Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem i nie tylko


msuchecki90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów proszę o pomoc czytałem już milion wątków i jestem bezradny

Nie mam ogrzewania objawy były takie ze

słychać było bulgot przy odpalonym silniku i brak ogrzewania , podczas jazdy wciąga cały płyn z zbiorniczka wyrównawczego trzeba się zatrzymać i odkręcić korek i wzrasta poziom do minimum samochód się nie przegrzewa , nagrzewa się normalnie (w przypadku wyłączenie w ogóle ogrzewania lub jak leci zimne powietrze a temperatura na climatroniku jest na max) , ogrzewanie jest na obrotach około 2 tys ( letnie) , czasami na postoju zależy jak mu się podoba , w 80% na postoju brak ogrzewania

mechanik wymienił mi przewód z układu chłodzenia , w weekend wymieniłem nagrzewnice odpowietrzyłem ściągając rurkę przy nagrzewnicy , po wymianie nagrzewnicy nie ma bulgoty ale niestety reszta problemów dalej została ( brak ogrzewania , zasyca cały zbiorniczek wyrównawczy trzeba korek odkręcić i wtedy poziom wzrasta) , pożyczyłem od kolegi korek od zbiorniczka i dalej to samo , obydwie rurki od nagrzewnicy gorące , lecz niestety na wolnych obrotach po zdjęciu obydwóch rurek od nagrzewnicy nie ma obiegu płynu gdzieś jest za słabe ciśnienie , dopiero jak dodam gazu około 2 -3 tys obrotów jest obieg płynu

z góry dziękuje za pomoc i wszystkie wskazówki , pacjent to 1,9 tdi AJM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzona pompa wodna? Może się ukręciła. Przy tych temp nie przegrzejesz z uwalona pompą ale grzania nie będzie.

Pozatym jeśli węże sa gorące to powinna i nagrzewnica byc gorąca. trzeba by podłaczyc VAG i sprawdzić czy działa klapa od ustawiania temp powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wykręciłem w ogóle silniczek od klapy ciepło i zimno i cały czas temperatura jest ustawiona na max , mechanik znowu twierdzi ze jak pompa wody by była padnięta to by się przegrzewał , nawet jak dostanie porządnie po garach jazda 160-180 to nie przegrzewa się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pompa jest ok to ewidentnie sie zapowietrza a że nagrzewnica jest w takim miejcu że w niej się zbiera powietrze to brak ogrzewania.

Dziwne jest to wyciaganie płynu i jego powrót. Mówisz że masz min i ściąga cały zbiorniczek. nalej do max i zobacz co się będzie działo, ale najpierw odpowietrz układ.

Może uszczelka pod głowicą. Nie dymi na biało? Może olej w płynie? Włóz palec do zbiorniczka i zobacz czy nie będzie tłusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą bije ciśnienie a nie zasysa płyn ze zbiornika.

Niby masz rację pytanie tylko skąd się bierze powietrze w układzie. Bo ten płyn powietrze wypycha które zbiera się w zbiorniczku, pytanie gdzie ta woda się podziewa. Raczej węże na tyle się nie rozciągają żeby az tyle poziom spadł choć moge się mylić. To by miało nawt sens że ciśnienie by rosło w układzie, powietrez się zbiera górze układu a płyn schodzi niżej i jaby się wężę rozciagaly to w zbiorniczku by spadał poziom a momencie wypuszczenia powietrza wąż wraca do swojego pierwotnego kształtu i wypycha płyn z powrotem.

Pytanie do autora czy jak odkreca korek to wylatuje powietrze pod sporym ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wylatuje i automatycznie wzrasta poziom plynu , kolego odpowietrzalem go juz pare razy i nic , obstawiam jeszcze termostat moze on sie zacina i podaje zbyt malo wody jutro go wymienie i zobacze , gdzie w ajm znajduje sie dokladnie termostat? w zbiorniczku na sciankach widac czarny nalot jak by spaliny albo olej ,ale oleju nie przybywa i nie ma tzw. mleka , ani go nie ubywa ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może olej iść tylko w jedna strone czyli do zbiorniczka i wtedy w oleju wody nie będzie. Termostat jest pewnie przy pompie wody pod alternatorem koło pompy wspomagania.

