mysiak23 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Witam, Opiszę wszystko co ma u mnie miejsce z samochodem: 1. wilgotny dzień, silnik się uruchomił, ale nie wszystkie cylindry działały - 2 próby brak zmian, 2. następnego dnia silnik w ogóle się nie uruchamia - rozrusznik chodzi, ...kilka dni później... 3. sprawdziłem wszystkie cewki zapłonowe na nowym kablu i nowej świecy - iskra się pojawia (akumulator o dziwo jeszcze żyje), 4. z uwagi na duży mróz nie miałem już siły wymienić wszystkich świec/kabli i montować ich do silnika. EDIT (18.12.12): Dziś zabrałem się za wymianę kabli i świec. Zdjąłem 2 kable ze świec... Oba do połowy umazane w oleju, dużo tego oleju ;/. Świec nie mogłem wykręcić, strasznie mocno siedzą. Nie chciałem się z nimi szarpać. Muszę załatwić do nich lepszy klucz. Co radzicie mi teraz zrobić? Akumulator naładowany, kręci rozrusznikiem, a silnik nie odpala. Podejrzewam, że reszta świec też jest w oleju przez co nie wytwarzają iskry. Dodatkowo po próbie uruchomienia silnika zapala mi się kontrolka niskiego poziomu oleju (stan oleju na bagnecie w normie), mryga i piszczy, aż w końcu gaśnie. Skąd mógł się wziąć ten olej? Silnik nieszczelny, zawory/uszczelki puszczają? Nawet nie mam jak do mechanika podjechać bo auto stoi w miejscu . Poradźcie coś . ---------- Post dopisany 18-12-2012 at 13:42 ---------- Poprzedni post napisany 08-12-2012 at 17:17 ---------- Podbijam bo pojawiły się pewne nowe okoliczności. Wcześniejszy post edytowałem.
arasxxx Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 jak olej na kablu jest to raczej uszczelka pod pokrywą zaworów . ale auto powinno palić . spróbuj wykręcić jedną świecę założyć na kabel i przytrzymać do obudowy i niech ktoś kręci a ty patrz czy jest iskra
mysiak23 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2012 Właśnie próbowałem powykręcać świece, ale nie dałem rady. Strasznie mocno siedzą, ani drgną. Zamówiłem lepszy klucz, bo obecny to taki zwykły za 7 zł. Nie ma na nim jak założyć dźwigni. Z 6 świec 3 są zalane od góry olejem, 2 po jednej i jedna po drugiej stronie silnika. Reszta sucha. Jak będę miał nowy klucz to spróbuję założyć nowe świece i kable - o ile uda mi się wykręcić stare :-/. No i zobaczymy. Choć pewnie jak napisałeś, jeśli to uszczelka to znowu mi się wszystko zaleje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się