Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana gałki automat/multitronic


mr.mark1

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie, próbowałem wymienić sobie gałkę na s-line ale nie potrafię ściągnąć starej.

Wie ktoś może jakim sposobem się to robi??

Na forum szukałem to wszystko tyczy się manuala a o automacie nic :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten guzik co go wciskasz kciukiem to musisz go wyciagnac(nie calkowicie) a galke wyjmujesz do gory i to chyba wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ustawiasz lewarek w pozycji neutralnej,następnie delikatnie zsuwasz pierścień aluminiowy z gałki w duł jak zsuniesz to przycisk wyciągasz delikatnie i ci zejdzie, montaż odwrotnie

2921553890_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak robiłem no i za chiny się nie da...Ciągnę tym wszystkim i nic.

Pierścień zszedł mi może jakiś 3mm w dół i to w pozycji D. Jak lewarek jest na pozycji N to nawet trochę się go nie da zsunąć a próbowałem śrubokrętem nawet :facepalm:

DSC_0077.jpg DSC_0078.jpg

A druga sprawa, gałka którą kupiłem ma wciśnięty ten przycisk a mniemam że do montażu tak nie może być. Próbowałem go wyciągnąć ale ani drgnie.

Głupia wymiana gałki a taki problem:kwasny:

DSC_0077.jpg

---------- Post dopisany 03-02-2013 at 12:36 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2013 at 15:41 ----------

Nikt nie pomoże :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już nic nie wiem, jedni piszą że trzeba przycisk pociągnąć a w tym linku ktoś napisał że trzeba nacisnąć i ciągnąć gałkę w górę. Więc jak trzeba pociągnąć przycisk to wogóle jest problem bo w nowej gałce się go nie da wyciągnąć. Zepsuta albo nie umiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic może kiedyś coś wymyślę to napiszę co i jak. Puki co mi się nie chce grzebać.

Czekam na kogoś kto już wymieniał w b6 gałkę w automacie, może opisze dokładnie jak ją wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągacie przycisk blokady na zewnatrz i oplatacie go "trytytką" aby nie wpadł do środka. Kolejnym krokiem jest odkręcenie (odwrotnie do wskazówek zegara) aluminiowej osłonki znajdującej się tuż pod uchwytem. Jeśli dobrze pamiętam jakieś 60 stopni) - osłonka osunie się na dół o jakieś 3mm w stosunku do gałki. Teraz pozostaje już tylko siłowanie się z samą gałką...

Najlepszy patent na ściągnięcie tego cholerstwa to odchylenie podłokietnika na maksa do tyłu i wejście na środek tunelu (lewa noga na stronie kierowcy, prawa na stronie pasażera). To da nam lepszą pozycję do szarpnięcia. Teraz już z całej siły ciągnąć na maksa (można dodać do tego delikatne ruchy obracające gałką w lewo i w prawo).

Także procedura, którą wykonałeś Marku jest OK (zapomniałeś tylko zablokować blokadę). Jeśli chodzi o wyciągnięcie przycisku w nowej gałce - dmuchnij od dołu kompresorem (tylko nie przesadź z ciśnieniem, zacznij od małych wartości i kontroluj).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w multi ściąga się tak jak pisałem dziś jeszcze z kumplem rozmawiałem co wymieniał z drewna na skórę w A6/C5, jedynie co to trzeba trochę siły żeby wyszła bo góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bartku za poradę. Jutro po pracy z tym powalczę. Obym nie wyrwał tej gałki z całym mechanizmem :decayed:

Faktycznie, dmuchnąłem w tą gałkę to przycisk wychodzi. na to bym nie wpadł :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem gałke na s-line z mulitronica.

Niestety za cholerę nie chciała zejść.W koncu ułamały się plastiki:kwasny:

Zakupiona okazała się od modelu 2,7tdi.Zdecydowanie różni się od tej do 2.0.Chociażby długością trzpienia na który nachodzi gałka.Zresztą trzpień z 2.0 jest tylko pociągnięty chromowanym plastikiem ,a od sline jest cały ze szczotkowanego aluminium.Skonczyło się na dokupieniu reszty gratów do gałki(którą w koncu zamontowałem)

Zabawa wyszła drogo:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gałka s-line na miejscu. Faktyczne trzeba było się zaprzeć i wyskakuje.

60_Ga_ka_s_line.jpg

Dzięki wszystkim za pomoc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gałka s-line na miejscu. Faktyczne trzeba było się zaprzeć i wyskakuje.

http://s9.postimage.org/beu1nmsgb/60_Ga_ka_s_line.jpg

Dzięki wszystkim za pomoc :wink:

I co - stałeś okrakiem nad tunelem ? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat - tym bardziej że Bart-S jest online - może pomoże :). Z góry przepraszam że nie konkretnie na temat gałki ale... szukam, szukam, szukam i nic (jeden post z 2010 roku bez konkretnej odpowiedzi).

Mam mocno porysowaną tą obudowę chromowaną skrzyni i nie mam zielonego pojęcia co z nią zrobić. Na allegro są tylko w zestawie z całym wybierakiem od 200zł - a i tak są porysowane. Czy ktoś może przerabiał ten temat? Można to jakoś okleić albo pomalować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat - tym bardziej że Bart-S jest online - może pomoże :). Z góry przepraszam że nie konkretnie na temat gałki ale... szukam, szukam, szukam i nic (jeden post z 2010 roku bez konkretnej odpowiedzi).

Mam mocno porysowaną tą obudowę chromowaną skrzyni i nie mam zielonego pojęcia co z nią zrobić. Na allegro są tylko w zestawie z całym wybierakiem od 200zł - a i tak są porysowane. Czy ktoś może przerabiał ten temat? Można to jakoś okleić albo pomalować?

Ten element w ASO trochę kosztuje - próbowałbym spolerować (przydałoby się coś na próbę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę oklejał wnętrze folią (popielniczkę, dekory na) ... Podobno folią chrom się nie da okleić tej obudowy bo jest sztywna i się nie zawinie w te kółeczka :( Zobaczę czy uda się zdemontować... Jeśli tak to polerka i ew. pomalowanie...

Ale aż dziwne że nikt takiego zabiegu nie wykonywał :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę oklejał wnętrze folią (popielniczkę, dekory na) ... Podobno folią chrom się nie da okleić tej obudowy bo jest sztywna i się nie zawinie w te kółeczka :( Zobaczę czy uda się zdemontować... Jeśli tak to polerka i ew. pomalowanie...

Ale aż dziwne że nikt takiego zabiegu nie wykonywał :/

Też mnie czeka polerowanie albo malowanie, daj info proszę co zrobiłeś i jaki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gałka s-line na miejscu. Faktyczne trzeba było się zaprzeć i wyskakuje.

http://s9.postimage.org/beu1nmsgb/60_Ga_ka_s_line.jpg

Dzięki wszystkim za pomoc :wink:

I co - stałeś okrakiem nad tunelem ? :decayed:

Dokładnie, bez tego patentu by się nie udało. Tak się zaparłem że mało co tą gałką w zęby sobie nie dałem :grin::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...