Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Passat B5 AFN


prezesik18

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, u ojca w afn silnik dość długo się nagrzewa, ogrzewanie też wcale nie powala. Temp na zewnątrz -6

Sprawdziłem vagiem na zimnym silniku:

01-Engine: 007;

Fuel Temp 8,1C

Intake Air Temp -1,8C

Coolant Temp 3,6C

17-Instruments: 003

Coolant Temp 30C

Po rozgrzaniu silnika (koło 7km), wskazówka temp cieczy w liczniku stoi pionowo. Odczyty:

01-Engine: 007;

Fuel Temp 30,6C

Intake Air Temp 9,9C

Coolant Temp 76.5C

17-Instruments: 003

Coolant Temp 81,0C

Daje tu log z jazdy (rozgrzewania silnika) :

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

potem przełączyłem na 17-Instruments: 003 i kontynuowałem jazdę:

17-Instruments: 003

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Czujnik czy termostat?

---------- Post dopisany 10-12-2012 at 21:03 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2012 at 17:25 ----------

Pomorze ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp do wymiany zobacz jak skacze temp podczas nagrzewania, ja miałem podobnie po wymianie czujnika skończyły sie problemy. Chociaż i tak temp na wskaźnikach bedzie szybciej wskazywac 90 niz widzi to ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, jakiej firmy czujnik polecasz? Zamienniki są coś warte, czy od razu inwestować w oryginał?

---------- Post dopisany at 21:18 ---------- Poprzedni post napisany at 19:02 ----------

Z tego co widziałem to były 2 rodzaje stosowanych czujników o numerach 059 919 501 i 059 919 501A, czym one się różnią i czy jest różnica który zamontuje? Zastanawiam się nad podmianką czujnika z mojego ADR w celu sprawdzenia czy się sytuacja poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

059 919 501 jest na kwadratową wtyczkę (ten powinien być do twojego auta)

059 919 501 A półokrągła wtyczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki :wink: W weekend sprawdzę czy takie same siedzą, ale pewnie nie, ja mam Audi styczeń 1996, a ojciec ma paska z grudnia 1997, vinu niestety nie mam zapisanego. Co najlepiej odkręcić aby spuścić cały płyn chłodniczy z AFN? Termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym odkręcił tylko korek od zbiorniczka żeby spuścić ciśnienie a jak zimny to bez odkręcania korka ,wyciągasz czujnik wkładasz nowy może z 100ml płynu ci wyleci. (tak to wyglądało u mnie w AFN-ie)

No chyba że chcesz później odpowietrzać to można spuścić .

W chłodnicy powinien być korek odkręcasz i spuścisz wystarczającą ilość żeby nic nie stracić płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o spuszczenie całego płynu z układu, chce zalać nowy. Czy jak wyjmę termostat to wyleci wszystki płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o spuszczenie całego płynu z układu, chce zalać nowy. Czy jak wyjmę termostat to wyleci wszystki płyn?

Przypuszczalnie coś tam zostanie ale niewielka ilość, sam w ten sposób wymieniałem więc śmiało możesz go wypuścić przez termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...