Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wtryski CR 143 KM i bagnet oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jako że przymierzam się do zakupu A4 B8 TDI CR mam trzy pytania odnośnie takiego właśnie auta z silnikiem o mocy 143 KM. Po pierwsze nurtuje mnie czy ten silnik ma wtryski elektromagnetyczne czy już piezo tak jak wersja 170 KM? Jakiego producenta są to wtryski? I trzecia sprawa: przeglądając ogłoszenia zauważyłem, że niektóre silniki 2.0 TDI CR mają wyraźnie widoczny pomarańczowy bagnet do sprawdzania poziomu oleju, a niektóre jakby go nie miały. Od czego to zależy? Chyba, że coś mi się przewidziało to mnie poprawcie :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Silniki 120 , 136 , 143 ,170 KM (CAGA,CAGB,CAHA,CAHB,CAHC,CMEA ) maja te same wtryski :wink: temat opisywany był na FORUM wystarczy poszukać .

Co do bagnetu to były i takie wersje i takie wszystko zalezy od rocznika i silnika .

Opublikowano

silnik 143 i 170ps roznia sie turbina i pompa wody... ta druga w zamienniku jest taka sama wiec to pewnie nieistotna roznica....tloki, glowice, walki itp sa identyczne...generalnie te silniki sa tak samo szajsowate albo tak samo swietne (co wolisz) - ale moral z tego taki, ze 143ps+T(od 170PS)+czip = ok 200ps

Zmiany wielu czesci byly za to w zaleznosci od rocznika i jedna taka zmiana miala miejsce w okolicy 10.2009r a mianowicie zastapiono walki wyrownujace, pompe oleju oraza laczacy je zabierak (odziedziczone czesci po 2.0TDI PD) innymi zmodyfikowanymi czesciami (bez wgryzania sie w delate o ktorych namierzysz latwo info)

Ale zmianie ulegalo wiele innych czesci (turbina, chyba wtryski, uklad chlodzenia itp itd - bez zmiany oznaczenia kodu silnika) - dla funu czy ze wzgledu na zebrane (zle) doswiadczenia ... nie wiem.

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Te silniki są Made in Poland(Polkowice)?:eusathink:

Chyba tylko golf/passat:

http://www.vwmp.com.pl/gazeta_pliki/2009/luty_2009.pdf

"(...)Oprócz Polkowic takie same silniki Diesla w koncernie Volkswagen AG produkują

zakłady w Salzgitter w Niemczech i Gyor na Węgrzech i są to bezpośredni

konkurenci dolnośląskiej fabryki. Silniki tego typu napędzają samochody

osobowe i użytkowe należących do koncernu Volkswagen AG marek: Volkswagen,

Volkswagen samochody użytkowe (transporter, Caddy itp.) Audi, Seat i Skoda."

Opublikowano

no chyba nie tylko do golfow i passata

https://www.volkswagen-media-services.com/medias_publish/ms/content/de/pressemitteilungen/2012/03/15/volkswagen_motor_polska.standard.gid-oeffentlichkeit.html

Am Standort Polkowice werden 4-Zylinder Dieselmotoren (Pumpe-Düse (im Auslauf) und Common-Rail) produziert. Im Jahr 2011 wurden insgesamt 687.640 Motoren gefertigt, die unter anderem in den Konzernmodellen wie Audi, Škoda und Seat am Standort Polkowice verbaut werden. Ebenfalls produziert werden Motorenkomponenten, die in Volkswagen Werken rund um den Globus geliefert und dort zusammen*gesetzt werden. Hierzu gehören Zylinderköpfe, Nocken- und Kurbelwellen, Zylinderkurbelgehäuse, sowie Pleuelstangen. Das Werk in Polkowice gehört hierbei zu den modernsten Motorenwerken des Volkswagen Konzerns. Die dort gefertigte neueste Generation der Common Rail Dieselmotoren erfüllt alle niedrigen Verbrauchswerte und gesetzlichen Umwelt*vorgaben inkl. der strengsten Abgasnorm des US-Markts.

...

Der Start der Komplett*produktion der 4-Zylinder Common Rail Dieselmotoren erfolgte 2009.

niezgermanizowanym tlumacze

w Polkowicach tluka 4 zycindrowe klekoty (pompwytryski "wychodzace" i CRy)

W roko 2011 natlukli lacznie 687.640 ktore wtryniali pozniej do ałdi, skody i seata.

