Jack Sparrow Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Witam panowie, czarna perła dziś rano mnie rozczarowała... rozrusznik kręci, silnik przez około pół sekundy brzmi jak zwykle i próbuje zaskoczyć i potem słychać już tylko rozrusznik. próbowałem kilka razy to około 10 sekund - cały czas to samo. vag wywala błąd silnika 17965. w sobotę wieczorem wstawiłem autko do garażu, żadnych niepokojących oznak. silnik 1,9 TDI 130KM macie pojęcie co to może być?
Sztomel Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Jeśli poza błędem przeładowania turbo innych błędów nie ma to pewnie masz problem z układem zasilania w paliwo. Inną przyczyną może być albo usterka klapy gaszącej - jeśli będzie ciągle zamknięta to silnika nie uruchomisz ale tego oznaką jest bardzo szybkie i lekkie kręcenie rozrusznikiem jakby silnik nie miał kompresji więc szybko to można rozpoznać. Drugą przyczyną może być brak styku na nóżkach przekaźnika 219 od zasilania sterownika silnika - błędu wtedy w 01 Engine Vag nie pokaże ale jeśli zrobisz pełny skan wsszystkich sterowników samochodu to w kilku sterownikach powinien wyskoczyć błąd braku połączenia ze sterwnikiem silnika. Rozrusznik powinien jednak ciągle kręcić kołem zamachowym a nie rozłączać się więc może i bendix za wcześnie rozłącza rozrusznik.
kruszyna29 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 sprawdź klapę gaszącą czy przypadkiem się nie otwiera (zamknięta non stop)
wojtek26 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Sprawdz czy pompa paliwa podaje paliwo, klapka gaszącą a w ostateczności pompe tandem.
Jack Sparrow Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Opublikowano 16 Lutego 2013 witam panowie, dzięki za wszelkie sugestie! na szczęście przyczyna problemu była mniej bolesna niż mogło by się wydawać, to znaczy: 1 - jeden z przewodów do zaworu EGR był najzwyczajniej w świecie sparciały i nieszczelny, 2 - sam zawór zablokował się w pozycjo "otwarty". rozwiązanie tymczasowe: skrócenie przewodu i ręczne odblokowanie zaworu. autko śmiga jak na czarną perłę przystało docelowo: wymiana przewodu + czyszczenie zaworu dzięki raz jeszcze, pozdrawiam!
dziadek Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 1 to właśnie przewód do klapy gąszacej jak pisali koledzy ze może być z nią nie tak...najważniejsze ze prosta sprawa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się