szeryf Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 Podbijam temat, bo może ktoś walczył z tematem? Zauważyłem że przy jeździe po mieście różnice w spalaniu rzeczywistym i tym na FISie są większe niż przy jeździe na trasie.
franekv6 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Podbijam temat, bo może ktoś walczył z tematem? Zauważyłem że przy jeździe po mieście różnice w spalaniu rzeczywistym i tym na FISie są większe niż przy jeździe na trasie. wskazania spalania na FIS da się skalibrować procentowo.możesz zwiększać lub zmniejszać.uderz do kogoś kto ma opanowanego Vaga
szeryf Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 Pisałem wcześniej że kalibrację robiłem, ustawiłem 115%, ale to nie załatwia problemu.
przemek4net Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 "w komputerku" jest zapisane, ze aby podac dawke X paliwa przy obrotach Y to nalezy otworzyc wtrysk w stosob "Z" - ... pozniej ECU posluguje sie w wewnetrznej logice juz dawka wyrazona w liczbie a po ustaleniu, ze nalezy w tym momencie wtrysnac "paliwa "46" to tlumaczone jest na wlasnie na otwarcie wtrysku w okreslony sposob Z tego wynika, ze: generalnie calosc to szacunki (wystarczy np porownac widziana przez komputerek dawke dla wolnych obrotow 2 aut z tym samym silnikiem... moze sie roznic "w logach" calkiem sporo a przeciez w rzeczywistosci auta zuzywaja podobnie paliwo by utrzymac te same wolne obroty) jezeli czipmacher jest nienajwyzszych lotow to po czipie to sie rozjezdza im starsze auto i im bardziej elementy zuzywaja sie mechanicznie tym wieksze rozbieznosci pomiedzy rzeczywistoscia a zalozeniami producenta (producent zalozyl, ze przy otwarciu wtrysku na czas X przy obrotach Y to wtrysnie sie paliwa Z) Pozdrawiam, Przemek
Wihajster Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 "w komputerku" jest zapisane, ze aby podac dawke X paliwa przy obrotach Y to nalezy otworzyc wtrysk w stosob "Z" - ... pozniej ECU posluguje sie w wewnetrznej logice juz dawka wyrazona w liczbie a po ustaleniu, ze nalezy w tym momencie wtrysnac "paliwa "46" to tlumaczone jest na wlasnie na otwarcie wtrysku w okreslony sposob Z tego wynika, ze: generalnie calosc to szacunki (wystarczy np porownac widziana przez komputerek dawke dla wolnych obrotow 2 aut z tym samym silnikiem... moze sie roznic "w logach" calkiem sporo a przeciez w rzeczywistosci auta zuzywaja podobnie paliwo by utrzymac te same wolne obroty) jezeli czipmacher jest nienajwyzszych lotow to po czipie to sie rozjezdza im starsze auto i im bardziej elementy zuzywaja sie mechanicznie tym wieksze rozbieznosci pomiedzy rzeczywistoscia a zalozeniami producenta (producent zalozyl, ze przy otwarciu wtrysku na czas X przy obrotach Y to wtrysnie sie paliwa Z) Pozdrawiam, Przemek przeciez w B7 nie pokazuje fis spalania na jałowym
przemek4net Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 przeciez w B7 nie pokazuje fis spalania na jałowym dawke w przeliceniu "na suw" nawet na jalowym widac w logach
Wihajster Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 mówimy o fis i tam nie pokazuje spalania na jałowym tylko pokazuje spalanie z ostatnich kilkudziesięciu metrów jazdy .
szeryf Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 A mi się zawsze wydawało że spalanie jest liczone na podstawie tego co zostało psiknięte w silnik, a nie na podstawie tego co sterownik silnika ma zamiar psiknąć. Jeśli mam rację, to sterownik wie ile psiknął, i na tej podstawie wie jakie jest spalanie. Wiadomo że są granice błędu, ale nie rzędu 2 litrów.
przemek4net Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 A mi się zawsze wydawało że spalanie jest liczone na podstawie tego co zostało psiknięte w silnik, a nie na podstawie tego co sterownik silnika ma zamiar psiknąć. Jeśli mam rację, to sterownik wie ile psiknął, i na tej podstawie wie jakie jest spalanie. Wiadomo że są granice błędu, ale nie rzędu 2 litrów. a w jaki sposob okresla sterownik faktyczna ilosc wtrysniego paliwa? Wage ma i paliwo wazy czy co? sterownik wie, ze otwierajac wtrysk na zadana jednostke czasu czy tez kata walka to paliwa wtrysnie sie X... znajac predkosc obrotowa silnika przelicza sobie ile wachy na jednostke czasu wtrysnie... znajac predkosc z czujnika absu np przeliczy sobie zuzycie paliwa jezeli w sterowniku majstrowal tuner to mogl zmienic "kalibracje" i auto probujac wtrysnac X paliwa wtrysnie go 1.1X... jak wtryski sa wyjechane tez moze juz cos zaklamywac...oppony o nieodpowiednim wymiarze itp - wszystko to zrodlo potencjalnego zaklamania. Przemek
szeryf Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 Może faktycznie ktoś w sterowniku grzebał, tylko jak to sprawdzić?
