michalchelm Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Witam od roku użytkuję a6 2.0TDI BRE 140KM 2005r auto ma 160tys km oryginalnego przebiegu, dziś wystąpił problem, podczas jazdy pojawiła się kontrolka ciśnienia oleju następnie wyczułem spadek mocy ( tak jak przy braku turbo) oraz wystąpił twardy hamulec, po ponownym odpalaniu problemy pojawiają się po kilkunastu sekundach a obecnie kontrolka od ciśnienia pojawią się już po odpaleniu, silnik pracuje cały czas normalnie auto zaholowałem (tylko na zapłonie) do mechanika i proszę o podpowiedź czego mogę się spodziewać? ponieważ przebywam w Norwegii mam ograniczone pole manewru a serwis audi wiąże się z kolosalnymi kosztami w tym kraju.
grabson765 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 padła pompa oleju znany problem poszukaj na forum
klucha11 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 ty go tak katowales bez cisnienia oleju???
michalchelm Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 "katowanie" trwało kilka minut musiałem dojechać 500m do stacji benzynowej a później odpalić 3 razy i przejechać 10m 1
klucha11 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-silnika-2-0-tdi-swap-pompy-oleju-113704/ "musiales"? no przez to mogles troche dojechac silnik i osprzet
michalchelm Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 Dzięki za link właśnie już trochę o tym poczytałem mam nadzieję że jakoś się z tym uporam chciałbym usunąć tylko konkretną część która się rozsypała bez rehabilitacji całości wadliwego zestawu i od ręki ją sprzedać
klucha11 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 no tylko nie wiem co tam mogla sie posypac. wal moze przetrwal ale turbawka to nie wiem
michalchelm Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 może jeśli silnik normalnie pracuje to nie jest nic poważnego ? mechanik który zagląda do audi zadzwonił i powiedział że jakaś plastikowa rurka od podciśnienia rozkruszyła mu się w rękach jutro ma to wymienić i zobaczymy co dalej, będę informował i prosił o konsultację
adax2008 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Dokładnie miałem to samo , identycznie, przejechałem 1 km i : rozsypała się turbina, padło vacum i niestety dojechałem silnik, a wszystko przez uszkodzona pompę oleju, to jakiś koszmar.
michalchelm Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Opublikowano 5 Listopada 2012 cholera adax w takiej sytuacji zaczynam coraz bardziej myśleć o najgorszym, w Twoim przypadku silnik też pracował normalnie do końca ? o sytuacji puki co jeszcze nic nie wiem mechanik który mi to robi miał dzisiaj straszny ruch a mnie bierze poza rachunkiem warsztatu w którym pracuje dlatego nie mogę go cisnąć, trochę omija puki co zabieranie się od strony pompy ze względu na ten rozwalony przewód od wakum powiedział że poziom oleju jest ponad maksimum tak jakby paliwo dostało się do niego mówił że musi wymienić przewód, olej i podłączyć zegar ciśnienia w miejsce czujnika po tym manewrze będzie wiedział coś więcej i jeśli "trafimy do punktu wyjścia" pewnie zabierze się do układu smarowania o którym mu mówiłem dostał w/w link z informacjami no i zobaczymy co dalej, jeśli okaże się że nie da sobie rady czeka mnie lawetka do Polski
adax2008 Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Niestety stało się najgorsze co mogło się stać. Silnik bez ciśnienia, gdzieś ucieka ale aby sprawdzić trzeba by wszystko ma drobne rozebrać i po kolei sprawdzać. Doradzono aby zminimalizować koszty i zmienić silnik. Zmieniłem silnik na BKD bo poprzedni dojechałem przez pompę olejową, czy ktoś może mi powiedzieć coś o tym silniku i czego ewentualnie mam się spodziewać . Autko chodzi w tej chwili bez zarzutów a ciśnienie na wolnych obrotach podchodzi pod 4 atmosfery. To wszystko skłania się do jednego że Audi to już nie ten samochód co był kiedyś. Poprzedni Japończyk Avensis poza klockami i olejem na wymianę nie wpędził mnie w koszty.
michalchelm Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 Witam dla podobnych przypadków przeglądających ten temat : finał sprawy AZserwis Pruszcz Gdański: wymiana turbiny, systemu smarowania, dodatkowo wymiana napinacza rozrządu (przy okazji wymieniony kompletny) przeczyszczenie zaworu EGR, A6 dostało mocniejszy soft przy którym wyszła potrzeba wymiany pompowtrysku; Audi jeździło już w dniu zaprowadzenia do serwisu, na dzień dzisiejszy przejechało od zabiegu 2,5tys km i sprawuje się bez zarzutu. adax2008 polecam kontakt z w/w serwisem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się