Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Air Bag , napięcie ładowania i rozruchu


przemik

Rekomendowane odpowiedzi

Strzała

Tamtej zimy uwaliłem sterownik Air Bag. Mysle sobie - slaby aku, mrozy byly spore... odpalało sie ciezko na -25 - no stało się.

Dzieki naszemu klubowemu koledze sterownik stanął na nogi i zamontowałem go dopiero w marcu. Mialem spokoj z kontrolką, az do soboty.

Odpalałem przy -7 i ręce mi opadły... kontrolka swieci.

Dzis podpinam VCDSa... i bledy ze wszystkich poduszek i igniterów... na szczescie brak 65535.... skasowałem wszystko i kontrolka zgasła.

I teraz core sprawy. Skoro mam nowiusieńke AKU to czy problem moze tkwic w samym sterowniku Air Baga ?

Czy moze rozrusznik zagarnia mi tyle prądu przy rozruchu, ze nawet pomimo nowego AKU sterownik kuca ?

Sprawdziłem przy okazji ladowanie i zrobilem logi przy rozruchu... co prawda furmanka nagrzana i w cieplym garazu... ale zawsze cos.

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Logi zaczynają się na włączonym zaplonie - napiecie jest 12,46 V... gdy wlacze dmuchawe i swiatla pozycyjne - spada... ale to chyba normalne.... i czy aby te 12,6 to nie za mało.

W 34,97 jest moment kiedy kreci rozrusznik i wtedy jest 10,26.... czy to aby nie za mało !!!! jak na nowe aku ????

A potem widac jak alternator pracuje i max po przegazówce co mozna osiagnac to 13,83 V

Skoro w ciepłym garazu, przy cieplym silniku napięcie więdnie do 10,26 to na mrozie na zimnym motorze (swiece zarowe) pewnie spada nizej - wiec gdzie mi sie podziewa ten prąd ??

Wydaje się ze dobrym pomyslem byloby przejrzenie rozrusznika... tulejki i takie tam.

Fura ma 260 tysi.... alternator wymieniony w trybie "austach" przy 178 tys w szwabskim ASO

Tak jak pisałem AKU nówka.

Poradźcie gdzie skierowac ręce, które leczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź miernikiem cęgowym prąd przy rozruchu zimnego silnika. Jest kilka punktów stykowych do sprawdzenia (masa przy aku, masa przy prawej podłużnicy, śruba na rozruszniku). Spadek napięcia musi być duży żeby pokazało błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernikiem sprawdź to ładowanie czy się pokryje w vagiem, poza tym napięcie poniżej 14V jest za niskie na pracującym silniku, jak na krótkich odcinkach jeździsz to może być aku niedoładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest minimum prądu przy rozruchu ?

z tego co pamiętam to pod obciążeniem powinno być 10,5V-10,0V przy naładowanym aku po godzinnym spoczynku

poniżej to albo aku słaby-wiem że nowy lub alternator nie domaga i pewnie to drugie,zakres ładowania 13,8V min do 14,4V max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za kazdy post.

Umawiam się do "magików" ktorzy pod moim okiem będą starali się to ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do napięcia podczas rozruchu to tak jak kolega krzysiekml pisał, dodam tylko że przyjmuje się takie napięcie przy +21stC. Jeśli auto stoi na mrozie to napięcie podczas rozruchu zimnego silnika może być znacznie niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik zostal wymontowany, wyczyszczony, powymieniane szczotki o co tylko mozliwe plus automat... wszystko nasmarowane.... efekt.... napiecie przy -5 i przy wlaczonym dogrzewaniu swiec nie spada podczas krecenia ponizej 11.7 V.

Niestety dopadl mnie blad 65535 w sterowniku Air Bag i czeka mnie ponowny flash sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik zostal wymontowany, wyczyszczony, powymieniane szczotki o co tylko mozliwe plus automat... wszystko nasmarowane.... efekt.... napiecie przy -5 i przy wlaczonym dogrzewaniu swiec nie spada podczas krecenia ponizej 11.7 V.

Niestety dopadl mnie blad 65535 w sterowniku Air Bag i czeka mnie ponowny flash sterownika.

Witaj Przemku ...:hi:

Tak to chyba jednak wina sterownika w Twoim przypadku ....Nie aku...

Tak dla ciekawości zrobiłem loga dla porównania z Twoim i w moim przypadku wskazania są mniejsze a nic żaden błąd mi nie wy wala ..

Dodam ze auto w garażu ciepłym,dzisiaj było jeżdzone 4g. temu..

Aku nie za młody ponad 3lata ładowanie ok

V sprawdzone miernikiem po postoju 24g to było 12,6V to jeszcze nie jest źle ...

Aaaaaaa wskazania vaga chyba troche zanizają do miernika jak widać

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sam juz nie wiem.... bedzie jeszcze jeden flash.... jesli znow mnie to dopadnie.... wymienie sterownik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...