Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu, czy to prawda...


ssebastian21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie zacząłem czy to prawda że w a4, b5. v6. 2.6 trzeba rozkopywać cały przód żeby wymienić termostat? W warsztacie to koszt podobno 250 - 500 zł, normalnie zrobiłbym to ze znajomym który ma kanał, narzędzia trochę pojęcia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie przerabiałem to w moim 2,8 trzeba rozebrać cały przód łącznie z rozrządem żeby wymienić termostat, TRAGEDIA !! Ale do zrobienia samemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagasz zderzak,odchylasz chlodnice klimy na bok,wyjmujesz chlodnice wody i masz dojscie,zdejmujesz pasek wielorowkowy,sciagasz obudowy silnika,termostat znajduje sie pod dekielkiem z lewej strony silnika gdzie dochodzi do niego waz z chlodnicy wody,odkrecasz chyba 2 sruby od dekielka odginasz troche pasek rozrzadu i wyciagasz dekielek,a pod spodem termostat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca strasznie nie wdzięczna, ale udało się, jednak to mit że trzeba zrzucać cały rozrząd, tak jak kolega wyżej napisał da się zrobić bez problemu. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było z Twoim starym termostatem? też pękł na poł tak jak mój czy stanął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo tera czeka znajomka 2.8 apr a rozrzad robil na poczatku stycznia i zaoszczedzil na termostacie. teraz ma za swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanął, nie trzymał 90. z reguły było 70-75, na postojach dłuższych wchodził 85-90 ale po ruszeniu od razu spadało. teraz 90 i ani drgnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest zwalać przód- wtedy jest dostęp do wszystkiego bez żadnych nerwów że coś przeszkadza albo kiepskie dojście. Ja jak wymieniałem w 2.8 ACK to kolejnośc taka:

- spuszczenie płynu chłodniczego

- zwalenie przodu

- demontaż paska wielorowkowego

- demontaż napinacza paska wielorowkowego

- poluzowanie napinacza paska rozrządu

- zsunięcie paska rozrządu do połowy grubości koła zębatego głowicy (lewej oczywiście)

- odkręcenie dwóch śrób od obudowy termostatu i zsunięcie jej

- wymiana termostatu

- składanie wszystkiego do kupy

- zalanie płynu

- odpowietrzenie układu.

Czas: 2,5 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzanie:

- zalewamy płynem pod korek, luzujemy opaskę przy wyjściu z nagrzewnicy i zsuwamy wężyk z dziurką tak aby dziurka zeszła z krućca. Czekamy aż poleci płyn chłodniczy przez tą dziurkę- do tego niezbędne okaże się uruchomienie silnika. Silnik troche pochodzi i pojawi się płyn w dziurce-wtedy zakładmy z powrotem opaskę i czekamy aż silnik się nagrzeje (ogrzewanie w aucie na full cały czas). Auto osiągnie ok 90 stopni to otworzy sie termostat i błyskawicznie płynu ze zbiorniczka zacznie ubywać- należy cały czas go dolewać aby z powrotem nie zapowietrzyć. Gdy już cały układ wypełni sie płynem pozwólmy silnikowi troche popracować i monitoruj temp silnika. Jak płynu nie ubywa, nie ma wycieków a w środku jest już "sauna" możemy cieszyć się z dobrze wykonanej roboty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...