martiborki Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 witam jestem nowy mam na imie Marcin jestem z Bydgoszczy mam taki problem w moim audi A4 b5 1.8t 150KM 95r tez zapala sie kontrolka oleju ale mam taka zalezność ktorej nie moglem dopatrzec sie u innych urzytkownikow u mnie zapala sie kontrolka oleju tylko i wyłącznie wtedy gdy olej mam rozgrzany do 90 stopni a jadac na obojetnie jakim biegu nie osiagne 2tyś obrotów tzn w przybliżeniu 1700 i mniej obrotow gdy jade dluzsza chwile zapala sie lecz gdy tylko podniose obroty na 2tyś to po 3 sek kontrolka gaśnie ta zaleznosc wystepuje tylko i wylacznie gdy olej ma temp 90 stopni jesli nie osiaga takie temp to kontrolka nie zapala sie i tu moje pytanie dodam ze mam wlany castrol polsyntetyk a oleju mi nie ubywa. jezdze po roznych magikach w bdg i jedni gadaja ze czyszczenie smoka, jak nie to to dalej pompa oleju, inni ze zmienić olej na minerał ale z tego co sie orintuje to mineral i turbina to zle polaczenie ale zwalaja na to ze jezeli to jest tylko przy 90 stopniach to olej sie za zadki robi a ze juz ma audi swoje lata to tak sie dzieje i zmienic na mineral i bedzie git a napewno duzo mozliwosc wykluczy ehh jak slysze takie gadanie to wymiekam, naczytalem sie o roznych przyczynach zaczynajac od oleju po zly filtr filtrona gnijace kable przy alternatorze rozruszniku resetowaniu komputera zasniedzielych wtyczkach zapchanym smoku i pompie czujnikach eh tyle tych mozliwosc a najdziwniejsze to ze tylko gdy ma 90 stopni gdy ma mniej kontrolka nie pali sie pomozcie prosze z gory dziekuje
bialy986 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Jak zdążyłeś zauważyć temat wielokrotnie poruszany.U każdego w innych warunkach pojawia się kontrolka.Zacznij może od sprawdzenia ciśnienia oleju,ewentualnie kompresji.Jeśli będzie ok,to pozostaje czujnik albo smok.Poczytaj też o oleju jaki jest zalecany bo zaraz dostaniesz baty od prawdziwych userow wysłane za pomocą tapki
martiborki Opublikowano 22 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2013 ok dzieki bede szukał pozdrawiam
grzes1150 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Po co kombinować... nie jeździj tak bo zatrzesz motor na wałkach. Zdejmuj miskę i czyść smoka, ewentualnie wymień pompę oleju. Przy zdjętej misce zdejmuje się też pokrywę zaworów i czyści się górę silnika bo tam nagaru jest najwięcej. Po takim zabiegu stosując dobry olej (nie żaden srastrol) powinieneś zapomnieć o temacie. Pozdrawiam!!!
iglako Opublikowano 25 Stycznia 2013 Opublikowano 25 Stycznia 2013 U mnie tez sie zapala od czasu do czasu kontrolka oleju . Sprawdzilem cisnienie oleju jest ok oraz wymienilem czujnik . Odczepilem kabelek od czujnika cisnienia i jak jade to tez zapala sie kontrolka oleju. Podejrzewam u siebie zwarcie na tym kabelku. Powinna sie kontrolka zapalic gdy odczepiony kabelek dotyka mase a nie jak jest luzem lub zaizolowany.
SebolA4 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Wymień czujnik na nowy, miałem taki problem w poprzednim aucie i to był czujnik.
bialy986 Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Panowie,jestem umówiony za tydzień w warsztacie w sprawie kontrolki oleju,która zapala się czasem jak olej ma ok 85-90st. w zakrętach.Mechanik proponuje od zmiany czujnika i obserwację,żeby się w koszta nie ładować. Szukałem,ale bezskutecznie-jaki numer ma czujnik ciśnienia oleju do mojego wozidła?widziałem kilka modeli i mają rózne wartości ciśnienia.:eusathink:A może jest szansa samemu go wymienić,bez podnośnika?
kandrzej Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Ja sam wymieniałem. Odkręcić tylko trzeba zbiornik wyrównawczy. Z tyłu silnika jest ten czujnik, klucz 24. Numer zależy od końcówki chyba, ja mam płaską i taki numer pasuje: Czarny 1,4BAR - 068 919 081 D, Szary 0.9BAR - 068 919 081 C. W inny wątku dev podał mi jeszcze taki numer: 06A 919 081 A lub D oraz zakres ciśnienia:prawidłowe 1.2 - 1.6 bara tutaj jest link do tego postu: http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/olej-prosze-pomoc-dziwna-sprawa-257624/#post3272973 Pozdro.
bialy986 Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Dzięki Kolego za info.Według tych numerów to każdy pasuje.Chyba przedzwonię z ciekawości do ASO i podpytam,ciekawe co powiedzą.A ten zbiorniczek tylko poluzowałeś i zrobiłeś sobie miejsce dostępu.Czujnik widać czy trzeba go szukać?
kandrzej Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Zbiorniczek odkręciłem i odsunąłem na bok. Czujnik widać z góry, jest z tyłu silnika nad chłodniczką oleju - dochodzi do niego jeden przewód. Jak ktoś ma drobne dłonie to i nie musi być może odkręcać zbiorniczka, dla mnie łatwiej i szybciej było odkęcić te trzy śruby niż się męczyć i kombinować z dojściem do czujnika.
bialy986 Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Dzięki Andrzeju.Mam długie palce to może dam radę i dosiegnę
martiborki Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 sprawa rozwiazana nierygonalny bagnet mam pokazuje za maly stan mialem 3/4 oleju dolalem 0,5 litra oleju i jest ok eh ciekawe ze to takie czule teraz musze pamietac o sprawdzaniu pozdrawiam
bialy986 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 To kup lepiej oryginalny bagnet,nawet używkę,bedziesz wtedy wiedział jaki masz faktyczny stan oleju,bo na tym nieryginalnym Ci przekłamuje.A cisnienie mierzyłeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się