Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przewód olejowy turbiny + króciec (pilna pomoc potrzebna :)


YAQB21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z uwagi na jakieś tam "problemy" ze wstawaniem turbo, zaistniała potrzeba jego demontażu. Po zakończeniu pracy stwierdziłem, iż z nakrętki przewodu olejowego turbiny (od góry czyli od strony "zasilania" turbo w olej) sączy się olej. Wygląda najwyraźniej na to, iż podczas demontażu uległ uszkodzeniu styk pomiędzy przewodem a krućcem wkręconym w turbinę. Ciężko będzie stwierdzić czy uszkodzeniu (np. zarysowaniu) uległa "gruszka" na przewodzie czy powierzchnia w krućcu turbiny (czy obydwa elementy). Tak czy siak potrzebuję uszczelnić to połączenie, w szczególności poprzez zakup obydwóch elementów, bo mi się olej dość wyraźnie sączy poprzez nakrętkę przewodu.

Jeśli ktoś ma takie elementy na sprzedaż lub nakieruje mnie gdzie kupić - czekam i z góry dziękuję za kontakt. Jednocześnie bardzo proszę o podanie numerów katalogowych przewodu i króćca. Zdążyłem znaleźć, że cała grupa przewodów ma symbol 038 145 771 po czym następują symbole literowe, ale jest ich sporo w zależności od kodu silnika i modelu auta. Ja potrzebuję do A4 B5 AFN.

Zdjęcie krućca (zapożyczone z netu):

eba8c092684152dbmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz .

image.jpg

image.jpg

---------- Post dopisany at 17:34 ---------- Poprzedni post napisany at 17:21 ----------

Chyba ze tylko to wymienisz ..

image.jpg

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień podkładkę miedzianą i oczyść dobrze powierzchnię gdzie przylega i po problemie. Taką podkładkę możesz kupić w większości sklepów motoryzacyjnych. Musisz tylko znać jej wymiary (ja już nie pamiętam). Przewód zasilający olejem podczas dokręcania nie może być pod kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że problem na 200% dotyczy łączenia pomiędzy przewodem a krućcem, a nie krućcem a turbiną. Podkładka, o której mowa jest na gwincie właśnie pomiędzy krućcem a turbiną, a olej wysącza się górą nakrętki przewodu, więc ewidentnie problem jest na styku przewód - kruciec.

Dzięki za numery. Problem dotyczy połączenia po stronie turbo, więc odpowiednie dla mnie są kody i elementy z górnych rysunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien, zestaw rurki z kroccem, (ok. 170PLN) ew. tak jak kolega pisal poz 13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupię taki zestaw za 170pln? Wczoraj dzwoniłem do ASO w Powsinie (Warszawa) to powiedziano mi, iż rurka to 180 pln a kruciec 140 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupię taki zestaw za 170pln? Wczoraj dzwoniłem do ASO w Powsinie (Warszawa) to powiedziano mi, iż rurka to 180 pln a kruciec 140 ...

Tak to prawda takie ceny są ...:facepalm:

A według mnie wystarczyło by wymienić pozycję 13 koszt coś 12zł i powinno rozwiązać problem

Tak jak pisał Kol. Marcin wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kolega powiększył mi w ETCE tę pozycję 13 (bo tu na rysunku ledwo ją widać) i rzeczywiście jest tam coś. Pytanie - to się odkręca od przewodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kolega powiększył mi w ETCE tę pozycję 13 (bo tu na rysunku ledwo ją widać) i rzeczywiście jest tam coś. Pytanie - to się odkręca od przewodu?

Na pewno jest to wymienialne ...jak kupisz nowe to zobaczysz jak to wygląda Ja tego nie wymieniałem ..

Mozesz jeszcze zapodać nową nakrętkę (12 ) 25zł jak masz słaby gwint w niej ........

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem jak ty tzn sączyło sie właśnie z tej gruszki.

