Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI spalanie rzeczywiste a spalanie wg FIS - FIS zaniza o 2 litry :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podbijam temat, bo może ktoś walczył z tematem?

Zauważyłem że przy jeździe po mieście różnice w spalaniu rzeczywistym i tym na FISie są większe niż przy jeździe na trasie.

Opublikowano
Podbijam temat, bo może ktoś walczył z tematem?

Zauważyłem że przy jeździe po mieście różnice w spalaniu rzeczywistym i tym na FISie są większe niż przy jeździe na trasie.

wskazania spalania na FIS da się skalibrować procentowo.możesz zwiększać lub zmniejszać.uderz do kogoś kto ma opanowanego Vaga

Opublikowano

Pisałem wcześniej że kalibrację robiłem, ustawiłem 115%, ale to nie załatwia problemu.

Opublikowano

"w komputerku" jest zapisane, ze aby podac dawke X paliwa przy obrotach Y to nalezy otworzyc wtrysk w stosob "Z" - ... pozniej ECU posluguje sie w wewnetrznej logice juz dawka wyrazona w liczbie a po ustaleniu, ze nalezy w tym momencie wtrysnac "paliwa "46" to tlumaczone jest na wlasnie na otwarcie wtrysku w okreslony sposob

Z tego wynika, ze:

generalnie calosc to szacunki (wystarczy np porownac widziana przez komputerek dawke dla wolnych obrotow 2 aut z tym samym silnikiem... moze sie roznic "w logach" calkiem sporo a przeciez w rzeczywistosci auta zuzywaja podobnie paliwo by utrzymac te same wolne obroty)

jezeli czipmacher jest nienajwyzszych lotow to po czipie to sie rozjezdza

im starsze auto i im bardziej elementy zuzywaja sie mechanicznie tym wieksze rozbieznosci pomiedzy rzeczywistoscia a zalozeniami producenta (producent zalozyl, ze przy otwarciu wtrysku na czas X przy obrotach Y to wtrysnie sie paliwa Z)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano
"w komputerku" jest zapisane, ze aby podac dawke X paliwa przy obrotach Y to nalezy otworzyc wtrysk w stosob "Z" - ... pozniej ECU posluguje sie w wewnetrznej logice juz dawka wyrazona w liczbie a po ustaleniu, ze nalezy w tym momencie wtrysnac "paliwa "46" to tlumaczone jest na wlasnie na otwarcie wtrysku w okreslony sposob

Z tego wynika, ze:

generalnie calosc to szacunki (wystarczy np porownac widziana przez komputerek dawke dla wolnych obrotow 2 aut z tym samym silnikiem... moze sie roznic "w logach" calkiem sporo a przeciez w rzeczywistosci auta zuzywaja podobnie paliwo by utrzymac te same wolne obroty)

jezeli czipmacher jest nienajwyzszych lotow to po czipie to sie rozjezdza

im starsze auto i im bardziej elementy zuzywaja sie mechanicznie tym wieksze rozbieznosci pomiedzy rzeczywistoscia a zalozeniami producenta (producent zalozyl, ze przy otwarciu wtrysku na czas X przy obrotach Y to wtrysnie sie paliwa Z)

Pozdrawiam,

Przemek

przeciez w B7 nie pokazuje fis spalania na jałowym :decayed:

Opublikowano

przeciez w B7 nie pokazuje fis spalania na jałowym :decayed:

dawke w przeliceniu "na suw" nawet na jalowym widac w logach

Opublikowano

mówimy o fis i tam nie pokazuje spalania na jałowym tylko pokazuje spalanie z ostatnich kilkudziesięciu metrów jazdy .

Opublikowano

A mi się zawsze wydawało że spalanie jest liczone na podstawie tego co zostało psiknięte w silnik, a nie na podstawie tego co sterownik silnika ma zamiar psiknąć. Jeśli mam rację, to sterownik wie ile psiknął, i na tej podstawie wie jakie jest spalanie. Wiadomo że są granice błędu, ale nie rzędu 2 litrów.

Opublikowano
A mi się zawsze wydawało że spalanie jest liczone na podstawie tego co zostało psiknięte w silnik, a nie na podstawie tego co sterownik silnika ma zamiar psiknąć. Jeśli mam rację, to sterownik wie ile psiknął, i na tej podstawie wie jakie jest spalanie. Wiadomo że są granice błędu, ale nie rzędu 2 litrów.

a w jaki sposob okresla sterownik faktyczna ilosc wtrysniego paliwa? Wage ma i paliwo wazy czy co?

sterownik wie, ze otwierajac wtrysk na zadana jednostke czasu czy tez kata walka to paliwa wtrysnie sie X... znajac predkosc obrotowa silnika przelicza sobie ile wachy na jednostke czasu wtrysnie... znajac predkosc z czujnika absu np przeliczy sobie zuzycie paliwa

jezeli w sterowniku majstrowal tuner to mogl zmienic "kalibracje" i auto probujac wtrysnac X paliwa wtrysnie go 1.1X... jak wtryski sa wyjechane tez moze juz cos zaklamywac...oppony o nieodpowiednim wymiarze itp - wszystko to zrodlo potencjalnego zaklamania.

