bidzio1 Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 (edytowane) Witam wszystkich W związku z tym że zaplanowałem sobie montaż samopoziomowania do wcześniej zamontowanych xenonów, szukałem porad wszędzie. Jednak nigdzie nie znalazłem kompletnej porady do A4.Więc postanowiłem zebrać wszystkie informacje i stworzyć kompletną poradę w jednym temacie.Lista potrzebnych elementów:4B0 907 357 - sterownik poziomowania4B0 907 503 - czujnik 2 szt (przód i tył jest taki sam)8D0 841 291 A - blacha, wspornika przód (ten do karoserii)8D0 841 299 B - cięgno ze sworzniami kulowymi przód8D0 505 575 blacha wspornik do karoserii tył (8D0 505 577 A - dla quattro)8D0 505 465 D cięgno tył ze sworzniami kulowymi (8D0 505 465 B - dla quattro)na wiązce znalazłem taki numer 8D2 971 289Przedni zestaw w ośce i Quattro są takie same, różnice są z tyłu.Zdjęcia czujników z uchwytami i cięgnami.czujnik przedni wraz z mocowaniem w quattro i ośce jest taki samczujnik tylny quattroczujnik tylny ośkaW większości używanych czujników cięgna które łączą czujnik z zawieszeniem są zardzewałe i zastałe...Nowe w serwisie kosztują sporo ale jest wyjście z tej sytuacji.Ja swoje cięgna zrobiłem z przegubów kulowych kątowych z gwintem m6 oraz pręta gwintowanego m6wygląda to tak:Niestety u nas jest problem dostać takie przeguby z uszczelniaczami...na ebayu można je kupić bez problemu u sąsiadów z niemiec, kosztuje to około 8-9zł sztuka + kw oczywiście (ale nie są duże koszty)Np. tuWinkelgelenk Kugelgelenk CS RH DIN 71802 M6 +Dichtkappe | eBaysterownik samopoziomowaniazłącze 20 pin do sterownikaOpis pinów do sterownika samopoziomowania nr 4B0 907 357PIN1: niebieski / biały => sygnał prędkościPIN2: zielony / czerwony => sygnał diagnostyczny (zielony)PIN3: fioletowy / biały => Pin4 przedni czujnikPIN 4: fioletowy / brązowy => Pin4 tylny czujnikPIN5: żółty => pin 4 (pin 3 przedlift) pokrętło (żółty) - sygnał włączonych światełPin6: brązowy / biały => PIN3 (pin 4 przedlift) pokrętło (brązowy / biały) sygnał regulacji silniczkówPin8: szary => PIN1 tylny czujnikPIN9 = fioletowy / czarny => PIN1 przedni czujnikPIN10: brązowy => masa (zacisk 31)PIN11 = fioletowy / czerwony => PIN5 przedni czujnikPin12 = fioletowy / niebieski => PIN5 tylny czujnikPin17: Żółty / Zielony => Bezpiecznik gniazdo nr 10Pin20: brązowy => masaPodłączenie:Sygnał prędkości można znaleźć w kostce radia lub klimatronika (biały z niebieskim paskiem), Linia K (sygnał diagnostyczny) w kostce klimatronika lub przy liczniku, lub przy immo.(zielony z czerwonym lub fioletowym lub brązowym paskiem {różnie w różnych miejscach}), sygnał włączonych świateł (żółty) i sygnał regulacji silniczków (brązowy z biały paskiem) w kostce od pokrętła regulacji świateł.Trzeba dołożyć piny w skrzynce bezpieczników na gniazdo nr 10 (należy pociągnąć + po zapłonie do gniazda i przez bezpiecznik 10 A podłączyć do sterownika) i podłączyć mase(brązowy) zacisk z lewej strony.W kostce od pokrętła regulacji zostały jeszcze 3 przewody, interesuje nas przewód brązowy z niebieskim paskiem - masa dla silniczków regulacji. - ten przewód musimy podłączyć do masy na stałeMiejsce montażu.TYŁCzujnik z tyłu zamontowany jest na środku nad belką, wystają tam dwie śruby przygotowane do tego celu przygotowane przez fabrykę i do nich przykręcamy blachę razem z czujnikiem, cięgno przykręcamy do belki ( ja maiłem ułamane to "kopytko" i do tego co zostało przykręciłem kątowniczek taki 4x4 cm i to razem do belki.)Przeciągnięcie wiązki do środka (TYŁ)Jak kupiłem to na tym elemencie instalacji miałem gumową przelotkę lecz nigdzie nie miałem dziury...Postanowiłem się przebić w przelotce od czujnika ABS.PRZÓDAby zamontować czujnik z przodu należy zdemontować nadkole z lewej strony (strona kierowcy)W karoserii powinny znajdować się dwa otwory do montażu czujnika (blisko przewodów hamulcowych)Nie