Ale termostat bym odrzucił jeśli trzyma temperature bo on otwiera tylko na duży obieg czyli na chłodnice jak temp jest za wysoka a mały obieg w którym jest nagrzewnica to tam zawsze krąży woda.

---------- Post dopisany at 10:24 ---------- Poprzedni post napisany at 10:23 ----------

Pozatym mówisz o czyms takim jak spaliny czarny nalot. Może być tez tak że do miejsc gdzie jest olej jest szczelnie a sa przedmuchy tylko własnie spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj jeszcze zmniejszyć nawiew z automatu na ręczny a temperaturę nastaw na maxa i kratki na klatę .

Termostat bym nie ruszał , chyba że wskaźniki źle pokazują temperaturę , i może z stąd jest przekłamanie.

Zasłoń jeszcze całą chłodnice kartonem i zobacz wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema msuchecki90! Doszedłeś już skąd ta cała sytuacja? Mam dokładnie ten sam problem...

---------- Post dopisany at 18:45 ---------- Poprzedni post napisany at 16:45 ----------

jak ci wciągnie płyn z wyrównawczego to też masz twarde węże jak cholera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie nie spodziewał że wymiana termostatu załatwi ten problem ale obym się mylił.

Jak twarde węże to jest bardzo duże ciśnienie w układzie i albo znajdzie się przyczyna albo w końcu rozsadzi jakiś wąż i wypluje cały płyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kur** nie mam lisy było za***iście pierwsze 50 kilometrów później znowu jaja , im szybciej jadę tym zimniejsze ogrzewanie a przy 160km/h brak w ogóle ciepłego , temperaturę trzyma cały czas 90 stopni , mam pytanie jak u was jest po odpaleniu samochodu macie obieg płynu chłodzącego bo u mnie na wolnych obrotach nie ma w ogóle obiegu do nagrzewnicy leci ale jak krew z nosa dopiero kolo 2 tys obrotów jest przepływ i automatycznie cieplej , czy przyczyna może być pompa wody bo mechanicy już nie wiedza i ja tez głupieje proszę o pomoc , obydwa węże od nagrzewnicy gorące i górny od chłodnicy tez , twardość sprawdzę jutro bo dziś zapomniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt przy wolnych obrotach wolno ten płyn się porusza ale płynie.Szkoda że jak wymieniłes termostat i jak miałeś go odkręcony nie sprawdziłes czy wirnik w pompie nie jest luźny.

Ja bym obstawiał jednak jakis przedmuch na uszczelce pod głowicą i jak jedziesz szybciej to bardziej wzrasta ciśnienie i wypycha cała wodę z nagrzewnicy. Tak jak podpowiadał którys kolega zróbcie test na obecność spalin w płynie chłodzącym tym bardziej że mówisz że masz w zbiorniczku jakis osad. Jesli sa to masz głowice do zdjęcia i sprawdzenie czy z nią wszystko ok. Ewentualne planowanie jesli będzie taka potrzeba no ale to juz grubsza sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko po rozgrzaniu 90 stopni górny wąż od chłodnicy jak strasznie twardy nie idzie go zgiąć czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że na chłodnicę płyn idzie dopiero jak mamy 90*C (dokładnie 87*C) bo wtedy się otwiera termostat.

Jak są węże twarde to jest bardzo nie dobrze bo się robi tam bardzo duże ciśnienie wtedy. Powinno się dać go ścisnąć ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli pewnie uszczelka , w następnym tygodniu wymieniam rozrząd i uszczelkę , co dokładnie wymienić przy wymianie uszczelki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik powinien wiedzieć co wymienić. Tzn może się okazac że trzeba będzie splanować głowicę jesli będa jakies wżery a jak nie to tylko podmieni uszczelkę. A co do rozrządku to koniecznie sprawdź pompę wody żeby ją wymienić jak coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...