Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Strasznie wysokie spalanie w nowym a5 coupe 1,8tfsi 170ps - proszę o radę :)


kamilllb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim,

mam duży problem, a mianowicie spalanie w nowy a5 coupe 1,8tfsi 170ps, samochod kupiony niecałe dwa miesiące temu, a spalanie o jakieś 10-15% wyższe niż w a4 avant ojca (b8 2010) 2,0tfsi 211ps. W trasie przy ekonomicznej jeździe (średnio 120km/h) ciężko zejść poniżej 7,5-8,0/100km, gdzie jadąc a4 avant można nawet zejść poniżej 7,0. W mieście jeżdżąc wyjątkowo ekonomicznie ciężko mieć poniżej 10, a trochę mocniej cisnąć spalanie po mieście nawet 15!!!:/ Czy miał ktoś taki problem? Zbieram się, żeby pojechać do aso, ale zastanawiam się czy oni mogą coś z tym zrobić. Strasznie to dziwne i niezadowalające dla mnie, bo a5 miało spalać zdecydowanie mniej niż a4...

Czy zmiana np. programu lub chipbox mogą wpłynąć polepszająco na spalanie?

Dzięki z góry. pzdr!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wierze wywaliłaś tyle kasiory na auto i teraz zamiast cieszyć się jazdą to ty liczysz że spala litra więcej ?? niż auto ojca?? Jest na dotarciu więc może palić trochę więcej. Na koniec dobiłes mnie tym chipbox - wsadzaj jak najszybciej, kup na allegro nie czekaj :D :D i dział TECHNICZNY już czeka na ciebie.

ojca furka mocniejsza więc może temu delikatnie mniej pali i dotarta więc tu moim zdaniem jest przynajmniej trochę przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedia, pali o litr więcej:grin:

Rozumiem, że pomiary spalania wykonujesz tak, że tankujesz do pełna pod korek, przejeżdżasz określony dystans, znowu tankujesz pod korek i obliczasz jakie jest średnie spalanie?

Z resztą to ciekawe, kupić nowe a5 w benzynie i nażekać, że spalanie nieco większe niż być powinno. Chyba bogatym kryzys również sięga do portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem takiego podejscia, kupil to niech sie cieszy ze ma, a jak kupujecie cos i nie spelnia swoich parametrow to zostawiacie tak jak jest?

Pali litr-dwa wiecej od a4 ale o 3-4 litry srednio wiwcej od innych a5 z tym silnikiem, nie chodzi o to ze pali duzo bo na benzyne mam (tak jak napisaliscie kupilem samochod za tyle kaay to glupio by bylo zebym oszczedzal i jezdzil autobusem)

To jakbym kupil opony i po przejechaniu jednego sezonu nie bylo by bieznika to tez mialbym zamknac oczy i kupic nowe bo mnie stac? Bez sensu

Zaplacilem za produkt i oczekuje zeby spelnial pewne atandardy ktore opisuje audi, nie chce oczywiscie spalania na poziomie katalogowym ale bez przesady - dwa razy tyle co w katalogu?

Bede wdzieczny za jakies konkretne rady...

Ps przejechane mam juz 6000 km i na razie nie widze zadnej roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chipbox z allegro :grin:

To do mnie ? :D ja nic nie wkładałem do swojego auta z allegro bo wiem ze to shit :P jak bede zwiekszal moc to jedynie hamownia :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie, masz quattro i ewentualnei automat? a ojciec ma manuala i ośke?

poza tym ojca 200KM troche łatwiej napędza bude ktora wazy zreszta pewnie podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no koledzy... Umówmy się że kolega kamilllb kupił sobie nowe autko i wybrał tę jednostkę napędową mając nadzieję że będzie ekonomiczna tak?

Nie mam bladego pojęcia o nowych samochodach i jednostkach "srefesi" oprócz tego że ciężko tam z LPG :decayed: Ale czytałeś może jakieś opinie odnośnie spalania średniego u innych?