przemek4net Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 Może faktycznie ktoś w sterowniku grzebał, tylko jak to sprawdzić? to jest tylko jedna z mozliwosci. Kolejnym moze zrodlem przeklamania moze byc nawet jakis czujnik temp paliwa bo ta sama wagowo ilosc paliwa w roznych temp to jest rozna objetosc Zaczalbym od diagnostyki czy logi takze dynamiczne bo te potencjalnego czipa (potencjalne zrodlo zaklamania) zdemaskuja Pozdrawiam, Przemek
szeryf Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 Logi robiłem - http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-statycznych-dynamicznych-ostatni-post-249476/ Jak potrafisz z tego wywnioskować czy coś było grzebane to będę wdzięczny
przemek4net Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 nie znam sie na 2,0tdi pd wiec moge sie mylic ale ...porownujac Twoj log 008 do loga z tego watka Audi A6 Forum :: Zobacz temat - [A6 C6 2.0 TDI] Błąd turbiny + logi dynamiczne przynajmniej dla 3500 ogranicznik momentu jest taki sam (okolo 317nm) ... co oznacza, ze raczej sterownik jest "dziewiczy" W watku co podeslales pisali Ci o "bipach" na ktorych nie znam sie kompletnie ale powiedzmy serce mi mowi, ze to odzwierciedla stan ukladu wtryskowego... moze to jakos powiazane a moze jest zupelnie w normie? co jednka ktos pisal o jakis problemach z nierowna praca na wolnych obrotach???? - moze usuniecie tych problemow "automatycznie" naprawi przeklamania w zuzyciu paliwa z fisa Przemek
egj980 Opublikowano 2 Lipca 2013 Opublikowano 2 Lipca 2013 W książce serwisowej wyczytałem, że w B7 Avant z napędem na przednią oś zbiornik ma 75l.
SotoM Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 ja 2 dni temu miałem gruba rezerwę blat mi pokazywał ze przejade jeszcze 30km.wskazówka miedzy kreskami na czerwonym polu, zjechałem w koncu na stacje,zalałem po korek i weszło mi dokładnie 60,350dm3 raz kiedys udało mi sie upchac 61 z tyci haczykiem... tak wiec watpie ze avant b7 oska ma 75l bak... ale równiez od tego zatankowania fis mi zwariował bo pakazuje mi ze przejade na paliwie 680km a juz od zatankowania zrobiłem 160km,do tej pory jak zawsze tankowałem po korek to blat mi pokazywał zakres 820-900km ze przejade.....czyzby cos z pływakiem sie wydazyło w BQ - zwariował od nadmiaru dynamika... chwilowe spalanie przy 2000rpm nie całe 6L a spalanie te ogolne 11,2-11.5L... cos sie pojebało...
przemek4net Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 ... tak wiec watpie ze avant b7 oska ma 75l bak... i slusznie ze watpisz... oska ma 70L a Q ma mniej Pozdrawiam, Przemek
SotoM Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 czyli wniosek ze jak się księgowy zaświeci to w BQ jest 10L ONu... i smiało te 80km jeszcze mozna nakrecic... (akurat jak mi sie rezerwa zajara to zjezdzam na stacje i wale zawsze do pelna)
przemek4net Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 a czy to przypadkiem nie jest na 100km wachy a nie 10l? jezeli tak to styl jazdy decyduje o zuzyciu a wiem i i tym kiedy sie zapali... przez vcdsa pewnie mozna ustawic przy jakim progu sie zapala (przypuszczenie)
majko Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Czy to prawda że Avant ma zbiornik 63l? Ostatnio jak tankowałem do pełna zaraz po zapaleniu się rezerwy to weszło 60l, więc na rezerwie zostało mi tylko 3 litry? Dziwne, bo FIS pokazywał jeszcze ponad 100km do przejechania:/ Sugeruje to chyba to, że mam źle skalibrowane. Przyznam że przyglądałem się tylko kalibracji spalania, i tam w tej chwili mam wartość 100%, a czytałem że skaluje się jeszcze ilość paliwa po zatankowaniu do pełna. Mógłby ktoś napisać jak to zrobić? Pozdrawiam 63 l mają wersje quattro, a avant i sedan po 70 l
szeryf Opublikowano 10 Listopada 2013 Autor Opublikowano 10 Listopada 2013 I jak koledzy, ma ktoś jeszcze ten sam problem? Może coś w sterowniku silnika trzeba pogrzebać?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się