wiem dlaczego ale u mnie te dziury były zaspawane (może jakaś ingerencja blacharska była) ale było widać ślad to rozwierciłem i przykręciłem czujnik na śruby (bo brat zabrał gdzieś nitownice)Cięgno przymocowane jest do wahacza za pomocą takiej zapinki, na wahaczu widać miejsce do tego przeznaczone (wypukłości aby spinka się nie przesuwała)Przeprowadzenie instalacji (przód)Po prawej stronie widać przelotkę instalacji do wnętrza auta (ja miałem jeden wlot zaślepiony to odciąłem kawałek i puściłem kabel)Niebieska kostka jest od samopoziomowaniaJa akurat kupiłem zestaw z kompletną wiązką i kable z tej kostki idą do centralkido drugiej części kostki (wtyczki) podłączamy kable w instalacji samochodu, oraz kable z przedniego czujnika.Ja kostkę wpiąłem w skrzynce przekaźników jest tam akurat miejsce na takie kostki w dolnej części.Zamontowany sterownik z tyłu pod kanapąWystawała wolna śruba to do niej przykręciłem centralkękostka od manualnej regulacjiZ tej kostki potrzebujemy kabel żółty (sygnał włączonych świateł) oraz brązowy z białym paskiem (sygnał dla regulacji silniczków)Natomiast kabel brązowy z niebieskim paskiem należy podłączyć na stałe do masy.Teraz należy wszystko podłączyć, dla pewności posprawdzać próbówką czy wszystko jest tak jak ma być, i podłączyć centralkę.Jeśli już wszystko zamontujemy i podłączymy czeka nas zabawa z vagiem.Musimy przeprowadzić kodowanie sterownika oraz adaptacje (kalibrację) xenonówKodowanie sterownika:Aby samopoziomowanie działało prawidłowo trzeba zakodować sterownik pod dany model samochodu jaki posiadamy.Procedura kodowania:[Wybór][55-Zasięg xenonów] (xenon range)Kodowanie sterownika - funkcja 07wpisujemy odpowiednie dla naszego auta00001 - A3 Frontantrieb00002 - A3/S3 Allradantrieb00003 - A4 Limousine/Avant Frontantrieb (ośka)00004 - A4/S4 Limousine/Avant Allradantrieb (quattro)00005 - A6 Limousine/Avant Frontantrieb00006 - A6 Limousine/Avant Allradantrieb00007 - A8 Frontantrieb00008 - A8/S8 Allradantriebpo wprowadzeniu zatwierdzamy [do it]I to wszystko.Następnie trzeba przeprowadzić procedurę adaptacji xenonów.Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:• Pojazd musi stać na równym podłożu• Hamulec ręczny musi być zwolniony• Zapłon musi być włączony• Światła wyłączone• Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędówProcedurę przeprowadzamy w następujący sposób:[Wybór][55-Zasięg xenonów] (xenon range)[Nastawy podst. - 04]Grupa "001"[idź!]Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.[Gotowe, powrót]Koszta:Nie wiem jakie ceny są w serwisie...Ja za swój zestaw zapłaciłem 150zł (komplet) + około 50zł za dorobienie nowych cięgien.Jeśli macie sugestie to uzupełnię temat.Jeśli coś sobie przypomnę to dopisze i dorzucę jeszcze kilka fotek UPDATE!!!Witam ponownie.samopoziomowanie zostało przerobione na dynamiczne.co będzie potrzebne:sterownik 4z7 907 357silniczki krokowe (ja zastosowałem z bmw f10 po lekkiej modyfikacji)instalacja elektryczna. (ja przerobiłem swoją)reszta zostaje bez zmian. Porównanie silniczków, ten z prawej już ze zmniejszoną kulką. opis pinów podłączenia lampy dotyczy a6 lub passata b5fl, ja podam opis podłączenia bezpośrednio w silniczek. a w kostce lampy można to podłączyć jak się chce.(podam jak ja zrobiłemlampa lewapin silniczka --- pin lampy --- pin sterownik1 5 42 6 33 7 24 8 5lampa prawapin silniczka --- pin lampy --- pin sterownik1 5 62 6 13 7 84 8 7instalacje od sterownika prowadziłem bezpośrednio do kazdej lampyw silniczkach z bmw trzeba trochę zmniejszyc "kulkę" aby weszła w uchwyt.w wolnej chwili dorzucę zdjęcia narazie to chyba tyle, macie pytania to piszcie.SilniczekPrezentacja działania. Pozdrawiam. Edytowane 14 Stycznia 2015 przez bidzio1
bidzio1 Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 Tak mi się przypomniało że jeszcze na aparacie mam jakieś fotki. zrzucę to uzupełnię opis
