Cyrkiel Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Witam jak w temacie od jakiegoś czasu borykam się z problemem uporczywego kopcenia samochodu zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Problem ten przestaje występować w momencie nagrzania się samochodu. Z podpowiedzi kolegów z forum którzy sugerowali, że jest to "para" ok! byłbym w stanie to zaakceptować ale "para" przy tem. otoczenia +13stopniach?? Brakuje już mi pomysłów a powiem szczerze, że jakoś bardzo mnie to irytuje i wolał bym to jakoś opanować Czekam na wszelkie sugestie:grin: Film:
SotoM Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 para swoja trogą ale takze inaczej pali sie paliwo zimne a inaczej paliwo rozgrzane. to co ze 13stp ja to samo mam. teraz z rana jest duzo wilgoci i chłodu... zaobserwowałes ten problem gdy ranki zrobiły sie chłodne...?
Cyrkiel Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Tak wcześniej tego nie było...dopiero od niedawna tak się zaczeło dziać
grejf Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Sugerował bym odmę, ost robiłem bmw e46 320d było to samo a nawet siwiej do momentu rozgrzania i ok... Magicy mu chcieli T rwać, inni sugerowali uszczelniacze . Wymiana odmy i ręką odjął. Nie bierz tego jako pewniaka na odmę jeżeli nie robiłeś dogłębnych logów. Popatrz na dolot także czy nie pływa w oleju zbyt dużym.
Cyrkiel Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Zauważyłem jeszcze spory wyciek w okolicach EGR'a i Odmy może to będzie przyczyną?? i jeszcze jedno nie dawno wymieniałem olej może to?? ---------- Post dopisany at 12:14 ---------- Poprzedni post napisany at 12:12 ---------- Apropo odmy ubiegłeś mnie z moja wypowiedzią kolego grejf:wink:
grejf Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 No to masz już punkt zaczepienia, czyścić EGRka, doloty i wymienić odmę
Cyrkiel Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Odmę się wymienia na nową??
grejf Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Odmę się wymienia na nową?? Odmy nie wyczyścisz gdyż jest połączona razem z pokrywą zaworów. Czyścić można ''eskę'' od IC, EGR'a Zdiagnozuj vagiem bo że silnik jest "nie dogrzany".W przewodzie od odmy są krople wody.Często zdarza się to w okresie zimowym, także. Równie dobrze po czyszczeniu samym możesz założyć oil catch-a i po sprawie, to taki zbiorniczek który utrzymuje dolocik itp w czystości.
Janek Janek Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Kolego "Cyrkiel" Jeżeli będziesz już po ustaleniu przyczyny tego dziwnego dymienia to bardzo prosze opisz tu na forum. Mam od niedawna identyczny objaw, od momentu gdy pojawiły się chłodne ranki, podczas wyższych temperatur tego objawu nie zaobserwowałem.
grejf Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 @Cyrkiel w Twoim silniku odma nie ma żadnego filtra ani siatkowego ani żeberkowego ani innego, który podlegałby czyszczeniu, pod pokrywą zaworów znajduje się tylko plastikowy separator oleju, który dzięki wewnętrznym kanalikom ma za zadanie oddzielić unoszone wraz z oparami gazów drobiny oleju z tych opar, które odciekają w separatorze ale i tak znaczna ich część wraz z gazami dostaje się do dolotu przez zawór ciśnieniowy na pokrywie zaworów (ten czarny dysk), którego zadaniem jest otwieranie ujścia gazów odmy do dolotu przy znacznym ich ciśnieniu w skrzyni korbowej, co najwyżej można pokusić się o wyjęcie tego zaworu odmy z pokrywy zaworów przez pociągnięcie go mocno do góry i wypłukanie go naftą lub benzyną ekstrakcyjną a następnie osuszenie - zabieg polecany zwłaszcza przed jak i po okresie zimowym albo wymiana tego zaworu na nowy (w zależności od upodobania lub potrzeb) - jego koszt wynosi około 70 zł. Ten zawór wewnątrz posiada tylko membranę dociskaną sprężyną o odpowiednio dobranej sile aby przy granicznym ciśnieniu gazów odmy były one w stanie ścisnąć spręzynę i podnieść membranę zwalniającą ujście zaworu dla gazów odmy.
Cyrkiel Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Kolego grejf bardzo dziękuję za tak duże zaangażowanie Twoja pomoc okazuje się w moim przypadku nieoceniona:hi: nie będę bawił się w czyszczenie bo sądzę, że takie "półśrodki" mijają się z celem natomiast gdybyś mógł mi jeszcze podpowiedzieć jakie części kupić czy tylko odmę czy może coś jeszcze i którą grupę zvagować?? ---------- Post dopisany at 13:15 ---------- Poprzedni post napisany at 13:10 ---------- Kolego "Cyrkiel" Jeżeli będziesz już po ustaleniu przyczyny tego dziwnego dymienia to bardzo prosze opisz tu na forum. Mam od niedawna identyczny objaw, od momentu gdy pojawiły się chłodne ranki, podczas wyższych temperatur tego objawu nie zaobserwowałem. Oczywiście kolego na pewno dam znać jak się wszystko powiedzie:wink:
grejf Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 @Cyrkiel nie wiem czy w silniku jaki masz bo podejrzewam, że AFN da się wyjąć sam zawór odmy z dekla zaworów nie łamiąc go, jeśli się da to zawór odmy kosztuję ok. 40-70zł. Ważne jest czy rura prowadząca od Odmy nie jest popękana bo jeśli jest w ok stanie to ją wyczyścisz. Poszukaj jak bezkolizyjnie wyjąć i wsadzić zawór odmy w dekiel.
Cyrkiel Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 @Cyrkiel nie wiem czy w silniku jaki masz bo podejrzewam, że AFN da się wyjąć sam zawór odmy z dekla zaworów nie łamiąc go, jeśli się da to zawór odmy kosztuję ok. 40-70zł. Ważne jest czy rura prowadząca od Odmy nie jest popękana bo jeśli jest w ok stanie to ją wyczyścisz.Poszukaj jak bezkolizyjnie wyjąć i wsadzić zawór odmy w dekiel. Dziękuję bardzo za odpowiedz o silnik mam AJM ale postaram się czegoś poszukać jeszcze raz dziękuję!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się