fulki Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 witam po zdemontowaniu rury od dolotu zaraz przy przepływomierzu zauważyłem że rura i przepływomierz są mokre od oleju czy to wina odmy? dodam jeszcze że auto jest trochę mułowate niby kopa ma od 2 000tys obr ale około 3 000tys obr sie kończy czy to dlatego że przepływomierz jest olejem zamoczony? silnik to 1.9tdi 131km avf logów nie zrobie nie mam vaga:-(
SotoM Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 tak wina odmy... a czy to jest wina niemocy to tylko diagnostyka potrzebna... zawsze mozesz przepływke wymyc wysuszyc zamontowac i testowac...
fulki Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2012 wyjołem przepływomierz i go wyczysciłem troche jest lepiej ale znalazłem tam takie dwie blaszki i haczyk takie na cieniutki drucik ale go tam nie ma czy to mogło by powodowac spadek mocy na większych obrotach?
Sztomel Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Prawidłowo "lejąca" odma nigdy nie cofa się do przepływki więc coś jest nie tak jak trzeba. Nie wiadomo jak zachowuje się turbopsrężarka. Odma jak zaczyna lać olejem do dolotu to leje poniżej przepływki a nie zaczyna ją brudzić. Oznacza to, że olej z powietrzem doładowanym "cofa" się do obudowy filtra powietrza a to już jest niepokojące. fulki, jeśli jesteś w stanie zlogować dynamicznie turbo (logi 003 z 011 i 008 z 010) to wiele by to mogło powiedzieć o stanie Twojego osprzętu silnika. Proponuję też zlogować statycznie grupę 003 oraz grupę 010 statycznie. Rozumiem, że nie masz vaga ale koledzy na forum i na spotach mają więc bez logów nic Ci nie pomożemy nie widząc ich wartości.
Fahoo Opublikowano 25 Grudnia 2012 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Sztomel nie strasz chłopaka...tak czasami jest ze powietrze z turbo sie cofa
Kali S4 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Bez logów cieżko powiedzieć,ale również skłaniał bym się do tezy Sztomela:naughty:
Sztomel Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Przyczyną może być również maksymalnie zabity filtr powietrza. Wtedy przy gaszeniu silnika spada podciśnienie wytwarzane przez turbosprężarkę i robi się podciśnienie od strony zasyfionego filtra, które zaciąga olej z odmy w stronę przepływki.
fulki Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 na filtrze jest zrobione około 5 000 km jak i na oleju z turbo raczej nie cisnie olej bo czysciłem kolektor ssący i miałem wszystko rozebrane raczej bym stawiał na tą odme bo z niej dosyc mocno cisnie i zastosuje tam ten odstojnik na jutro jestem umówiony na diagnostyke komputerową a co do vaga to go w koncu kupie morze przy okazji podpowiecie jaki tak żebym go w miare szybko połapał i troche posłużył. a co do kolegów to sztomel nie mam do ciebie daleko jakies 70km gdybys miał chwile kiedys to bym chętnie podjechał na vaga.
Fahoo Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 nie zgadzam sie z toba Sztomel ...powodem jest odma i opary z niej,przy zamknietej klapie gaszenia ...moge się założyc ze to nie jest typowy czarny nachlapany olej a "film olejowy" Miałem takie przypadki w pracy...uszkodzony jest zawór w pokrywie ...do tego dochodzi przedmuch do skrzyni korbowej i są takie efekty jak wyżej
fulki Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 dokładnie tak jest jak mówsz fahoo ale żeby wymienic ten zawór to trzeba wymienic całą pokrywe no nie ?
Fahoo Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 fulki niestety cała pokrywa do wymiany ok 400zł...mam udowodnione ze to rozwiazuje problem
fulki Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 ok spoko dzięki wielkie będę kombinował dalej
emate2 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 W dniu 26.12.2012 o 10:44, Fahoo napisał: nie zgadzam sie z toba Sztomel ...powodem jest odma i opary z niej,przy zamknietej klapie gaszenia ...moge się założyc ze to nie jest typowy czarny nachlapany olej a "film olejowy" Miałem takie przypadki w pracy...uszkodzony jest zawór w pokrywie ...do tego dochodzi przedmuch do skrzyni korbowej i są takie efekty jak wyżej Witam, mam dokładnie tak jak napisałeś, tylko że w 3.0 tdi asb, jest taki właśnie film olejowy na przeplywce, poza tym w zeszłym roku wymieniałem podkładki pod wtryski i oringi, i widzę że spod tych stebrnych dekielków poci się,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się