Jeśli okazałoby się że faktycznie masz zawyżone to chyba jedyną sensowną radą było by podjechanie na serwis bo to że coś jest nowe jak wszyscy wiemy nie oznacza że nie może być zepsute :wink:

A sprawdzałeś spalanie tankując na różnych stacjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie odpowiedziałeś na pytanie jak mierzysz spalanie...

No dobra, wpływ na spalanie ma:

- ciśnienie powietrza w oponach (jak i wielkość kół, szerokość itp, wiadomo, że na mega szerokich laczkach spalanie będzie duże, fizyki się nie oszuka)

- umiejętne obchodzenie się z pedałem gazu (co wcale nie oznacza, że spokojna, emerycka jazda = niskie spalanie, trzeba wyczuć)

- długość odcinków jakie pokonujesz (jazda na ssaniu)

- jakość paliwa, jakie wlewasz (oszukanego paliwa samochód spala więcej, może stację zmień?)

- kolejna rzecz to VAG, VAG, VAG i logi dynamiczne, nie ma czego się obawiać, na szczęście samochody z grupy VAG nie mają patentów na to i logowanie jest dziecinnie proste (w porównaniu do wynalazków francuskich i japońskich)

Nikt z fusów nic nie wywróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chipbox z allegro

:grin:

To do mnie ? :D ja nic nie wkładałem do swojego auta z allegro bo wiem ze to shit :P jak bede zwiekszal moc to jedynie hamownia :thumbup1:

nie do ciebie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że pali 3-4 litry więcej średnio od innych z podobnym silnikiem, ale napisałeś że nie możesz zejść w trasie poniżej 8L czy to ma znaczyć, iż jakikolwiek benzyniak czy z fsi czy bez potrafi zejść na 5 litrów spalania? BEZ JAJ.

Poza tym przejedź 15 tysi km i jak się dotrze to spalanie spadnie.

Wskazówka ode mnie: jak masz tempomat to sprawdź czy więcej pali z tempomatem czy bez. Jeśli na tempomacie więcej to znaczy tylko i wyłącznie, ze silnik niedotarty i z czasem będzie poprawa.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że średnio pali o 3-4 litry więcej, co nie znaczy że na trasie tyle mniej, ale bez problemu z tym silnikiem da się zejść do około 6-6,5L na trasie, oczywiście przy jeździe "emeryckiej" :)

Chodziło mi, że tutaj ciężko przy prędkości 100-120 zejść poniżej 8L chwilowego spalania!!! nie mówiąc już o średnim, a odnośnie tempomatu to trudno ocenić ale różnica jak jest to na poziomie 0,1-0,2L

A czy wiecie może dla jakich prędkości są podawane spalania katalogowe - miejskie i w trasie? (reguluje to jakaś norma unijna i zawsze jest podawane dla każdego samochodu w tych samych warunkach "laboratoryjnych" - nie moge tego znaleźć)

Jadąc a4 avant 2,0tfsi 211ps około 100-120km/h można zejść bez problemu do 6L chwilowego spalania - co oczywiście nie jest średnim, więc 6 a 8 to jest spora różnica...

No na razie niewielka jest różnica pomiędzy tym jak wyjechałem z salonu a tym co jest teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o to mi chodziło, odczytujesz spalanie chwilowe, które wyświetla Ci bezmyślnie komputer (gdzie nawet producent wprost pisze, że są to wartości orientacyjne i nie należy strasznie się do nich przywiązywać, z resztą komputer może być omyłkowo źle skalibrowany). Zmierz spalanie jak piszę: nalej do pełna, przejedź na trasie 200-300km przy prędkości 90km/h (jak podaje producent), pojedź na stację i znowu wlej do pełna.

Producent spalanie na trasie podaje przy prędkości 90km/h, przy 120km/h spalanie jest wyższe z reguły o ok 20-40%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie miejskie to czarna magia. Coś tam jeżdżą, cos tam stoją, jakieś dyrektywy unijne to weryfikują.

Dlaczego producenci kłamią? Ile pali twój samochód? - Motoryzacja w INTERIA.PL - samochody, motocykle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...