szwarcu1 0 Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Witam wszystkich. Zwracam się z prośbą do znających temat. Podczas wymiany świec żarowych w aucie, po zdjęciu pokrywy zaworów znalazłem coś co przypomina urwaną szklankę popychacza. Nie wygląda ona jednak na urwaną - jest to coś w rodzaju dystansu ze szklanką po jednej stronie. Leżało sobie w narożniku jak zaznaczone na zdjęciu. Wiecie co to takiego i skąd mogło się wziąć??? Drugie pytanie odnośnie kołka w wałku - był on wysunięty, po czym wepchnąłem go bez żadnych oporów palcem. Czy tak powinno być? Z góry dziękuję za każdą pomoc! Zdjęcia: Galeria zdjęć aukcji Allegro - Galerie Allegro.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 spotkałem sie z czyms takim osobiscie ,z tym ze w silniku AVF 130km.postanowiłem wymienic wałek sterujacy na drugi... Chojny u którego kupowałem wałek powiedział ze sie zdarza ze te zaślepki wyskakują... dlaczego...konkretów nie znam ale w/g mnie -słabo wydajne zamocowanie...i nic po za tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekvka 0 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 u mnie też zaślepki wypadły dwie musisz wymienić wałki na nowe bo nie będzie dobrego smarowania bądz w mniej fachowy sposób zaspawania tych że otworów pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarcu1 0 Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 OK Czyli to małe badziewie które wyciągnąłem, to zaślepka wałka rozrządu tak? Chyba coś podobnego jest tutaj: AutoKącik.PL: TDI na PD...czy są różnice w "gołym" silniku??? Proszę potwierdźcie. Można z tym jeździć, czy koniecznie trzeba rozbierać i wyciągać wałki??? A co z tymi "aluminiowymi nitami" ze zdjęcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekvka 0 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 zrób to jak najszybciej bo nie będzie dobrego smarowania wałka roz jak wypadną broki godzinka roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarcu1 0 Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Możesz opisać w kilku zdaniach jak to zrobić? Trzeba wyciagać wałki? Co z ustawieniami pompowtryskiwaczy? Coś trzeba regulować? Dzięki raz jeszcze za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audiomaniak 3 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Możesz opisać w kilku zdaniach jak to zrobić? Trzeba wyciagać wałki? Co z ustawieniami pompowtryskiwaczy? Coś trzeba regulować? Dzięki raz jeszcze za pomoc. Szukaj na forum było dość dużo pisane na ten temat:hi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Jeśli wypadł Ci brok to wyciągasz tylko wałek PD z którego wypadł. Jest kilka metod zabezpieczenia tej zaślepki które znajdziesz na forum. Nic nie musisz ustawiać bo nie wyciągasz PD i nie wykręcasz śrub regulacyjnych PD. Pamiętaj o nowych śrubach wałka PD dostępne tylko w ASO ok 22zł/szt które dokręcasz w odpowiedniej kolejności momentem 20Nm+90st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarcu1 0 Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Kurcze szukałem i niestety nic nie znalazłem na temat :-( Może któryś z kolegów podeśle link do odpowiedniego tematu? Będę wdzięczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
black11 0 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Witam serdecznie! Czy mógłby ktoś podesłać link do tematu, w którym opisane jest jak naprawić wypadającą zaślepkę? Mam to samo niestety w swoim aucie :-( szwarcu1, widzę że też jesteś z Kalisza. Może wspólnymi siłami uda się to naprawić? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Jeden z tematów: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b7-bpw-glosniejsza-praca-silnika-dudnienie-215246/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarcu1 0 Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Dzięki za link, ale utwierdził mnie on w przekonaniu, że to co wyciągnąłem spod pokrywy zaworów nie jest jednak brokiem tego wałka. W podanym wątku jest zdjęcie z silnika 16V i brok wygląda tak: http://img593.imageshack.us/img593/5032/broki1.jpg Wg mnie nie jest to to samo co znalazłem (pierwsze i piąte zdjęcie): Galeria zdjęć aukcji Allegro - Galerie Allegro.pl Być może w pierwszym poście niejasno opisałem o co mi chodzi. A chodziło mi o dwie rzeczy: 1) Czym jest to co znalazłem na głowicy 2) Czy zaślepka na zdjęciach 2-4 może się wysuwać. Na pytanie 2 znam już odpowiedź. Nurtuje mnie jednak nadal pytanie 1 :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Mi to właśnie wygląda na brok/zaślepkę. Sprawdź wałek czy nie brakuje zaślepki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarcu1 0 Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Muszę to dokładnie obejrzeć... Mętlik w głowie mam :-) Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 czyzby to był element jednego z PD styk sruby regulacyjnej z trzpieniem pompki...(nie wiem jak to nazwać...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarcu1 0 Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Też właśnie tak się zastanawiałem nad tym. Przeglądając posty jestem na 100% pewnien, że nie jest to brok wałka. W silnikach 8V broki są podobne do tego, ale w 16V wyglądają zupełnie inaczej. Dodatkowo znalazłem go z tej strony, gdzie brok był na swoim miejscu. SotoM, czy ten element mógł sobie swobodnie wypaść, czy też jest on integralną częśćią PD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Jeśli chodzi o trzpień kulisty to na pewno nie jest to nie jest. Wygląda zupełnie inaczej i jeszcze nikomu się nie zdarzyło by wypadł (jest to fizycznie możliwe), poza tym jedna pompka by nie działała a co za tym idzie silnik chodził by na trzy gary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarcu1 0 Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 To ja wymiękam W sobotę rozbiorę gruchotka i obejrzę raz jeszcze wszystko dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 zalsepki ktore sa pokazane nie sa zaslepkami walka, tylko osi dzwigienek pompowtryskiwaczy. Wystarczy obejrzec czy sa na miejscu po kazdej ze stron osi. Byc moze w przeszlosci rozlecial sie hydropopychacz, usterke usunieto ale resztki pozostaly pod pokrywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 No i się wyjaśniło co znalazłeś . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się