Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne znaleźisko przy wymianie świec żarowych 2.0tdi BLB


szwarcu1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Zwracam się z prośbą do znających temat. Podczas wymiany świec żarowych w aucie, po zdjęciu pokrywy zaworów znalazłem coś co przypomina urwaną szklankę popychacza. Nie wygląda ona jednak na urwaną - jest to coś w rodzaju dystansu ze szklanką po jednej stronie.

Leżało sobie w narożniku jak zaznaczone na zdjęciu. Wiecie co to takiego i skąd mogło się wziąć???

Drugie pytanie odnośnie kołka w wałku - był on wysunięty, po czym wepchnąłem go bez żadnych oporów palcem. Czy tak powinno być?

Z góry dziękuję za każdą pomoc!

Zdjęcia:

Galeria zdjęć aukcji Allegro - Galerie Allegro.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkałem sie z czyms takim osobiscie ,z tym ze w silniku AVF 130km.postanowiłem wymienic wałek sterujacy na drugi... Chojny u którego kupowałem wałek powiedział ze sie zdarza ze te zaślepki wyskakują... dlaczego...konkretów nie znam ale w/g mnie -słabo wydajne zamocowanie...i nic po za tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też zaślepki wypadły dwie musisz wymienić wałki na nowe bo nie będzie dobrego smarowania bądz w mniej fachowy sposób zaspawania tych że otworów pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Czyli to małe badziewie które wyciągnąłem, to zaślepka wałka rozrządu tak?

Chyba coś podobnego jest tutaj:

AutoKącik.PL: TDI na PD...czy są różnice w "gołym" silniku???

Proszę potwierdźcie. Można z tym jeździć, czy koniecznie trzeba rozbierać i wyciągać wałki???

A co z tymi "aluminiowymi nitami" ze zdjęcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz opisać w kilku zdaniach jak to zrobić? Trzeba wyciagać wałki? Co z ustawieniami pompowtryskiwaczy? Coś trzeba regulować?

Dzięki raz jeszcze za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz opisać w kilku zdaniach jak to zrobić? Trzeba wyciagać wałki? Co z ustawieniami pompowtryskiwaczy? Coś trzeba regulować?

Dzięki raz jeszcze za pomoc.

Szukaj na forum było dość dużo pisane na ten temat:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wypadł Ci brok to wyciągasz tylko wałek PD z którego wypadł. Jest kilka metod zabezpieczenia tej zaślepki które znajdziesz na forum. Nic nie musisz ustawiać bo nie wyciągasz PD i nie wykręcasz śrub regulacyjnych PD. Pamiętaj o nowych śrubach wałka PD dostępne tylko w ASO ok 22zł/szt które dokręcasz w odpowiedniej kolejności momentem 20Nm+90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze szukałem i niestety nic nie znalazłem na temat :-( Może któryś z kolegów podeśle link do odpowiedniego tematu? Będę wdzięczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

Czy mógłby ktoś podesłać link do tematu, w którym opisane jest jak naprawić wypadającą zaślepkę? Mam to samo niestety w swoim aucie :-(

szwarcu1, widzę że też jesteś z Kalisza. Może wspólnymi siłami uda się to naprawić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link, ale utwierdził mnie on w przekonaniu, że to co wyciągnąłem spod pokrywy zaworów nie jest jednak brokiem tego wałka.

W podanym wątku jest zdjęcie z silnika 16V i brok wygląda tak:

http://img593.imageshack.us/img593/5032/broki1.jpg

Wg mnie nie jest to to samo co znalazłem (pierwsze i piąte zdjęcie):

Galeria zdjęć aukcji Allegro - Galerie Allegro.pl

Być może w pierwszym poście niejasno opisałem o co mi chodzi. A chodziło mi o dwie rzeczy:

1) Czym jest to co znalazłem na głowicy

2) Czy zaślepka na zdjęciach 2-4 może się wysuwać.

Na pytanie 2 znam już odpowiedź. Nurtuje mnie jednak nadal pytanie 1 :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyzby to był element jednego z PD styk sruby regulacyjnej z trzpieniem pompki...(nie wiem jak to nazwać...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie tak się zastanawiałem nad tym. Przeglądając posty jestem na 100% pewnien, że nie jest to brok wałka. W silnikach 8V broki są podobne do tego, ale w 16V wyglądają zupełnie inaczej. Dodatkowo znalazłem go z tej strony, gdzie brok był na swoim miejscu.

SotoM, czy ten element mógł sobie swobodnie wypaść, czy też jest on integralną częśćią PD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o trzpień kulisty to na pewno nie jest to nie jest. Wygląda zupełnie inaczej i jeszcze nikomu się nie zdarzyło by wypadł (jest to fizycznie możliwe), poza tym jedna pompka by nie działała a co za tym idzie silnik chodził by na trzy gary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalsepki ktore sa pokazane nie sa zaslepkami walka, tylko osi dzwigienek pompowtryskiwaczy.

Wystarczy obejrzec czy sa na miejscu po kazdej ze stron osi.

Byc moze w przeszlosci rozlecial sie hydropopychacz, usterke usunieto ale resztki pozostaly pod pokrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...