karol.wojtowicz Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Witam, proszę o pomoc. Niedawno kupiłem Audi A4 [b8 CAGA] sedan 2008r manual z padniętym akumulatorem. Po wymianie na Warta Silver 77Ah zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po pierwszym śniegu w minioną sobotę, po pierwszym hamowaniu na śniegu kiedy załączyły się wszystkie systemu wspomagające kierowcę, na chwilę wyłączyło mi się radio z całym systemem MMI i ekranem włącznie, zaczęło chwilę migać i dzwięk też bardzo szybko znikał i się pojawiał, po tym zdarzeniu ono stało się cykliczne. Zawsze towarzyszy temu zdarzeniu ogłupienie wycieraczek, nie reagują na zmianę trybu pracy. Problem pojawia się od razu po odpaleniu auta i ruszeniu, przy gwałtownym hamowaniu i podczas normalnej jazdy. Tak jakby brakowało mu na wszystko prądu i musiał decydować który system ma działać a który jest akurat niepotrzebny. Proszę o pomoc. To wina za małego akumulatora? Oryginalny chyba siedział 95Ah. Czy może to alternator? Bardzo Was proszę o pomoc, chcę się dowiedzieć jak najwięcej zanim pojadę na serwis. Proszę też o podanie najlepszego serwisu zajmującego się samochodami marki AUDI w Warszawie. Mieszkam tu dopiero od miesiąca i nie wiem jeszcze co gdzie jest.
wrclaguna Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Nie mozna tak ot sobie zmieniać w B8 akumulatora z wiekszego na mniejszy Jakie błedy masz ? masz na MMI poziom AKU ?
karol.wojtowicz Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Opublikowano 2 Listopada 2012 Przed chwila sprawdzalem i nie mam poziomu aku w MMI. Jak odczytac bledy? Przyciskiem SET przy zegarach?
wrclaguna Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Pasuje kogos kto ci sie podepnie do autka z kompem i odczyta błedy
karol.wojtowicz Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Opublikowano 7 Listopada 2012 Dodam jeszcze, że migają mi z bardzo dużą częstotliwościa zegary i wyświetlacze klimatyzacji. Dla niewprawionego oka bardzo ciężko to dostrzec. Wymieniłem też akumulator na 100Ah Warta Silver więc to na pewno nie jest problem aku.
wrclaguna Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Musisz zmienic dokładnie na jaki był albo zrobic Adaptacje nowego AKU w sterowniku GATEAWY 19
karol.wojtowicz Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 Adaptacja aku ma na celu tylko dostosowanie sie sterownika podczas ladowania tak aby akumulator byl ladowany prawidlowo a co za tym idzie mial dluzsza zywotnosc. To nie ma nic do rzeczy
wrclaguna Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Adaptacja aku ma na celu tylko dostosowanie sie sterownika podczas ladowania tak aby akumulator byl ladowany prawidlowo a co za tym idzie mial dluzsza zywotnosc. To nie ma nic do rzeczy Skoro tak twierdzisz . Podpinałes auto do komputera ? pasuje sprawdzić jakie sa błedy bez tego ani rusz .
karol.wojtowicz Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 To bardziej cytat elektromechanika z piaseczna, podobno sa najlepsi. Jutro jade na komputer ktory jest darmowy, jesli po pelnych ogledzinach auta okaze sie ze jest do roboty a okaze sie ze na pewno jest, zajma sie nim. Szukalem i pytalem bardzo duzo. Praktycznie kazdy mi powiedzial ze oni sa drodzy ale najlepsi i ze nie bede zalowal pieniedzy przy odbiorze. Napewno opisze problem i rozwiazanie gdy juz wszystko bede wiedzial. Na ta chwile wiem tez zeby nie jezdzic autem, przy skokach napiecia moga sie spalic sterowniki a to k_rewskie koszty sa. Napisze zeby inni wiedzieli czego mozna sie spodziewac w takim przypadku. Niestety nie znalazlem na forum podobnego przypadku.
wrclaguna Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 A Kto ci doradzil zakup takiego AKU ?
karol.wojtowicz Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Opublikowano 9 Listopada 2012 Info z ostatniej chwili: mierzylem napiecie miedzy biegunami a klemami na aku, przy 3000obr/min dawal 13.2 wiec to jest zdecydowanie za malo. Powinno byc miedzy 13.7-14.3. Jutro jednak jade do mistrzów z Piaseczna, niech to obejrza i potwierdza. Potem naprawa alternatora badz wymiania, to zalezec bedzie od jego stanu. A co do wyboru aku, zostal on dobrany zgodnie z katalogiem. ---------- Post dopisany 09-11-2012 at 15:52 ---------- Poprzedni post napisany 08-11-2012 at 19:31 ---------- Problemem był moduł gateway sterujacy ukladem ladowania, on powodowal skoki napiecia co moglo spowodowac spalenie sterownikow. Na moje szczescie sie to nie stalo. Ktos kto jezdzil autem przede mna, zrobil potezne zwarcie co sie odbilo na module gateway. Polecam serwis "Elektronika - Jacek Grabowski" w Piasecznie. Bardzo profesjonalny i powiedzialbym nawet sterylny. Wszystko bardzo czysciutkie, bardzo mila obsluga. Nie warto jechac do innych serwisow bo zaplacimy dodatkowo za posrednika bo i tak wiekszosc aut trafia docelowo tam. Polecam z czystym sumieniem. Koszt naprawy 1500zl netto, czas trwania 2godz.
wrclaguna Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Az 1500 PLN netto wymieniali cie GATEWAYA A OCHRONA KOMPONENTU ?
karol.wojtowicz Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Opublikowano 9 Listopada 2012 1500zl netto to normalna cena w profesjonalnym warsztacie. Warto pojechac i sprawdzic jak pracuja, wtedy 1500zl netto stanie sie normalna cena. Nie kupowalbym samochodu marki Audi gdybym chcial wszystko robic po kosztach, z ta marka nie tedy droga. Mam roczna gwarancje i jesli cos jeszcze bedzie sie dzialo to zrobia to w cenie. Musieli mi wszystko na nowo ustawiac, nawet dawka paliwa byla nieprawidlowa...wszystko rozregulowane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się