Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukanie w komorze silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra napisze prosto. Jestem kobietą,która nie ma specjalnie wiedzy w dziedzinie motoryzacji. Swoje audii posiadam już 2 lata. Mam obecnie problem i żaden z tych gałganów mechaników nie pomógł mi poza uszczupleniem mojego portfela.

Generalnie sprawa wygląda tak - gdy odpalam autko coś stuka w okolicach silnika (wykluczamy rozrząd bo ponoć sprawny) gdy dodaje gazu moja niunia stuka jeszcze głośniej i jakby brakowało jej kucyków pod maską. gdy trzymam ją powiedzmy na 2tys obrotów na minute i jadę spokojnie stukanie jest zdecydowanie słabsze.Dodatkowo (mimo wymiany)mam problem z czujnikiem temperatury silnika bo niekiedy nie pokazuje prawidłowej temperatury i np dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu,wskazówka wskazuje na 90' Musze dodać,że panowie mechanicy wymienili mi już termostat(?!); sprawdzili ciśnienie w silniku i ponoć to również nie turbina ( myślałam, że to ona jest wszystkiemu winna bo rok temu robiłam rekonstrukcję),tłumik też wykluczyli. Znajomy pasjonat powiedział mi,że może jest gdzieś jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia. Autko ma już nalatane 260 tys.,nie wydaje mi się by spalało więcej, nie pobiera również więcej oleju. Nie wiem co mogłabym dodać by pomóc komuś rozwiązać mój problem :dontknow:

Proszę Was drodzy auto-maniacy o pomoc, bo obawiam się,że kolejna wizyta może znów skończyć się klapą i straconą kasą

pozdrawiam Julita.

Opublikowano

Hi,

co do temperatury to nie wina czujnika lecz samego licznika, mam tak samo u siebie chociaż teraz już prawie nie występuje, bo rozebrałem je pomieszałem tą wskazówką od temperatury.

Jaki masz olej zalany?

Opublikowano

Z tego co wiem są tam dwa czujniki jeden co pokazuje temperature na blacie a drugi dla ecu.i jak dla mnie to bedzie czujnik, może wstawili jakiś badziew?

Opublikowano

Ogólnie nie jeżeli Ci tylko pokazuje złą temp. na blacie, bo jeden kjest od temp na blacie a drugi dla ecu.no chyba że w twoim aucie jest jeden czujnik bo też tak bywało i jest on odpowiedzialny za te dwie funkcje, to wtedy autko może chodzic jak traktor albo subaru :)

Opublikowano

Z tego co widziałam to są 2,przynajmniej tak ktoś mi pokazał,w każdym razie sprawdzę tą opcję jadąc do mechanika :)

z góry dziękuję za pomocy .

Aha i jeszcze takie małe pytanie, bo na poniedziałek zgłosiłam autko to servisu bosha(bo ponoć dobry) faktycznie tak jest?

Opublikowano
Mobil super 2000,10W40

Pierwsze co zrób to zmień olej. Masz silnik na pompowtryskiwaczach i do takiego silnika zalewamy TYLKO olej syntetyczny, a Ty masz wlany półsyntetyk. Tu masz cały wątek o tym http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/

Masz silnik o oznaczeniu AWX lub AVF, więc olej musi spełniać normy 505.01, 506.01, 507.00

Stukanie z silnika nie wróży niczego najlepszego, tyle dobrze że ciśnienie oleju jest. Jak będziesz przypadkiem w Wałbrzychu to mogę Ci podłączyć komputer i sprawdzimy czy nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika.

Opublikowano

Tak jak pisze kolega wyżej 10W-40 nie nadaje się do silnika z pompowtryskami. Olej musi być w stanie przenosić duże obciążenia jakie występują na krzywkach odpowiedzialnych za napęd wtryskiwaczy. Miejmy nadzieję że wałek rozrządu i współpracujące z nim elementy nie są do wymiany.

Opublikowano

W takim razie jeszcze stopki dźwigienek napędzających pompowtryskiwacze w miejscu gdzie stykają się z krzywką do sprawdzenia. Sam wałek szukać dobrej używki i będzie dobrze. Tylko zmień olej na taki do do pompowtrysków

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...