Tluka tam takze elementy silnikow co je pozniej wykorzystuja w fabrykach szmelcwagena na calym swiecie - np cylindry, waly korbowe, walki rozrzadu, bloki, korby.

Oboz "Polkowice" nalezy do najnowoczesniejszych zakladow szmelcgrupy. Tu skladane so najnowszej generacji silniki CR spelniajace najnowsze nirmy takze hamerykanskie

...

Prukcje 4 cylindrowych CR zaczela sie w 2009r

Schoene Grusse & einen guten Rutsch ins Jahr 2013 wünscht Ihnen,

Przemek

edit:

jeszcze znalazlem

[eure meinung] Produktionsort 2.0 TFSI-Motoren? - Skoda Octavia II Forum - SkodaCommunity.de - Das Skoda Auto [ Fabia Octavia Superb Roomster Felicia Favorit Yeti ] Forum

Dann hast du ,glaub ich nen Unikat:hoch:

Über 50% der Motoren des VW Konzerns kommen aus Salzgitter.

Dann hat man noch Gyor in Ungarn (wo auch der 150PS FSI herkommt:party: )und

Polkowice in Polen als Motorenwerk.Bitte informiert mich,wenn´s noch eins gibt (ausser in China).

Nach meiner Efahrung kommen alle 2L FSI (für Europa) aus Ungarn.Dein jetziger eigentlich auch.

Das kommt alles aus Ungarn:

Technische Details - R4-2V, 1,6l Leistung: 75 kW Hubraum: 1595 cm3 Drehmoment: 148 Nm bei 3800 U/min

Technische Details - R4-2V, 1,6l Leistung: 74 kW Hubraum: 1595 cm3 Drehmoment: 145 Nm bei 3800 U/min

Technische Details - R4-5V, 1,8l Leistung: 92 kW Hubraum: 1781 cm3 Drehmoment: 170 Nm bei 4200 U/min

Technische Details - R4-5V, 1,8l, Turbo Leistung: 110 kW Hubraum: 1781 cm3 Drehmoment: 210 Nm bei 1800 U/min

Technische Details - R4-5V, 1,8l, Turbo Leistung: 120 kW Hubraum: 1781 cm3 Drehmoment: 225 Nm bei 1750 U/min

Technische Details - R4-5V, 1,8l, Turbo Leistung: 125 kW Hubraum: 1781 cm3 Drehmoment: 225 Nm bei 1950 U/min

Technische Details - R4-5V, 1,8l, Turbo Leistung: 132 kW Hubraum: 1781 cm3 Drehmoment: 235 Nm bei 2000 U/min

Technische Details - R4-5V, 1,8l, Turbo Leistung: 165 kW Hubraum: 1781 cm3 Drehmoment: 280 Nm bei 2200 U/min

Technische Details - R4-5V, 1,8l, Turbo Leistung: 176 kW Hubraum: 1781 cm3 Drehmoment: 320 Nm bei 2300 U/min

Technische Details - R4-5V, 2,0l Leistung: 96 kW Hubraum: 1984 cm3 Drehmoment: 195 Nm bei 3300 U/min

Technische Details - R4-2V, 2,0l Leistung: 85 kW Hubraum: 1984 cm3 Drehmoment: 170 Nm bei 2400 U/min

Technische Details - R4-4V, 2,0l Sauger FSI Leistung: 110 kW Hubraum: 1984 cm3 Drehmoment: 200 Nm bei 3500 U/min

Technische Details - R4-4V, 2,0l Turbo FSI Leistung: 147 kW Hubraum: 1984 cm3 Drehmoment: 280 Nm bei 2200 U/min

Zu Polen ist folgendes zu sagen:

Das Werk Polkowice produziert Dieselmotoren mit Pumpe-Düse-Hoch-druckeinspritzung. 2005 wurden rund 600.000 Motoren gefertigt. Zudem werden hier Komponenten zur Motorenfertigung wie zum Beispiel Nockenwellen, Zylinderköpfe, Pleuel, Zylinderkurbelgehäuse und Kurbelwellen hergestellt. Zu den Abnehmern zählen neben den sechs inländischen Werken der Volkswagen AG und Volkswagen Nutzfahrzeuge, VW of South Africa, VW de Mexico sowie Volkswagen do Brasil und Autoeuropa in Portugal.