Odkręciłem wszystko,wyczyściłem dobrze szmatą następnie odtłuściłem dałem nową podkładkę miedzianą,dokręciłem MOCNO i po kłopocie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko Ty piszesz o podkładce POD krućcem (element nr 4 na zdjęciu) i wtedy się "poci" spod króćca, a mi się sączy znad niego i wypływa górą nakrętki (element nr 12). Właśnie przed chwilą kupiłem tę tulejkę (nr 13) i będę zmieniał. Mocne dokręcanie tego wszystkiego moim zdaniem jest błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poci Ci się czasem z przewodu w nakrętce bo masz dokręcony przewód pod kątem? Jeśli przewód jest prostopadle do turbiny i dobrze dokręcony nie powinno nic ciec. Przewód jest z aluminium i jeśli jest dobrze ustawiony i dobrze dokręcony to końcówka przewodu dopasuje się do stożka w króćcu i dobrze się uszczelni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą kupiłem tę tulejkę (nr 13) i będę zmieniał. Mocne dokręcanie tego wszystkiego moim zdaniem jest błędem.

dopasuj sobie klucz płaski a jak trzeba to do szlifuj by przy dokręcaniu tej nakrętki przytrzymać właśnie ten króciec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wczoraj tę tulejkę (ale dlaczego ona nazywa się gwintowana to nie wiem :) ) i problem zdaje się został rozwiązany. OLIVER - dzięki za sugestię. Okazała się celna.

Teraz jeszcze tytułem wyjaśnienia i dla potomnych:

1) Tulejka na przewodzie (element nr 13) jest wymienna, natomiast wymaga to trochę gimnastyki, ponieważ trzeba ją rozciąć, aby ją zdemontować. Ja to zrobiłem szlifierką kątową z cienką tarczą (1mm) i na najmniejszych obrotach. Wskazane by było jakieś narzędzie którym precyzyjniej można wykonać takie cięcie. Po pozbyciu się starej tulejki, nową nasuwa się w to samo miejsce i podczas dokręcania przewodu do krućca ulega ona zagnieceniu na przewodzie i w tej sposób uszczelnia się. Dobrze jest też przeczyścić wnętrze nakrętki.

2) Powód dla którego wogóle pojawił się problem z przesączaniem się oleju jest najprawdopodobniej taki, iż przy odkręcaniu przewodu od turbiny (na potrzeby jej czyszczenia) nie byłem świadom tego, że tam jest jeszcze króciec, nie przytrzymałem go i wykręciło mi się wszystko - przewód razem z króćcem. Prawdopodobnie wtedy na powierzchni pierścienia pojawiły się jakieś rysy i przepuszczało olej. Swoja drogą musiałem użyć później znacznej siły aby rozdzielić nakrętkę przewodu od króćca.

3) Nie dysponowałem nowymi podkładkami miedzianymi pod śruby, więc siłą rzeczy musiałem zamontować stare, ale nie widać aby coś przeciekało, więc "da radę" bez.

Gdyby ktoś musiał coś kupić (wersja tekstowa, bo widać to również na rysunkach):

- kruciec 028 145 786 (koszt ASO ok 130 pln)

- przewód zasilania turbiny olejem 028 145 771 BF (180 pln)

- tuleja gwintowana N 020 8298 (~ 14 pln)

Powyższe dane dotyczą silnia AFN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie ma do dyspozycji nowej podkladki miedzanej nalezy stara porzadnie wyzarzyc, i powoli wystudzic. Miedz bedzie podatnijesza na zgniatanie, i ponownie sie ulozy.

---------- Post dopisany at 10:09 ---------- Poprzedni post napisany at 10:05 ----------

Gdzie kupię taki zestaw za 170pln? Wczoraj dzwoniłem do ASO w Powsinie (Warszawa) to powiedziano mi, iż rurka to 180 pln a kruciec 140 ...

samego krocca nie wyminaisz najwaznieszy jest 13 + rurka, czyli komplet z pozycji 9 oraz miedziana podkladka poz 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat króciec jest najprościej wymienić, bo jest wykręcalny. Ostatecznie wyminiłem tylko element nr 13. Patent na miedź bardzo fajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...