Jump to content
0
bania

Awaryjność silnika 2.8 ?

Recommended Posts

Zamierzam kupić taki motor do mojej a4 oczywiście ten 5v ale już od paru osób w tym handlarzy usłyszałem że jest on znacznie bardziej awaryjny niż jednostki 2.4 która posiadam w aucie czy tez 2.6 ? Generalnie coś kupić mysze z v6 pod LPG co polecacie ?


podpissz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam właśnie taki silnik - ACK. Budowa ta sama, co 2.4, więc nie wiem, czemu twierdzą, że bardziej awaryjny - ma co prawda więcej mocy, ale rozwiązania te same - trzeba dobrze trafić, aby silnik nie ciekł, bo tam rzeczywiście jest dużo miejsc, z których najczęściej leci i wcale nie tak łatwo to usunąć. LPG znosi bez problemu, spalanie bardzo podobne do 2.4. Nie porównuję do 2.6, bo to starsza motorownia, prostsza i na pewno mniej awaryjna od 2.8;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz mi gdzie te wycieki są dokładnie bo jak kupie silnik to na pewno bede go robic przed wsadzeniem . I jak sobie z nimi skutecznie radzić

Mam jeszcze pytanie co do skrzyni biegów mam wrażenie że mam bardzo krótką skrzynie jak na 2.4 mam przy 3 tys na 5 biegu ok 110km/h na jedynce ledwo co można pojechać rusza z dwójki bez problemu ?


podpissz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieknie jak z wszystkich V-ek z pokryw zaworów głównie , zakladzsz dobre uszczelki + dirko i po problemie , co do skrzyni najlepiej odczytać oznaczenie i spr w etce .


https://plus.google.com/u/0/114649407004978484510 Zapraszam do galerii niektórych moich prac :)

Mechanika , Naprawy Główne i Bieżące, Poprawki LPG , Montaż LPG, Strojenie AFR , Diagnostyka VCDS 15.7.3 tel.889 992 019 Zapraszam , na pewno się dogadamy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jednych masz na obudowie sprzęgła pod przepustnicą , a w innych z kanału na bocznej ściance od strony kierowcy.Trzeba szukać :wink:


https://plus.google.com/u/0/114649407004978484510 Zapraszam do galerii niektórych moich prac :)

Mechanika , Naprawy Główne i Bieżące, Poprawki LPG , Montaż LPG, Strojenie AFR , Diagnostyka VCDS 15.7.3 tel.889 992 019 Zapraszam , na pewno się dogadamy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do tych wycieków - ja się wkurzam, bo muszę silnik wyjąć do tej roboty, ale trudno - ciekło mi kiedyś z uszczelki pokrywy zaworów - wtedy może być to wina zaślepki wałka rozrządu, albo malutkiej uszczelki pod napinaczem łańcucha, zwykle kończy się na samych uszczelkach pokrywy. Często cieknie z łączenia karteru z blokiem silnika (tak jest u mnie) - trzeba to dobrze obejrzeć, żeby nie podejmować pochopnych decyzji, ze leci z miski olejowej. Jak zrobisz te uszczelnienia, to proponuję od razu wymienić simmerring z przodu i tyłu wału - będziesz miał spokój;) Skrzynia - zwykle jest tak, że każda 6-biegowa jest króciutka.. u mnie tiptronic całkiem długo ciągnie biegi z 2.8, ale w Twoim wypadku skrzynia tak właśnie się zachowuje (jest krótka) - możesz sobie od razu zafundować 6-biegową, jak zostanie Ci parę groszy - na pewno będziesz chwalił;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam wrażenie że mam bardzo krótką skrzynie jak na 2.4 mam przy 3 tys na 5 biegu ok 110km/h na jedynce ledwo co można pojechać rusza z dwójki bez problemu ?

no to rzeczywiscie krotka, u mnie w Tiptronicu przy 3tys. obr. mam 140 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie ktoś wymienił skrzynie z innego motoru , 2,4 jest 3 rodzaje , taki sam efekt miał kolega jak włożył skrzynie z 2,6 do 2,8 , ale za to pałer lepszy:wink:


https://plus.google.com/u/0/114649407004978484510 Zapraszam do galerii niektórych moich prac :)

Mechanika , Naprawy Główne i Bieżące, Poprawki LPG , Montaż LPG, Strojenie AFR , Diagnostyka VCDS 15.7.3 tel.889 992 019 Zapraszam , na pewno się dogadamy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spr. ten numer , bo w pl wszystko jest możliwe:wink:


https://plus.google.com/u/0/114649407004978484510 Zapraszam do galerii niektórych moich prac :)

Mechanika , Naprawy Główne i Bieżące, Poprawki LPG , Montaż LPG, Strojenie AFR , Diagnostyka VCDS 15.7.3 tel.889 992 019 Zapraszam , na pewno się dogadamy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cze, jak już robisz uszczelki w Ack to zajrzyj do napinaczy łańcuszków i ogólnie dobrze ją sprawdź- kompresja etc. Jednostka daje rade , jazda to pow. 5000 rpm jest najciekawsza :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...