arai3 Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Hej Wszystkim, mam dylemat, dzis dolewalem olej do silnika (audi a4 b5 1.6) olej byl wymieniany jakies 6 tys km temu, wiec doradzono mi zebym narazie nie wymienial tylko zrobil dolewke, problem jednak polega na tym ze zamiast dolac 10W-40 dolalem 15W-40 (do pol syntetyka-syntetyk) bylo tego niecale 0.5l-czy mam teraz problem? i skonczyc musze cala operacje na wymianie oleju, filtra itp.? czy nie? Prosze dajcie znac!?
arai3 Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 majuDJ-Dzieki za odpowiedz, jestem trochu posr... bo samochod kupilem 3 miesiace temu, poprzedni wlascicel dbal o niego bardzo a teraz mnie sie to udzielilo, po dolewce zbladlem;)
swiezak84 Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 hmmm, taka klasa lepkosci jak wpisałes (15w40) jest charakterystyczna dla oleju mineralnego a nie syntetyka...
janusz_stg Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Jak piszesz wymieszałeś dwa oleje jeden pół syntetyczny z mineralnym. O ile były to oleje do silników benzynowych nic się nie stanie.Dziś większość produkowanych olejów są ze sobą mieszalne. Przy następnej wymianie wlej 10 w 40 i będzie ok.
arai3 Opublikowano 4 Października 2012 Autor Opublikowano 4 Października 2012 Po pierwsze trzeba byc durniem zeby zrobic taki blad wczesniej sprawdzajac cos po 3 razy... pod pokrywa mam nawet kartke z poprzedniej wymiany, sprawdzalem ja 2 razy (castrol 10W-40) na stacji gdzie kupowalem olej 3 razy patrzylem na etykiete (slaby dzien) i mialem chyba piz... na oczach:) owszem kupilem castrola, ale 15stke... kaplem sie po wymianie, jednak jest cos co mnie zmylilo- na butelce jest napisane "PART SYNTHETIC"-wiec czesciowo syntetyczny, wiec pol-syntetyk! inaczej mozna by bylo napisac SEMI SYNTHETIC-nie mam racji? ja juz nic nie kapuje:) ale mniejsza z tym, skoro piszecie ze nie powinno byc problemow (dzis juz zrobilem z 200km) i narazie wszystko chodzi jak nalezy nie przezywam i koncze bic glowa w mur!
majuDJ Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Przy Twoim silniku 1,6 Nic się nie stanie czy wlejesz 10W40 czy 15W40 . Nie mam w nim turbiny. Zresztą wlałeś tylko 0,5l śpij spokojnie, a następny razem jak chcesz żeby w zimie przy - 30 stopniach z oleju nie robiła się maź to kup firmowy Motul X-cess 5W40, albo zalewaj dalej 10W40.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się