mysiak23 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Cześć! Mam zapytanie, rzućcie okiem na mój filmik, który pokazuje obrotomierz w moim A4 B5 2,4 V6 AGA Obejrzyjcie cały film i powiedzcie czy tego typu wahania obrotów są dopuszczalne? Jakiś miesiąc temu część świec zalała mi się olejem. Po wymianie na nowe, silnik działa tak jak widać. Przed wymianą, zanim się popsuło było podobnie. Mechanik nie umiał mi podać przyczyny zalania świec - silnik nie chciał odpalić. Kręcił, ale nie zapalał. Do tego zacząłem czuć w kabinie pojazdu (z nawiewu) zapach jakby spalonego oleju (kiedyś myślałem, że to może sprzęgło, ale raczej to nie ono). Czasami go czuć bardziej, czasem mniej, rzadko wcale. Jakiś wyciek oleju na/z silnika? Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny. Dodam jeszcze, że mam ułamaną tą rurkę: http://i47.tinypic.com/rljodv.jpg Czy ona odprowadza spaliny z komory spalania? Podczas pracy silnika nie leci z niej żaden dym/spaliny... nic. Znajdowało się w niej jedynie trochę brunatnego nagaru. Macie jakieś pomysły co do smrodu oleju w kabinie? Pozdrawiam serdecznie!
kicker Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 U mnie obroty też tak falują, przyczyny jeszcze nie znalazłem, w sumie to nawet nie szukałem... Ta rurka to odma, powinna być szczelna od początku do końca, możesz wymienić na nową lub zastąpić jakimś gumowym wężem. Zapach spalonego oleju to "wymiana uszczelek pod napinaczem łańcucha rozrządu" wpisz w google i czytaj, zostało już wszystko napisane, wymiana banalna jednak trzeba się trochę pomęczyć.
mysiak23 Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Opublikowano 9 Lutego 2013 Dodam jeszcze, że zapach spalonego oleju jest wyczuwalny jedynie gdy pojazd stoi. Gdy jedzie nic nie czuć. Co do odmy to tak jak piszesz, zastąpię ją jakimś wężykiem. Skubana pękła mi gdy ją chciałem przesunąć podczas tęgich mrozów - kiepski plastik.
motor144 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Nie znam Twojego silnika (V6) ale ogólnie to w wielu silnikach nieszczelna/uszkodzona/urwana odma olejowa powoduje, że dmuchawa zaciąga (z komory silnika) do kabiny zapach spalonego oleju . Oczywiście, że jak olej gdzieś się leje po silniku z powodu wycieku to też tak będzie. Co do "falownia" to jak ktoś ma ten sam silnik coś powie bliżej ale jak dla mnie to nie jest typowe falowanie tylko nierównomierność obrotów (ogólnie to nierówno pali na wszystkie cylindry). Może warto coś niecoś sprawdzić VAG-iem co sie dzieje( chociaż sprawdzić błędy).
mysiak23 Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Opublikowano 9 Lutego 2013 Jak mechanik ogarniał mi sprawę zalanych świec to stwierdził, że VAG mu nic konkretnego nie pokazał. Były jakieś inne błędy i je skasował. Pojeździłem dziś trochę i jak na złość za bardzo nie chciało śmierdzieć olejem. Tylko na jednych światłach coś czułem, ale bardzo mało. Po testach tą pękniętą rurkę zastąpiłem grubym wężem akwariowym kupionym w zoologicznym. Nie wiem na ile starczy, starałem się go zabezpieczyć przed gorącymi elementami silnika. No i póki co też nic nie cuchnęło. Dam znać jak jeszcze nim trochę pojeżdżę. Dzięki za podpowiedzi!
spawacz1 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 falowanie obrotów może być spowodowane uszkodzoną odmą i tutaj VAG nic nie pokaże dziwi mnie że mechanior od razu tego nie powiązał a powinien, co do zapachu oleju już ci ktoś napisał odpowiedź uszkodzona odma wszystkiemu winna.
roae Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 zmierz cisnienie na cylindrach, u kolesia jeden gar nie miał cisnienia i obroty zachowywały się identyko jak u ciebie
grzes1150 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Jak czuć olejem i faluje to pewnie odma nieszczelna Nie straszcie chłopaka ciśnieniem na garach
mysiak23 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 U mnie mocowanie odmy na pokrywie cylindrów jest nieco ruchome, być może trochę za bardzo. Nie wiem jak jest z drugiej strony silnika - niewygodny dostęp. Będę to musiał sprawdzić, ale dopiero jak się nieco ociepli. Plastikowe rurki na mrozie łatwo pękają, a ręce szybko grabieją. Możliwe, że jeszcze gdzieś indziej jest jakaś nieszczelność. A powiedzcie mi czy nieszczelna odma mogła mieć jakiś związek z zachlapaniem świec olejem? Niektóre świece miały olej również od strony kabli WN.
grzes1150 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 U mnie mocowanie odmy na pokrywie cylindrów jest nieco ruchome, być może trochę za bardzo. Nie wiem jak jest z drugiej strony silnika - niewygodny dostęp. Będę to musiał sprawdzić, ale dopiero jak się nieco ociepli. Plastikowe rurki na mrozie łatwo pękają, a ręce szybko grabieją. Możliwe, że jeszcze gdzieś indziej jest jakaś nieszczelność.A powiedzcie mi czy nieszczelna odma mogła mieć jakiś związek z zachlapaniem świec olejem? Niektóre świece miały olej również od strony kabli WN. Jak świece są podlane olejem od strony fajek to masz uszczelki pod deklami do wymiany
kicker Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Albo trzeba delikatnie dokręcić śruby na deklu.
mysiak23 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 Samemu dam radę taką uszczelkę wymienić, czy lepiej nie ryzykować? Chodzi o pierwszy czy drugi element (podałem przykładowe aukcje)? USZCZELKA GŁOWICY AUDI A4 A6 2.4 2.7 V6 AGA AJK (2982545519) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. USZCZ. POKRYWY ZAWORÓW ERLING AUDI A4 A6 PASSAT (2945563003) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Jeśli tak to muszę poczekać na lepszą aurę na zewnątrz. Nie wiem jak teraz wyglądają świece, ale od ponad miesiąca samochód jeździ, choć pali tak jak widać na filmie z pierwszego postu. Dzięki koledzy za pomoc w temacie .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się