Przemek

Opublikowano

Może faktycznie ktoś w sterowniku grzebał, tylko jak to sprawdzić?

Opublikowano
Może faktycznie ktoś w sterowniku grzebał, tylko jak to sprawdzić?

to jest tylko jedna z mozliwosci. Kolejnym moze zrodlem przeklamania moze byc nawet jakis czujnik temp paliwa bo ta sama wagowo ilosc paliwa w roznych temp to jest rozna objetosc

Zaczalbym od diagnostyki czy logi takze dynamiczne bo te potencjalnego czipa (potencjalne zrodlo zaklamania) zdemaskuja

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

nie znam sie na 2,0tdi pd wiec moge sie mylic ale

...porownujac Twoj log 008 do loga z tego watka

Audi A6 Forum :: Zobacz temat - [A6 C6 2.0 TDI] Błąd turbiny + logi dynamiczne

przynajmniej dla 3500 ogranicznik momentu jest taki sam (okolo 317nm)

... co oznacza, ze raczej sterownik jest "dziewiczy"

W watku co podeslales pisali Ci o "bipach" na ktorych nie znam sie kompletnie ale powiedzmy serce mi mowi, ze to odzwierciedla stan ukladu wtryskowego... moze to jakos powiazane a moze jest zupelnie w normie? co jednka ktos pisal o jakis problemach z nierowna praca na wolnych obrotach???? - moze usuniecie tych problemow "automatycznie" naprawi przeklamania w zuzyciu paliwa z fisa

Przemek

Opublikowano

W książce serwisowej wyczytałem, że w B7 Avant z napędem na przednią oś zbiornik ma 75l.

Opublikowano

ja 2 dni temu miałem gruba rezerwę blat mi pokazywał ze przejade jeszcze 30km.wskazówka miedzy kreskami na czerwonym polu, zjechałem w koncu na stacje,zalałem po korek i weszło mi dokładnie 60,350dm3 raz kiedys udało mi sie upchac 61 z tyci haczykiem... tak wiec watpie ze avant b7 oska ma 75l bak... ale równiez od tego zatankowania fis mi zwariował bo pakazuje mi ze przejade na paliwie 680km a juz od zatankowania zrobiłem 160km,do tej pory jak zawsze tankowałem po korek to blat mi pokazywał zakres 820-900km ze przejade.....czyzby cos z pływakiem sie wydazyło w BQ - zwariował od nadmiaru dynamika... chwilowe spalanie przy 2000rpm nie całe 6L a spalanie te ogolne 11,2-11.5L... cos sie pojebało...

Opublikowano
... tak wiec watpie ze avant b7 oska ma 75l bak...

i slusznie ze watpisz... oska ma 70L a Q ma mniej

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

czyli wniosek ze jak się księgowy zaświeci to w BQ jest 10L ONu... i smiało te 80km jeszcze mozna nakrecic... (akurat jak mi sie rezerwa zajara to zjezdzam na stacje i wale zawsze do pelna)

Opublikowano

a czy to przypadkiem nie jest na 100km wachy a nie 10l? jezeli tak to styl jazdy decyduje o zuzyciu a wiem i i tym kiedy sie zapali... przez vcdsa pewnie mozna ustawic przy jakim progu sie zapala (przypuszczenie)

Opublikowano

Czy to prawda że Avant ma zbiornik 63l? Ostatnio jak tankowałem do pełna zaraz po zapaleniu się rezerwy to weszło 60l, więc na rezerwie zostało mi tylko 3 litry? Dziwne, bo FIS pokazywał jeszcze ponad 100km do przejechania:/ Sugeruje to chyba to, że mam źle skalibrowane. Przyznam że przyglądałem się tylko kalibracji spalania, i tam w tej chwili mam wartość 100%, a czytałem że skaluje się jeszcze ilość paliwa po zatankowaniu do pełna. Mógłby ktoś napisać jak to zrobić?

Pozdrawiam

63 l mają wersje quattro, a avant i sedan po 70 l

Opublikowano

I jak koledzy, ma ktoś jeszcze ten sam problem? Może coś w sterowniku silnika trzeba pogrzebać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...