Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z gasnącym silnikiem a przedody zapłonowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

tym razem zacznę nowy temat, niezbyt przyjemny ale trzeba go poruszyć. Może zdarzyło się to jeszcze komuś... mi od kilku dni dość często, a mianowicie GASNĄCY SILNIK PODCZAS JAZDY.

Od razu powiem że problem jest dość złożony.

A więc od początku

Od momemntu kiedy kupiłem auto cały czas coś jest nie tak. W końcu odwiedziałem serwis Audi/VW. Co mnie zaskoczyło to:

1. podłączenie przewodów: serwis mówi 1-4, 2-3. W literaturze wszędzie jest napisane 1-3, 2-4. Komu wierzyć?

2. nie chcę niczego sugerować ale od tego momentu wskazówka poziomu paliwa zaczęła szaleć i wskazywała błędne wartości. Doszło w końcu do tego że silnik wyłączył mi się kiedy miałem 1/4 baku. Jak obliczyłem, autko spaliło mi 18 l/100km. SZOOK!! (na marginesie: czy stan filtra powietrza może mieć na to jakikolwiek wpływ?)

3.Wymieniłem akumulator z 40 Ah na 60 Ah. Przy montażu powiedziano mi że słaby prąd ładowania więc trzeba zajrzeć do alternatora i jego regulatora.

Po przejechaniu ok 20 km silnik niespodziewanie wyłączył mi się. Tak jeszcze zdarzyło mi się 3 razy na drodze do domu.

Mam pytanie takie. Czy jest jakiś związek między tymi sprawami a jeśli nie to co w każdej sytuacji jest nie tak i jak usunąć problem.

Byłbym wdzięczny za konstruktywne pomysły i dyskusje.

Opublikowano

Moim zdaniem masz namieszane z LPG,dlatego te problemy.

Opublikowano

Byles w serwisie,co Ci powiedzieli?

Przewody 1-4,3-2 a to z tego powodu ze iskra skacze jednoczesnie na 1-4,3-2 gdy obydwa tloki sa w gorze.

Opublikowano

odnośnie par 1-4, 2-3 nie zaprzeczę, serwis tak ustawił

to skąd zalecenia o podłączeniu 1-3, 2-4 autora książki Sam naprawiam?

poprzedni właściciel auta cały czas jeździł na usatwieniach 1-3,2-4, nawet gazownik jak regulowałem gaz tak mi założył i wspominał że tak ma być

dlatego zgupiałem !!! :mysli:

Opublikowano

Jak wygląda "szaleństwo" wskaźnika paliwa? Jeśli podczas pracy silnika pokazuje różne wartości a na postoju z włączonym zapłonem ( nie pracującym silnikiem) właściwy poziom paliwa, to prawdopodobną przyczyną kłopotów może być nieprawidłowo działający zawór odpowietrzania zbiornika. Przy pracującym silniku posłuchaj, czy nie słychać syku przy wlewie paliwa.

W jakich warunkach Ci zgasł samochód - Czy po dłuższej jeździe?

Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie, problem z siecią.

Ale do rzeczy.

Szaleństwo wskaźnika wygląda tak:

Uruchamiam silnik - wskazówka pnie się w górę do 3/4 baku (bo tyle powinno być wg mojej kalkulacji).

W raz z jazdą wskazówka pnie się w górę na 1/1. Potem z km/km opada. Szybkość opadania cały bak/5 km, aż w końcu pali się rezerwa i tu moje przerażenie bo nie wiem czy samochód może się wyłączyć.

Zatrzymuję samochód i czekam z godzinę. Następna sytuacja jest podobna. Nie sposób przewidzieć ile spalił silnik. Powiem tak. Gdy myślałem że powinno być 3/4 bak okazało się na stacji benzynowej że zjadał mi 18l/100km. I tu kolejne :shocked:

Czy może być to wskazywać na uszkodzony przepływomierz?

Co do gaśnięcia auta. wymieniłem akumulator na 60 z 40. Pojeździłem po mieście i z żadnego powodu na rondzie silnik wyłączył się. Zanim dojechałem do domu dwukrotnie jeszcze mi się wyłączył. Fakt jest taki że działo się to gdy zwalniałem i wciskałem sprzęgło by zredukować bieg. Wtedy się wyłączał.

Podejrzewam że regulator albo alternator nie daje rady. Jeśli nie to, to nie mam zielonego pojęcia co.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...