tomek20stencel5 Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 A masz może nr wszystkich elementów? Przydałoby się dodać je i jaki jest mniej więcej koszt całej operacji
bidzio1 Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 A masz może nr wszystkich elementów? Przydałoby się dodać je i jaki jest mniej więcej koszt całej operacji Tak mam numery tylko musze zebrać wszystko do kupy i uzupełnie. Jeśli chodzi o koszta to kupiłem cały zestaw za 150zł używany (2 czujniki z mocowaniami i cięgnami, instalacja, sterownik) Zrobienie nowych cięgien to koszt max 50zł do tego kilka kabelków i śrubek, które miałem w garażu
Illuminator Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Super, że udało Ci się zamontować i ładny opis zrobić Teraz ja muszę swój zestaw zamontować. Ori cięgna można spróbować zalewać wd 40 i rozruszać, moje udało się tak odratować
MarcinWLCK Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Kolego gratuluje. W necie można znaleźć jakieś ustrojstwo za bagatela 500 zł a to jest jak fabryka dała tylko trzeba się naszukać na allegroszu. Jeszcze raz szcun
bidzio1 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Opublikowano 19 Lutego 2013 Szukaj na forum prędzej znajdziesz i taniej. Na allegro sami nie wiedzą ile wołać. Mi gościu zaśpiewał za jeden czujnik tyle co ją dałem za komplet.
edward06 Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Znalazłem w Polsce:) przegub kulisty końcówka cięgna gazu M.6/6 (2967876349) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. można poszukać jeszcze w sklepach z częściami do traktorów.
bidzio1 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Tak kupisz ale bez tej uszczelki. Ją też kupowałem w pl tylko gumki kupiłem w niemczech. Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
edward06 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 faktycznie gumek nie moglem znalesc:)
edward06 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 ale ale na moją obronę dodam że prawdopodobnie takie coś z GUMKAMI a właściwie chyba z plastikiem jest montowane w wózkach widłowych still:) ale jak coś więcej będę wiedział to dam znać
bidzio1 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 no te moje są gumowe (neopropen) tak to się chyba nazywa
bidzio1 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 Dzięki chłopaki za słowa uznania. Mam nadzieję że komuś się to przyda. Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
przemciotorun Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Kolego czyli pin 10 i 20 z kostki sterownika moge skrecic razem i podac do masy tak?
oktawiusz5 Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 kolego a te poziomowanie to ustawia się podczas jazdy czy tylko jak odpalasz auto?
bidzio1 Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Opublikowano 10 Marca 2013 jak odpalasz to się ustawia i później np jak ktoś wsiądzie lub wysiądzie to koryguje ustawienia lecz nie jest to na bierząco tylko z kilku sekundowym opóźnieniem, ale to ze względu na technologę (samopoziomowanie statyczne) na bierząco koryguje samopoziomowanie dynamiczne ale tam to już inne silniczki są w lampach i inny sterownik.
slimaczek89rz Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Świetna robota! Muszę i u siebie to ogarnąć, z tym że nie mam elektrycznej regulacji świateł
bidzio1 Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Opublikowano 14 Marca 2013 Świetna robota!Muszę i u siebie to ogarnąć, z tym że nie mam elektrycznej regulacji świateł A to żaden problem. Z tym że będziesz musiał ciągnąć kable jeszcze do silniczków lamp.
bakus20 Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Dobra robota. Naprawde godne uwagi i polecenia kto lubi miec dobre swiatlo i to w parze z przepisami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się