Und Salzgitter:

In einem der weltweit größten Motorenwerke werden täglich rund 8.000 Otto- und Dieselmotoren in 270 Varianten gefertigt. Sie kommen in den verschiedenen Modellen und Marken des Volkswagen-Konzerns wie zum Beispiel dem Golf, Polo, New Beetle, Fox und in Nutzfahrzeugen und Seat-Modellen zum Einsatz. Hier werden auch die Motoren für die Spitzenmodelle Phaeton, Touareg, Audi A8 und den Bugatti Veyron hergestellt. Daneben fertigt das Werk Salzgitter auch Motorenteile für Produktionsstätten an anderen Standorten sowie Industriemotoren und Aggregate für Boote. 2005 wurden in Salzgitter rund 1.193.700 Motoren gefertigt.

formalnie wegierska fabryka Gyor nalezy do ałdi i tez tlucze diesle wiec jezeli logo na fabryce ma znaczenie to moze tam skladaja klekoty do a4

VW poza markami audi, skoda i seat ma takze man-a (udzialy) i w zakladach MANa w Salzgitter tez tluka silniki wiec moim zdaniem miejsce produkcji samochodu jest co najwyzej symboliczne...

Opublikowano

Wszystkie silniki audi cr maja wtryski piezoelektryczne bosch. Na dzien dzisiejszy wtryski nienaprawialne z powodu braku czesci. Ale niedlugo maja sie pojawic.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Nie ma na forum nikogo z okolic Polkowic(:decayed:) co by więcej opowiedział o produkowanych tam silnikach?

To znaczy ze w B8 jedne silniki maja bagnet inne nie?

Opublikowano

nie nie... te silniki w Polkowicach to montuja tylko dla Seata i Skody... do audi to sklada je wlasnorecznie wnuczek Adolfa w Berlinie na Bunkierstrasse z selekcjonowanych czesci (te gorsze jada kradzionym tirem do Polkowic a te lepsze do Berlina eskortowane przez niemieckie tygrysy)..a moze masowosc wymusila unifikacje i silnik 2.0tdi cr z a6 zlozony jest z tych samych czesci co z ibizy bo tak jest taniej (zarowno produkowac ibize jak i a6tke)

Silniki z Polkowic transportuje sie (transorotowano tak kiedys) ruskim samolotem transportowym...globalizacja

a bagnet czasem jest a czasem nie... podobnie jak niektore auta maja spryskiwacze refeltkorow a inne nie

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Cos ci sie te alegorie Przemku pomieszały bo jest napisane:

Zudem werden hier Komponenten zur Motorenfertigung wie zum Beispiel Nockenwellen, Zylinderköpfe, Pleuel, Zylinderkurbelgehäuse und Kurbelwellen hergestellt.

Wiec tym kradzionym :facepalm:TIR-em to jada z manufaktur w PL do DE.

Teraz to właściciele A6-tek zrobią na ciebie zasadzkę gdzieś pod Hyżnem za obrazę jakąś tam Ibiza:grin:

A AN224 faktycznie przewoził linie produkcyjna B7 do Hiszpanii żebyś mógł Exeo pomykać:naughty:

Opublikowano

Teraz to właściciele A6-tek zrobią na ciebie zasadzkę gdzieś pod Hyżnem za obrazę jakąś tam Ibiza:grin:

dobra... przesadzilem ... wzialem jako przyklad ibize bo to chyba najbardziej g... auto w calej szmelcgrupie z silnikiem (w ofercie) 2.0TDI CR (no moze "konkurencja" dla ibizy jest fabia ale nie wiem czy tam 2.0 wkladali)

A teraz pytanie za 100 punktow.... jezeli 2,0TDI CR wchodzi poprzecznie w takiego kurdupla jak ibiza to po jaki grzyb wkladac ten silnik w A4 wzdluznie...to cholernie duza niegospodarnosc jezeli chodzi o miejsce pod maska (tym bardziej, ze A4 to zawsze bylo auto gabarytami z segmentu C....)... ale to juz offt.

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

w exeo jedyne czesci jakie rzucily mi sie w oczy z napisem "made in spain" to chyba tylko opony... za to pare z napisem "made in pl" widzialem (i nie mowie o "tlokach")

Opublikowano
"made in pl" widzialem (i nie mowie o "tlokach")

Pranie mózgu w Össi-landzie?:decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...