeszcze jedno pogoda zewnetrzna ma znaczenie na załacznie spreżarki bo jak chlodniej czyli jak dzis ok 22stopni to załapała,ciekawa sprawa przed wczoraj bylo ok 30stopni i ani razu sie nie załaczyla ,jestem laikiem wiec proszę o jakakolwiek pomoc ,dziękuje serdecznie

mam dokładnie te same objawy ino teraz juz w ogóle nie chłodzi zero błędów , wymieniłem presostat i nic ostatnio przestała uruchamiać się sprężarka a czynnik jest i ie ucieka. Jutro daje do speca od klimy to napisze co u mnie jak znajdą .. oby oby [br]Dopisany: 04 Czerwiec 2008, 23:31 _________________________________________________ :rant: domorośli specjaliśmci od klimy - przez bambrów mam do wymiany kompresor , osuszacz i klimatyzacje a to wszystko bo nie chciało się zajrzeć do zaworka za 20 zł ;( ;( ;( robota będzie kosztować 1600 zl teraz :thumbdown:

jeżeli zatem jeszcze Ci czasami klima chłodzi to masz czas na to by uratować sprężarkę. Zaworek jest zlokalizowany w rurce która idzie niedaleko filtra ( nie wiem co to za zawór - mały długi i plastikowy - u mnie był cały zapchany) powiedziałem objawy i gościu od razu wyciągnął ten zaworek.

Mam nadzieję, że chociaż u Ciebie się uda uratować klimę

pozdrawiam w PEŁNYM załamaniu

Milo222

Link to comment
Share on other sites

A u mnie jest tak że jak rano odpalam furkę to mi zaczyna lecieć ciepłe powietrze, dopiero po osiągnięciu pełnej temperatury zaczyna chłodzić i to bardzo skutecznie.

Po zgaszeniu i późniejszym zapaleniu znowu zaczyna świrować ale jak już się załączy to nie odpuszcza.

U mnie wygląda jakby jakiś czujnik był zrąbany bo po załączeniu ostro chłodzi aż muszę zwiększać temperaturę do 23st żeby było w miarę normalnie a nie jak w chłodziarce.

PS. błędów brak

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

w niektorych ukladach jest zadany warunek uruchomienia kompresora klimatyzacji.

np minimalna temperatura zewnetrzna, minimalna temperatura silnika, itp

jednak na twoim miejscu sprawdzilbym cisnienie w ukladzie. jak juz pisalem zbyt niskie prowadzi do zniszczenia kompresora.

a dmuchanie zimnym nie swiadczy o prawidlowej ilosci czynnkika oraz oleju.

przynajmniej raz/rok powinno sie wykonac przeglad ukladu. najbezieczniej 2x/rok. przed sezonem i po sezonie.

taniej zapobiegac niz leczyc.

Link to comment
Share on other sites

wracam od fachowca właśnie ,ciśnienie na całym układzie idelane,nie ma mowy o zapchanych przewodach i tej ,,plastikowej rurce koło filtra powietrza,, fachura wypowiedział sie mówiąc o zaworze w sprężarce ,żeby wykręcić wyczyści lub wymienić,co WY na to ?????????

Link to comment
Share on other sites

jeżeli zatem jeszcze Ci czasami klima chłodzi to masz czas na to by uratować sprężarkę. Zaworek jest zlokalizowany w rurce która idzie niedaleko filtra ( nie wiem co to za zawór - mały długi i plastikowy - u mnie był cały zapchany) powiedziałem objawy i gościu od razu wyciągnął ten zaworek.

to nie zaworek tylko przepustnica, faktycznie jej droznosc jest krytyczna dla sprawnosci klimatyzacji. powodem jej zapchania bywa z reguly niefachowy serwis. np. uzupelnianie czynnika zamiast wymiany, naprawy niezgodne z technologia.[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2008, 11:13 _________________________________________________

wracam od fachowca właśnie ,ciśnienie na całym układzie idelane,nie ma mowy o zapchanych przewodach i tej ,,plastikowej rurce koło filtra powietrza,, fachura wypowiedział sie mówiąc o zaworze w sprężarce ,żeby wykręcić wyczyści lub wymienić,co WY na to ?????????

najpierw nalezy sprawdzic czy zawor posiada prawidlowe sterowanie.[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2008, 11:15 _________________________________________________a jak sie zachowuje cisnienie po zalaczeniu klimy?

Link to comment
Share on other sites

no wszystko w normie z tego co człowiek od klimy mi mówił ,jest w normie wartości nie pamiętam,gazowalem ja na 2-3 tys obrotów tez bylo wszystko ok.co wymienie jutro czynnik bo mam za free,i dam znać a pozniej wymienie zawór sprężarki ??? proszę o wskazówke od czego zacząć ???[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2008, 12:58 _________________________________________________wyjełem dziś zawór magnetyczny sprawdzilem go idywidualnie zamyka sie i otwiera . wyczyścilem u fachowca przedmuchalem zaraz zakladam i nabijam klime dam znac czy wystartowala,bo pewnie jak nie ruszy to sprężarka do wymiany co?????

Link to comment
Share on other sites

Był tu kiedyś ktoś z twojej miejscowości, kto by ci to naprawił. :naughty:

Auto-clima.com.pl

Link to comment
Share on other sites

jak nie ruszy to sprężarka do wymiany co?????

wszystko zalezy od zachowania cisnienia po zalaczeniu kllimatyzacji. jezeli wzrasta to ok 10 barow tzn ze kompresor funkcjonuje.

a moze byc zapchana przepustnica.

Link to comment
Share on other sites

więc tak wyjełem ten zawór magnetyczny ,zawiozłem do fachowca sprawdził i przeczyścił i wymuchał ,sprawny !!!nastepnie nabilem klime gaz 134a 500mg . startuje od kopa za kazdym razem ,nie samowite ,nie chce mi sie wierzyc albo zle nabilem wczesniej klime albo zapchany byl ten zawór elektromagnetyczny,dodam tylko tyle ze to wszystko za sprawa fachowej pomocy

http://www.auto-clima.com.pl,dziekuje serdecznie wszytkim temat uwazam za zamkniety ,pozdrawiam maciej

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...